جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 49092
تاریخ انتشار: 20 شهريور 1398 11:30
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره وضعیت زائران ایرانی در حادثه روز گذشه در کربلا، با اعلام خبر فوت یک زائر ایرانی در این حادثه، توضیحاتی ارائه کرد.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: از ۸ نفر زائر ایرانی که در حادثه روز گذشته کربلا زخمی شدند، ۶ نفر ترخیص و یک نفر هم‌اکنون در بیمارستان الحسین کربلا بستری است که وی نیز تا عصر امروز ترخیص خواهد شد و بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته توسط نمایندگان هلال در کربلا، یک زائر ایرانی در این حادثه جان خود را از دست داده است.

محمد تقی حلی‌ساز درباره آخرین وضعیت مصدومان و زخمی شدگان در حادثه روز گذشته در کربلای معلا اظهار کرد: بر اساس آنچه از وزارت بهداشت عراق اعلام شده، تعداد 36 نفر در این حادثه جان باخته‌اند و 122 نفر نیز زخمی شده‌اند که در بین زخمی شدگان 7 نفر ایرانی هستند.

وی که با تسنیم گفت و گو می کرد، تصریح کرد: از 8 نفر زائر ایرانی که در حادثه روز گذشته زخمی شدند، 6 نفر ترخیص و یک نفر هم‌اکنون در بیمارستان الحسین کربلا بستری است که وی نیز تا عصر امروز ترخیص خواهد شد و بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته توسط نمایندگان هلال در کربلا، یک زائر ایرانی در این حادثه جان خود را از دست داده است.

حلی‌ساز گفت: قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی 40 نفر از جراحان کشورمان برای خدمت‌رسانی به زائران در تاسوعا و عاشورا به کربلا اعزام شدند و هم اکنون نیز در کربلا مستقر هستند و در صورت درخواست کمک دولت عراق، این افراد می‌توانند به حادثه دیدگان (زخمی شدگان) خدمت‌رسانی کنند.

همچنین مدیرکل عتبات سازمان حج، مرگ یک زائر ایرانی در حادثه عاشورای کربلا را تایید کرد.

‌حجت‌الاسلام صحبت الله رحمانی تعداد مجروحان ایرانی این حادثه را همان چهار نفر اعلام کرد و به ایسنا گفت: «حسین خاوری» فرزند سلطانعلی متولد 1367 از مشهد زائر ایرانی شناسایی شده در بین جان باختگان حادثه کربلا بوده است.

اسامی مجروحان این حادثه نیز به این ترتیب اعلام شده است: علی جمشیدیان از اصفهان، محمدباقر حائری از قم و محمد یوسفی از قم.

رحمانی گفت: این زائران همچنان در بیمارستان تحت درمان قرار دارند. یکی از مصدومان به نام «محمد قربان»پس از درمان از بیمارستان ترخیص شده است.

مدیرکل عتبات سازمان حج با بیان اینکه بعید است به تعداد جان‌باختگان و مجروحان ایرانی این حادثه اضافه شود، افرود: با این که تمام بیمارستان‌های کربلا برای شناسایی ایرانی‌ها تجسس شده اما عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

عصر عاشورا و به دلیل ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم "رکضه طویریج" (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا در بین الحرمین (منطقه‌ای بین حرم‌های امام حسین (ع) و حضرت عباس برگزار می‌شود، تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت 36 نفر شهید و 122 نفر از زوار مصدوم شدند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر