سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: 48786
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1398 01:01
وزیر صمت در اشترمل تویسرکان:

در حوزه مبل و منبت برند سازی شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه برندسازی و نرم افزاری باید در بخش مبل و منبت کار شود و مراکز علمی و دانشگاهی برای کمک به تولید پای کار بیایند.
به گزارش شاتا، رضا رحمانی در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه مبل و منبت روستایی تویسرکان و افتتاح مرکز خدمات تخصصی توسعه خوشه مبل و منبت در اشترمل بیان کرد: شکوه و صفای مردم اشترمل جلوه ای از شکوه و سرزندگی مردم عزیز ایران در جهت توسعه، تولید و آبادانی کشورمان است و به این حضور می بالم و افتخار می کنم.
او با بیان اینکه در جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن پیروز شدیم، یادآور شد: مانند دوران هشت ساله دفاع مقدس سرافرازانه مقاومت کردیم و سربلند و پیروز از این جنگ بیرون آمدیم و نقشه دشمن برای فلج کردن تولید کشورمان با شکست مواجه شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شکل گیری خوشه های صنعتی در کشور، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کارهای خوبی را در کشور شروع کرده که یکی از آنها همین بحث خوشه ها است و خوشه ها تمام نمی شوند بلکه سرآغاز یک حرکت جدید خواهند بود.
ارزش ۱۳۰ میلیارد دلاری تجارت مبل و منبت در دنیا
رحمانی با اشاره به خوشه مبل و منبت تویسرکان مطرح کرد: ۱۳۰ میلیارد دلار ارزش تجارت مبل و منبت در دنیا و ۴۱۰ میلیارد دلار ارزش تولیدات آن است.
صادرات ۶۴ میلیون دلاری مبل و منبت کشورمان
او ادامه داد: سال گذشته علیرغم اینکه صادرات ما در این حوزه سه برابر شد اما ارزش صادرات مبل و منبت کشورمان ۶۴ میلیون دلار بوده است که تا رسیدن به میانگین ۱۳۰ میلیارد دلار جهانی جای کار بسیاری وجود دارد.
در حوزه مبل و منبت برندسازی شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حوزه برندسازی و نرم افزاری باید در بخش مبل و منبت کار شود و حدود ۴۷۰ کارگاه در اشترمل است که باید محصولت تولیدی آنها تحت یک شناسنامه و برند متمرکز و صادرات شوند.
رحمانی با تاکید بر ضرورت به هم رسانی ها برای تامین مواد اولیه مورد نیاز، بیان کرد: در همه کلاس ها باید تولید داشته باشیم و مراکز علمی و دانشگاهی پای کار آیند.

واگذاری زمین در شهرک های صنعتی با حداکثر تخفیف و بیشترین تقسیط به فعالان مبل و منبت

او با بیان اینکه از اعتبارات تبصره ۱۸ و اشتغال روستایی برای توسعه مبل و منبت در این منطقه استفاده شود، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی حداکثر تخفیف را برای واگذاری زمین به فعالان این حوزه با بیشترین تقسیط بدهد و شرکت های مدیریت صادرات وارد این حوزه شوند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: باید کارگروهی برای پیگیری امور تشکیل شود و آماده تفویض اختیارات خود به استاندار برای پیگیری و حل و فصل سریع امور مربوطه در خود استان هستم.

گفتنی است که دومین نمایشگاه مبل و منبت روستایی تویسرکان و مرکز خدمات تخصصی توسعه خوشه مبل و منبت در اشترمل امروز جمعه با حضور وزیر صمت افتتاح شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر