پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 49019
تاریخ انتشار: 13 شهريور 1398 15:37
علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به این که بحث گام سوم امروز در دولت مطرح شد، گفت: فرانسه نمایندگی اروپا را به عهده گرفته و وزیر اقتصاد آنها هم به آمریکا رفته تا توافق را بگیرد اگر توافق شد و آنها اعلام کردند ما به توافق خود عمل می‌کنیم اما چشم اندزای نداریم که تا روز جمعه اروپا توافق را بگیرد.
سخنگوی دولت گفت: اگر اروپا تقاضاهای ایران را اجرایی نکند گام سوم در روز مقرر اجرایی می‌شود. به گزارش ایسنا، علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به این که بحث گام سوم امروز در دولت مطرح شد، اظهار کرد: فرانسه نمایندگی اروپا را به عهده گرفته و وزیر اقتصاد آنها هم به آمریکا رفته تا توافق را بگیرد اگر توافق شد و آنها اعلام کردند ما به توافق خود عمل می‌کنیم اما چشم اندزای نداریم که تا روز جمعه اروپا توافق را بگیرد . 
 وی با بیان اینکه اگر اروپا توافق را نگیرد ما گام سوم را در روز مقرر اجرایی می‌کنیم تاکید کرد: به هر حال این سیاست اروپا است که می‌خواهد هماهنگی کند و ما دخالتی در آن نداریم. ما منتظر اروپا هستیم. البته وعده خرید نفت محقق شده است و اکنون رفته‌اند تا مجوزش را بگیرند. 
 وی در پاسخ به این پرسش که آیا خط اعتباری محدودیتی برای خرید ایران ایجاد می‌کند گفت: حساب یا خط اعتباری تفاوتی ندارد ما باید بتوانیم خرید خود را انجام دهیم و هر کالایی را هم که می خواهیم و مورد نیاز ما است، تهیه کنیم. این پول باید در اختیار ما قرار گیرد تا با آن خرید کنیم. وی خاطر نشان کرد:‌دیدگاه‌های ما جلو رفته و از 19 مورد اختلاف به 3 مورد رسیده است.
 وی در ادامه با اشاره به این که گزارشی از انتصاب مدیران زن در دولت توسط خانم ابتکار ارائه شد تبیان کرد:‌میزان به کارگیری زنان در مدیریت رشد داشته است و رئیس جمهور هم تاکید دارد که انتصابات در سطوح بالاتر ادامه یابد. سخنگوی دولت در پایان تصریح کرد:‌مصوبه‌ای داشتیم تا 400 میلیارد تومان برای خرید نهاده‌های کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر