پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 49278
تاریخ انتشار: 05 مهر 1398 09:24
نماینده مردم تهران در مجلس، براین باور است که اکنون زمان خوبی برای مذاکره با آمریکاست، چون در موضع قدرت قرار داریم.
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: به نظرم نشست نیویورک فرصت خوبی است و اگر بنا باشد مذاکره‌ای شکل بگیرد، الان فرصت خوبی است چراکه ایران در موضع قدرت قرار دارد؛ چند سال آن‌ها فشار آوردند و نتوانستند مردم را علیه نظام تحریک کنند و مردم مقاومت کردند، از طرفی هم توفیقات نظامی به دست آورده‌ایم؛ بنابراین در موضع قدرت 
هستیم.
به گزارش اعتمادآنلاین، علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره رایزنی فرانسه و انگلیس برای ایجاد فضا و امکان شکل‌دهی مذاکره بین ایران و آمریکا گفت: اگر آمریکا شرط ایران را قبول کند که به برجام برگردد یا تحریم‌ها و محدودیت‌های شکل‌گرفته علیه جمهوری اسلامی را لغو کند، ایران هم آماده مذاکره در قالب ۱+۵ با آمریکاست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر آن‌ها اقدام جدیدی انجام دهند و مثلاً چند تحریم مهم نفتی و بانکی علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کنند، ایران هم وارد مذاکره با آمریکا خواهد شد.

مطهری توضیح داد: به نظرم نشست نیویورک فرصت خوبی است و اگر بنا باشد مذاکره‌ای شکل بگیرد، الان فرصت خوبی است چراکه ایران در موضع قدرت قرار دارد؛ چند سال آن‌ها فشار آوردند و نتوانستند مردم را علیه نظام تحریک کنند و مردم مقاومت کردند، از طرفی هم توفیقات نظامی به دست آورده‌ایم؛ بنابراین در موضع قدرت هستیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: الان زمان خوبی برای مذاکره است مشروط بر اینکه آمریکا هم به آن شرط عمل کند، و همه تحریم‌ها یا تعدادی از مذاکرات مهم را لغو کند تا بالاخره ایران انگیزه‌ای برای مذاکره پیدا کند.

مطهری درباره اینکه تندرو‌های داخلی برای روحانی و ظریف در نیویورک خط و نشان می‌کشند که نباید هیچ دیداری بین مقامات ایرانی و آمریکایی شکل بگیرد، گفت: آن‌ها نباید از خود رهبری جلوتر بروند وقتی ایشان گفته‌اند اگر آمریکا به برجام برگردد یا تحریم‌ها را لغو کند، ما آماده‌ایم در قالب ۱+۵ با آن‌ها مذاکره کنیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان طی توصیه‌ای به تندرو‌ها گفت: به تندرو‌ها توصیه می‌کنم کاسه داغ‌تر از آش نشوند و جلوتر از رهبری حرکت نکنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر