جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 48897
تاریخ انتشار: 04 شهريور 1398 11:57
رئیس کمیسیون معدن اتاق ایران گفت: اکنون به دنبال وضع عوارض ۳۰ درصدی برای کنسانتره و گندله است در حالی که هر دیوار یک رانت برای بخشی خاص است.
راه امروز: بهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران در نشست صبحانه کاری فعالان اقتصادی بخش معدن گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت که به عنوان متولی و پدر بخش معدن کشور به شمار می رود، وظیفه پدری خود را به درستی ایفا نکرده و نه تنها هیچ حمایتی از این بخش مهم اقتصاد کشور انجام نمی دهد بلکه با بخشنامه ها و سیاست گذاری های خود این بخش را متأثر کرده و موانعی را پیش روی آن قرار داده است که نتیجه آن دل سردی بخش خصوصی و از بین رفتن اشتغال است.

وی افزود: یکی از گلایه های عمده بخش معدن و صنایع معدنی، عدم مشورت با بخش خصوصی و تشکل های تخصصی است چرا که علیرغم تأکید معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، زیر مجموعه های این وزارتخانه، مشورت با تشکل ها را در دستور کار قرار نمی دهند.

شکوری با بیان اینکه سیاست های ارزی سال گذشته دولت، لطمات زیادی را به بخش معدن و صنایع معدنی وارد آورد، خاطرنشان کرد: نظام قیمت گذاری که دولت در پیش گرفته و سهمیه بندی هایی که در حاشیه آن برای عرضه و صادرات مواد معدنی لحاظ می کند، به طور کامل منجر به از بین رفتن زنجیره تولید مواد معدنی است.

این فعال بخش معدن گفت: اکنون به دنبال وضع عوارض ۳۰ درصدی برای کنسانتره و گندله است در حالی که هر دیوار یک رانت برای بخشی خاص است.

وی افزود: این موضوع همه بخش ها را متأثر کرده و تاوان آن را مردم با از دست دادن شغل خواهند داد.
رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: تنظیم بازار محصولات معدنی باید به خود زنجیره سپرده شود و قیمت های جهانی ملاک عمل قرار گیرند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر