پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 48729
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1398 18:45
«نود پلاس» با اجرای میثاقی تولید می شود

کاریکاتور «نود» در راه است؟!

احتمالا با آغاز فصل جدید فوتبال ایران باید منتظر ساخت دو بدل برای نود باشیم یکی در تهران از شبکه سه سیما و دیگری در لندن از ایران اینترنشنال. یکی توسط محمد حسین میثاقی و دیگری توسط مزدک میرزایی. برنامه‌هایی که هر چند که ممکن است تفاوت‌هایی با نود داشته باشند، اما سخت به دنبال جذب مخاطبان پرشمار نود هستند، پس احتمال اینکه در مسیر نود فردوسی پور حرکت کنند فراوان است.
به گزارش راه امروز: در حالی که اوایل هفته گذشته زمزمه‌های بازگشت عادل فردوسی پور به تلویزیون مطرح شد، آخر هفته اخباری از ساخت یک برنامه‌ای جدید در شبکه سه سیما به جای نود منتشر شد. برنامه‌ای که با عنوان "مثبت نود" یا "نود پلاس" قرار است ساخته شود و گفته می‌شود محمد حسین میثاقی اجرای آن را برعهده دارد.
 

قرار است این برنامه به آنالیز بازی‌های لیگ برتر بپردازد. جزییات "نود پلاس" و ایده آن در دست نیست، اما با توجه به نام خاص آن به نظر می‌رسد شباهت‌های زیادی با برنامه نود داشته باشد. برخی ناظران و هواداران فوتبال معتقدند که "نود پلاس" معجون میثاقی برای جایگزینی نود است.  این خبر در حالی منتشر می‌شود که هفته گذشته جواد خیابانی گزارشگر فوتبال در گفت و گویی اعلام کرد که عادل به زودی به تلویزیون بر می‌گردد و گزارش‌های فوتبال را بر عهده خواهد گرفت. خیابانی در گفتگو با برنامه اینترنتی آنتن گفت: «به مردم ایران می‌گویم که عادل دارد به تلویزیون برمی گردد و با شروع لیگ برتر شاهد گزارش عادل در تلویزیون خواهیم بود. برخی اختلاف نظر‌ها بوده است که با توجه به روند موجود حل شده من خودم هم با او صحبت کرده‌ام و از صحت ماجرا خبر دارم. همچنین دیگر دوستان من در صدا و سیما نیز این خبر را داده اند. فردوسی پور باید باشد، همه می‌دانند که من اهل مبالغه نیستم، ولی این را می‌گویم که اگر عادل نباشد، نمی‌شود و یک چیز کم است.»
پس از انتشار این گفتگو روزنامه خبر ورزشی مدعی شد که فردوسی پور بدون برنامه ۹۰ به تلویزیون بر نمی‌گردد و به نظر می‌رسد تصمیمش جدی باشد.

اختلافات میثاقی و فردوسی پور سال گذشته همزمان با اختلافات علی فروغی رییس شبکه سوم سیما و فردوسی پور رسانه‌ای شد. همان زمان گفته می‌شد فروغی به دنبال کنار گذاشتن عادل است و می‌خواهد میثاقی را جایگزین او کند. میثاقی نیز به نظر می‌رسید از فرصت ایجاد شده برایش استقبال کرده بود.

با گذشت زمان وضعیت روشن شد. فردوسی پور از شبکه سوم سیما کنار گذاشته شد و میثاقی به عنوان مجری برنامه فوتبال برتر سعی کرد در این برنامه تغییراتی ایجاد کند و فوتبال برتر حداقل به طور موقت کار نود را هم انجام دهد. پروژه‌ای که با انتقادات فراوانی علیه میثاقی همراه شد.

او که تا پیش از این ماجرا‌ها محبوبیت زیادی در میان فوتبال دوستان برای خود ایجاد کرده بود ناگهان با سقوط محبوبیت مواجه شد. با وجود اینکه روشن بود که فردوسی پور و میثاقی اختلاف نظر جدی دارند، اما میثاق مدعی بود که هیچ اختلافی با فردوسی پور ندارد و او حق استادی به گردنش دارد.
 پس از توقف پخش نود شایعه شده بود که میثاقی قرار است جایگزین فردوسی پور شود و این شایعه دیرهنگام و اوایل امسال از سوی میثاقی تکذیب شد.

معجون میثاقی؛ کاریکاتوری در واکنش به ساخت نود پلاس

محمدحسین میثاقی متولد سال ۱۳۶۵ است. مجری جوانی که از طرف صدا و سیما به عنوان گزارشگر به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ اعزام شد. او در ویژه برنامهٔ جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ (بیست چهارده) نیز به همراه عادل فردوسی‌پور و رضا جاودانی حضور داشت. او در جام جهانی ۲۰۱۸ خبرنگار اعزامی به روسیه بود. همچنین او مجری‌گری برنامه آسیا ۲۰۱۹ که ویژهٔ جام ملت‌های آسیا بود را هم بر عهده گرفت. در تمام این برنامه‌ها میثاقی رابطه نزدیکی با فردوسی پور داشت. 

دلیل این رابطه نزدیک این است که اساسا این فردوسی پور بود که پای میثاقی را به شبکه سوم سیما باز کرد. زمانی که شیرین فرازکرمانشاه به لیگ برتر راه یافت میثاقی به عنوان گزارشگر تلویزیون کرمانشاه، گزارش‌هایی را برای برنامه نود ارسال می‌کرد. این گزارش‌ها مورد توجه فردوسی پور قرار گرفت و او را برای کار به تهران دعوت کرد. فردوسی پور از میثاقی تست گرفت و او را تائید کرد.

اولین حضور میثاقی در شبکه سه سیما نیز، در برنامه نود بود و پس از آن پیشرفت کرد و به برنامه دیگر راه یافت. حالا منتقدان میثاقی می‌گویند که او باید معرفت به خرج می‌داد و حق استادی را به جا می‌آورد و تبدیل به آلترناتیوی برای عادل فردوسی پور نمی شد.

با وجود این انتقادات عده‌ای نیز معتقدند میثاقی حق دارد که به پیشرفت بیشتر فکر کند، او حق دارد این فرصت را از دست ندهد. روزنامه ایران ورزشی امروز در این باره نوشته است: «نپذیرفتن پیشنهاد اجرای برنامه‌ای که بالقوه بیننده میلیونی دارد و از شرایط مالی احتمالاً مناسبی برخوردار است، کار سختی است. میثاقی تا قبل از شروع برنامه فوتبال برتر، یک «نقش مکمل» بوده که حالا به او پیشنهاد بازی در نقش اصلی داده شده. شاید خیلی از ما هم در موقعیتی مشابه چنین پیشنهادی را می‌پذیرفتیم، حتی با ولع بیشتر! این را هم به یاد داشته باشیم که میثاقی عامل حذف عادل و توقف برنامه نود نبوده. او فقط از موقعیتی که به وجود آمده، «استفاده» کرده.»

ایران ورزشی برخی از شباهت‌های برنامه تازه میثاقی به نود را اجتناب ناپذیر دانسته و معتقد است: "در برنامه‌هایی که قرار است یک هفته لیگ را مرور کند، طبعاً شباهت‌هایی وجود دارد. مثل پخش خلاصه بازی‌ها، بهترین گل و پاس گل، مرور داوری و... " با این حال نوشته است: "هرچه برنامه میثاقی به نود کمتر شباهت داشته باشد، او از تیغ انتقاد‌ها دورتر خواهد شد."


گفته می شود مزدک میرزایی در ایران اینترنشنال مجری برنامه ای شبیه به نود خوهد بود

نسخه انگلیسی نود در راه است؟!
در همین حال همزمان پس از خروج مزدک میرزایی از ایران و مهاجرت به بریتانیا، خبر‌هایی از صدور مجوز کار او در شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال منتشر شده است. گفته می‌شود قرار است مزدک میرزایی مجری برنامه‌ای شبیه نود باشد. جزییات زیادی از این برنامه منتشر نشده، اما ظاهرا قرار است به زودی با آغاز لیگ این برنامه نیز پخش شود.

براساس گزارش‌ها مزدک میرزایی هنگام خروج از ایران بخشی از آرشیو صداوسیما را نیز با خود به لندن برده است. هفته گذشته مرتضی میرباقری معاون سیما خواستار بازگشت میرزایی به ایران شد. او تاکید کرد که میرزایی مرتکب "اشتباه استراتژیک" شده است.

میرباقری درباره آرشیو صداوسیما گفت: «آقای میرزایی هیچ چیز را با خود نبردند؛ ایشان قرار بود برنامه‌ای بسازند و برای این کار از مستند‌هایی استفاده کردند. اگر در نظر بگیریم که آرشیو ما در صدا و سیما هزار باشد، ایشان تنها یک هزارم درصد آن را با خود برده اند.»

با توجه به سخنان تازه میرباقری و چراغ سبز او به مزدک میرزایی برای بازگشت و اظهارات خیابانی عده‌ای معتقدند که صداوسیما تازه به فکر افتاده که سرمایه‌های خود را حفظ کند، اما به نظر می‌رسید این نوشدارو بعد از مرگ سهراب باشد.

به این ترتیب احتمالا با آغاز فصل جدید فوتبال ایران باید منتظر ساخت دو بدل برای نود باشیم یکی در تهران از شبکه سه سیما و دیگری در لندن از ایران اینترنشنال. یکی توسط محمد حسین میثاقی و دیگری توسط مزدک میرزایی. برنامه‌هایی که هر چند که ممکن است تفاوت‌هایی با نود داشته باشند، اما سخت به دنبال جذب مخاطبان پرشمار نود هستند، پس احتمال اینکه در مسیر نود فردوسی پور حرکت کنند فراوان است.

درباره موفقت آن‌ها نمی‌توان قضاوت کرد چرا که در فضای انحصاری و بدون رقابت احتمالا هر کدام از این برنامه‌ها موفق به جذب مخاطبان فراوانی برای خود شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر