پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 48951
تاریخ انتشار: 09 شهريور 1398 11:04
خواست ایران مشخص است. اگر اروپایی ها و بقیه اعضای توافق می خواهند ایران به اجرای کامل برجام برگردد، باید خواسته ما را در زمینه فروش نفت براورده کنند.
سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه از «انعطاف» ترامپ در مذاکرات با فرانسه دررابطه با فروش نفت ایران، خبر داد.
عراقچی در گفتگویی با رادیو معارف اظهار داشت: آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه پیش قدم شده و ابتکاری را شروع کرده است. در این راستا تماس های تلفنی مکرری بین دکتر روحانی و ایشان برقرار شد و فرستادگانی نیز اعزام شدند و فرانسه و ایران طرح هایی ارائه کردند.
وی افزود: خواست ایران مشخص است. اگر اروپایی ها و بقیه اعضای توافق می خواهند ایران به اجرای کامل برجام برگردد، باید خواسته ما را در زمینه فروش نفت براورده کنند.

معاون سیاسی وزیر خارجه اضافه کرد: آقای مکرون در همین جهت دارد حرکت می کند. در اجلاس گروه هفت، مکرون با ترامپ دیدار و صحبت کرد. انعطاف هایی در طرف امریکایی برای صدور مجوز فروش نفت ایران مشاهده شده است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد پیش بینی اش از سرانجام این مذاکرات، گفت: فکر میکنم مذاکرات سخت و پیچیده ای خواهیم داشت، ولی از انجا که طرف مقابل هیچ چاره ای ندارد، و اراده ما را فهمیده است، فکر میکنم که تلاش آنها یافتن فرمولی برای این است که ایران به خواسته خود برسد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر