پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 49033
تاریخ انتشار: 15 شهريور 1398 15:28
با حضور وزیر کشور

مرز خسروی بازگشایی شد

رحمانی فضلی، وزیر کشور پیش از بازگشایی مرز خسروی گفت: بازگشایی مرز خسروی امر فرصت بسیار خوبی برای زائران است که با خدمات بهتر و تسهیلات مناسب‌تر سفر به عتبات را انجام دهند.
پس از سال‌ها بسته بودن مرز خسروی به روی زائران کربلا به دلایل امنیتی، امروز (جمعه) با حضور وزیر کشور این مرز، که نزدیکترین پایانه مرزی ایران به عتبات است، در مراسمی بازگشایی شد.
به گزارش ایسنا، لحظاتی پیش در مراسمی با حضور وزیر کشور، استاندار و نمایندگان استان کرمانشاه و مقامات عراقی مرز خسروی برای تردد زائران باز شد.
مرز خسروی نزدیکترین پایانه مرزی کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست، این مرز تا بغداد، پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.
بنا بر اعلام مسئولان پایانه، مرز خسروی از ۷ صبح تا ۷ شب جهت پذیرایی از زائران اربعین آماده است. رحمانی فضلی، وزیر کشور پیش از بازگشایی مرز خسروی گفت: بازگشایی مرز خسروی امر فرصت بسیار خوبی برای زائران است که با خدمات بهتر و تسهیلات مناسب‌تر سفر به عتبات را انجام دهند.
وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران گفت: تا روز پنجم محرم، بیش از 50هرتر زائر راهی عتبات شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 200 درصدی داشته است. با توجه به سهولت ایجاد شده در مرزها و امور کنسولی، پیش بینی می کنیم که امسال تعداد زائران بیشتر از سال های گذشته باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر