جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 48769
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1398 11:56
سکاندار وزارتخانه صنعت، معدن وتجارت عصر روز گذشته به مناسب روز خبرنگار در تحریریه «تعادل» حضور یافت.
به گزارش راه امروز: سکاندار وزارتخانه صنعت، معدن وتجارت عصر روز گذشته  به مناسب روز خبرنگار در تحریریه «تعادل» حضور یافت. رضا رحمانی وزیر صمت در جمع خبرنگاران «تعادل» ضمن برشمردن اهمیت و جایگاه رسانه ها در اطلاع رسانی، از محورهای کاری وزارتخانه متبوع خود در بحث رونق تولید سخن گفت.
 او با اشاره به محور های  هفتگانه رونق تولید و تدوین 35 برنامه عملیاتی وزارت صنعت در سال 98، عنوان کرد: در سال رونق تولید به شدت پیگیر برنامه های یاد شده هستیم؛ اما در همین راستا، از فعالان حوزه اقتصادی و همچنین خبرنگاران درخواست داریم که ایده های جدید خود را با ما در میان بگذارند. 
رحمانی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه از ظریفت های خالی کشور استفاده خواهیم کرد، گفت: اکنون شرایط به گونه ای است که می توان صادرات برخی رشته های صنعتی کشور را رونق داد.  او ادامه داد: این رونق می تواند شامل «صنعت لوازم خانگی، پوشاک، صنایع دستی و رشته های دیگری که مازاد تولید در کشور وجود دارد، باشد. این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه در شرایط کنونی الزاماتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: یکی از این موارد این است که مردم، فعالان اقتصادی و خبرنگاران پای کار باشند. یک ایده می تواند تحول و غنای بیشتری به تصمیم های ما بدهد و ما نیز از آن استقبال خواهیم کرد تا به نتیجه مناسب برسیم. 
او در خلال صحبت های خود از  نمایشگاه «ساخت داخل و رونق تولید» به عنوان یک نمونه استثنایی و بی نظیر نام برد که هم تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در برپایی آن مشارکت فعال داشتند. به گفته او، تفاهمنامه «ساخت مودم داخلی» برای اولین بار در نمایشگاه «ساخت داخل و رونق تولید» امضا شد. این در حالی است که پیش از این تمام مودم های مورد استفاده در کشور از خارج وارد می شدند و این موضوع نشان دهنده شکوفایی ظرفیت ها و بهره گیری از توان تولید داخل است. 
وزیر صمت همچنین با اشاره به اینکه انتقال امید به جامعه، یکی از  هنرهای روزنامه نگاران است، گفت: مردم به کمک روزنامه نگاران متوجه می شوند که ما پیگیر مشکلات و مسائل آنها هستیم. رحمانی در پایان صحبت های خود عنوان کرد: همانطور که  ضعف ها و کاستی ها مطرح می شود، این انتظار نیز وجود دارد که نقاط قوت و دستاوردها نیز اطلاع رسانی شود تا مردم  بدانند که انجام این پروژه ها فقط شعار نیست.

در ادامه این دیدار، منصور بیطرف سردبیر روزنامه «تعادل» نیز طی صحبت‌هایی عنوان کرد که در شرایط سخت کنونی و خصوصا در دوران تحریم‌ها، به نظر می‌رسد، یک ائتلاف مهمی بین دولت ومردم شکل گرفته است؛ دقیقا مانند زمان جنگ، که مردم پشتیبان دولت وقت بودند.
 بیطرف همچنین گفت: این دوره نیز با وجود همه فشارها، مردم در کنار دولت و حاکمیت خواهند ایستاد؛ یعنی اعتراض‌هایی که شاید انتظار می‌رفت، اصلا رخ نداد؛ آن هم به دلیل همین ائتلافی است که میان مردم، دولت و حاکمیت شکل گرفته است.
 سردبیر روزنامه «تعادل» در ادامه ابراز امیدواری کرد که رسانه‌ها بتوانند به مردم اطلاع‌رسانی درست و دقیقی از اوضاع اقتصادی کشور ارایه دهند، تا مردم امیدشان نسبت به وضعیت کشور افزایش یابد و استحکام چنین ائتلافی نیز بیشتر شود.

مشروح مصاحبه با وزیر صنعت،معدن و تجارت طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر