پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 49159
تاریخ انتشار: 27 شهريور 1398 13:16
مديرعامل كشتيراني جمهوري اسلامي ايران درنشست با مدير عامل ايران خودرو:

از كمك براي بهبود صنعت خودروي كشور مضايقه نخواهيم كرد

در نشست مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با مديرعامل كشتيراني جمهوري اسلامي ايران،‌ ضمن طرح موضوعات و مسايل موجود در همكاري هاي فيمابين، راهكارهاي بهبود اين همكاري ها بررسي شد.
به گزارش ايكوپرس، در اين نشست مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو ضمن ويژه خواندن وضعيت امروز حاكم بر كشور، صنعت خودرو را داراي سهم قابل توجهي در اقتصاد كشور دانست و گفت: دولت آمريكا از قراردادن اين صنعت در صدر فهرست تحريم ها اهدافي را دنبال مي كند و به دنبال زمين گير كردن آن است. خودروسازي علاوه بر اشتغال حدود يك و نيم ميليون نيروي كار در زنجيره توليد و خدمات پس از فروش، سهم بالايي در ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص مي دهد.


فرشاد مقيمي تصريح كرد: بزرگ ترين و مهم ترين شركت خودروسازي با زنجيره تامين گسترده مربوط به ايران خودرو است. پتانسيل بالايي در اين بخش از سوي دشمن هدف گيري شده كه وجود مشكل در بخشي از آن مانند دومينو به ساير بخش ها منتقل مي شود.
وي در عين حال گفت: با ساز و كارهاي مختلفي توانسته ايم جلو برويم و در مقابل مشكلات بايستيم. درحال حاضر وفاق و اتحاد دروني  بيش از گذشته بايد نمايان شود تا بتوانيم مسايل را با هماهنگي سيستمي بيشتر مديريت كنيم و پيروزي را براي كشور رقم بزنيم.
مقيمي با اشاره به مسايل موجود در حوزه كشتيراني و طولاني شدن فرآيندهاي حمل و ترخيص كه هزينه هاي سرباري را به مجموعه تحميل مي كند گفت: بايد با استفاده از ساز وكارهاي مشخصي در همكاري‌هاي مشترك از چالش هاي موجود بكاهيم. نتيجه اين همكاري‌ها يقينا به سود بنگاه توليدي و اقتصاد كشور خواهد بود.
وي در ادامه بر طراحي مدلي براي مراودات مالي ميان ايران خودرو و كشتيراني و عمل به تعهدات از سوي طرفين تاكيد كرد.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو تصريح كرد:‌ هدف اوليه ايران خودرو دستيابي به تيراژ توليد روزانه دوهزار دستگاه است كه با همكاري و هم افزايي با تمام نهادهاي ذيربط به دنبال تحقق آن هستيم. افزايش سرمايه از طريق تجديد ارزيابي دارايي ها نيز يكي از اقداماتي است كه درحال اجرا و پيگيري آن هستيم.
مديرعامل كشتيراني جمهوري اسلامي ايران نيز در اين نشست ضمن تاكيد بر همكاري ميان نهادها و ارگان‌هاي ذيربط براي عبور از شرايط فعلي كشور گفت: از كمك براي بهبود وضعيت صنعت خودرو كشور مضايقه نخواهيم كرد.
محمدرضا مدرس خياباني خاطرنشان كرد: براي رفع مشكلات براساس اعتماد متقابل بايد وارد ميدان شويم و همكاري ها را براساس مدلي كه به طرفين آسيب نرسد ادامه دهيم.
وي ضمن استقبال از بهره مندي از تسهيلات بانكي در زمينه تامين نقدينگي ايران خودرو در ارتباط با مسايل كشتيراني، دستور بررسي مفاد پيشنهادي ايران خودرو براي رفع موانع موجود را صادر كرد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر