شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 49211
تاریخ انتشار: 31 شهريور 1398 16:53
تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر از ساعت 16 امروز (یکشنبه) و به قضاوت موعود بنیادی‌فر به مصاف هم رفتند كه نيمه اول بدون گل به پايان رسيد.
راه امروز: تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر از ساعت 16 امروز (یکشنبه) و به قضاوت موعود بنیادی‌فر به مصاف هم خواهند رفت. با توجه به اینکه تنها 57 هزار بلیت برای این بازی به فروش رفته، به مانند سال‌های گذشته شاهد حضور گسترده هواداران نیستیم، اما تعدادی در بیرون از ورزشگاه دنبال تهیه بلیت هستند.
موعود بنیادی‌فر با اعلام خطای شجاع خلیل‌زاده روی داریوش شجاعیان، برای استقلال پنالتی اعلام کرد. دقیقه 28: علی کریمی پشت ضربه پنالتی ایستاد که علیرضا بیرانوند موفق به مهار ضربه او شد.
دو موقعیت خطرناک برای پرسپولیس
دقیقه 23: پاس در عمق وحید امیری پشت مدافعان استقلال در حالی که می‌توانست به موقعیتی خطرناک برای پرسپولیس تبدیل شود، توسط حسینی دفع شد. 
دقیقه 23: علی علیپور از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی به سمت دروازه استقلال کرد، هرچند شوت او راهی به دروازه نداشت.

دو موقعیت خطرناک برای استقلال
در دقیقه نهم، استقلال صاحب ضربه ایستگاهی از فاصله حدودا ۴۰ متری شد که ارسال وریا غفوری به سمت دروازه پرسپولیس به بازیکن خاصی نرسید و به راحتی توسط بیرانوند مهار شد. دو دقیقه بعد پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که توپ ارسالی به محوطه جریمه روی سر جونیور براندائو نشست اما ضربه زده شده، دارای دقت و قدرت لازم نبود و با دخالت بازیکن دیگری به اوت رفت تا فرصت خطرناک گلزنی برای پرسپولیس از دست برود. در دقیقه ۱۶، مرتضی تبریزی صاحب موقعیت گل خطرناکی شوت اما ضربه او در چارچوب دروازه نبود؛ با این وجود چند ثانیه بعد داور این موقعیت را آفساید اعلام کرد.

۱۶ هزار صندلی خالی در آزادی
نودمین شهرآورد تهران در حالی از ساعت 16 آغاز شد که حاشیه‌هایی قبل و هنگام برگزاری آن وجود داشت. با وجود این که ورزشگاه آزادی در داربی‌های پایتخت تکمیل می‌شد، ورزشگاه برای داربی ۹۰ هنوز پر نشده و حدود ۱۶ هزار صندلی خالی در ورزشگاه آزادی وجود دارد. البته باید اشاره کرد که مسئولان بلیت‌فروشی این بازی تنها ۵۷ هزار بلیت الکترونیکی فروخته بودند.
بازیکنان حدود ۲۰ دقیقه قبل از آغاز بازی زمین را ترک کردند و پس از آن، چمن ورزشگاه آزادی آبیاری شد تا زمین آماده برگزاری داربی ۹۰ شود.
در آستانه آغاز بازی مراسمی برای بزرگداشت جانبازان دفاع مقدس برگزار شد که هواداران به شدت این جانبازان را تشویق کردند. این دیدار مهمانان ویژه‌ای هم دارد که می‌توان به سفرای کشورهای ایتالیا، دانمارک، آرژانتین، برزیل اشاره کرد. نکته جالب، عدم حضور انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی است که دلیلش ناراحتی او به خاطر بلیت ندادن باشگاه استقلال به پرسپولیس بود.
داربی ۹۰ تهران با یک دقیقه سکوت به احترام عماد صفیاری، پسربچه‌ای که هفته قبل در اثر برق گرفتگی در ورزشگاه آزادی درگذشت، آغاز شد.
مارک ویلموتس پس از انجام مراسم ابتدایی بازی به داخل زمین آمد و با بازیکنان دو تیم سلام و احوال پرسی کرد. سرمربی تیم‌ملی در ادامه به سمت نیمکت استقلال و پرسپولیس رفت و با سرمربیان و اعضای دو تیم خوش و بش کرد. البته نزدیک بود ویلموتس در هنگام این کار مصدوم شود زیرا هنگامی که قصد بالا آمدن پله‌های نیمکت استقلال را داشت، پایش به لبه پله گیر کرد و زمین خورد.
سعید فتاحی، مسئول پرحاشیه برگزاری مسابقات سازمان لیگ زمانی که ویلموتس را همراهی می‌کرد به شدت از سوی هواداران استقلال مورد فحاشی قرار گرفت. هواداران استقلال در همان ابتدای بازی شعاری علیه بیرانوند خواندند که واکنش دروازه‌بان پرسپولیس را به همراه داشت؛ او برای استقلالی‌ها دست تکان داد.

مدیرعامل پرسپولیس قهر کرد
انصاری‌فرد در اعتراض به عدم اختصاص بلیت و همچنین در حمایت از پیشکسوتان و هواداران این باشگاه از داخل باشگاه پرسپولیس دربی 90 را تماشا می‌کند.

ضربه ایستگاهی خطرناک برای پرسپولیس
دقیقه 10: پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ارسال مهدی ترابی به داخل محوطه جریمه ابتدا با ضربه سر ناقص نوراللهی همراه شد. توپ سپس به تیر دوم رفت که جونیور در محاصره مدافعان استقلال نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند.

یک دقیقه سکوت برای عماد
حدود ۵۷ هزار هوادار سرخابی این دیدار را از نزدیک مشاهده می‌کردند. این بازی با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت عماد صفیایی، کودک هواداری که هفته گذشته در بازی پرسپولیس و صنعت نفت دچار سانحه برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد، آغاز شد.

بازی با اشتباهات دو تیم در ارسال پاس‌های کوتاه آغاز شد و دو تیم در صدد محکم زدن همدیگر بودند. نخستین موقعیت جدی بازی توسط مسعود ریگی ایجاد شد که شوت محکم این بازیکن از فاصله بیش از 30 متر در آغوش علیرضا بیرانوند قرار گرفت.
گوینده ورزشگاه آزادی ۲ ساعت پیش از داربی ۹۰: هواداران فوتبال، خودشان را برای حضور بانوان آماده کنند
در آستانه آغاز دربی تماشاگران این دیدار برای فرار از آفتاب به زیر سایه پناه بردند و به همین دلیل قسمت پایین بیشتر سکوها خالی مانده است. در حال حاضر تعداد تماشاگران استقلالی از پرسپولیسی‌ها بیشتر است.
مسئولان ورزشگاه آزادی برای سرگرم کردن تماشاگران برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته‌اند که شامل پخش موسیقی و نوحه می‌شود. در این بین یک گروه روپایی هم به کنار زمین آمد و دقایقی مقابل تماشاگران روپایی زدند. نکته جالب درباره اجرای این گروه زمانی بود که مجری برنامه به آن‌ها اعلام کرد که زمانشان تمام شده اما آنها بدون توجه به تذکر مجری به کارشان ادامه دادند. البته این گروه روپایی در نهایت پس از تذکرهای متعدد مجری بالاخره از زمین خارج شدند.
از نکات جالب دیگر می‌توان به صحبت‌های مجری برنامه اشاره کرد. او در بخشی از صحبت‌هایش خطاب به هواداران به حضور بانوان در ورزشگاه اشاره کرد و گفت که باید هواداران فضای سالمی در ورزشگاه ایجاد کنند چون قرار است بانوان در بازی‌های ملی و در ادامه بازی‌های باشگاهی به ورزشگاه‌ها بیایند. البته دقایقی پس از صحبت‌های مجری، تعدادی از هواداران استقلال شروع به فحاشی به پرسپولیسی‌ها کردند!
همچنین گروه یک دمام‌زنی به کنار زمین آمده بود که به مناسبت برگزاری داربی در ایام محرم برای تماشاگران برنامه اجرا کنند اما هواداران استقلال و پرسپولیس با استفاده از ریتم آنها، تیم محبوبشان را تشویق می‌کردند. نکته جالبی که در اجرای مجری برنامه وجود دارد، استفاده از لفظ تماشاگران آبی و قرمز به جای تماشاگران استقلال و پرسپولیس است.
ترکیب استقلال برای داربی ۹۰ مشخص شد

آندره‌آ استراماچونی ۱۱ مرد اصلی آبی‌های پایتخت برای دیدار با پرسپولیس را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ترکیب استقلال برای داربی ۹۰ مشخص شد و آبی‌های پایتخت با این ۱۱ نفر به میدان خواهند رفت:
سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، هروی میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی.

ترکیب پرسپولیس برای داربی٩٠ مشخص شد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ترکیب تمیش برای دیدار برابر استقلال را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ترکیب تیمش برای دیدار برابر استقلال را مشخص کرد. بر همین اساس پرسپولیس امروز (یکشنبه) با ترکیب علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، محمد انصاری، احمد نورالهی، وحید امیری، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، علی علیپور و جونیور براندائو به میدان می‌رود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر