جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 48721
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1398 00:00
خبرنگاران در توسعه فضای سیاسی و تحقق مطالبات مدنی جامعه نقش و جایگاه ویژه ای دارند و بدون حضور آنان، این توسعه بی‌معنا است.
«مرتضی فغانی» فعال رسانه‌ای و جانشین دبیر کل حزب همت در حاشیه مراسم تجدید میثاق جمعی از اصحاب رسانه شهرستان ری با سید شهیدان اهل قلم «سید مرتضی آوینی» که در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: برای گسترش و تقویت ارکان دموکراسی در جامعه مطابق با آموزه های اسلامی، باید علاوه بر فعالیت رسانه‌های قدرتمند، خبرنگاران متعهد و نویسندگانی انقلابی داشته باشیم. 
وی با بیان اینکه خبرنگاران دروازه ورود به جامعه مدنی در هر کشوری هستند، اظهار داشت: جامعه بدون خبرنگار، اجتماع بدون روح و کالبدی است که نشاط و پویایی ندارد.
فغانی افزود: برای جلوگیری از افراط و تفریط سیاسی در کشور باید جوانان،  تحول خواهی را از احزاب مطالبه کرده و خبرنگاران نیز عملکرد جریان های سیاسی و افراد منتصب به آنها را مورد نقد و بررسی قرار دهند.
وی مهندسی افکار عمومی در جامعه را یکی از کارکردهای رسانه های گروهی دانست و ادامه داد: خبرنگاران به عنوان حلقه ارتباطی میان مردم و مسئولان می توانند با انعکاس صادقانه رويدادها، نقد منصفانه و ارائه تحلیل های واقع بینانه ، علاوه بر افزایش سرمایه اجتماعی، بستر وحدت و همدلی را برای پیشرفت همه جانبه در کشور فراهم کنند. 
جانشین دبیر کل حزب همت انتشار و پیگیری مطالبات مردم از سیاستگذاران و مدیران اجرایی کشور را از جمله وظایف خطیر خبرنگاران برشمرد و گفت: توسعه اقتصادی و بالندگی فرهنگی هر جامعه ای مرهون تلاش ها و مجاهدت های خبرنگاران مطالبه گر است.
فغانی تاکید کرد: تیز بینی خبرنگاران به عنوان وجدان بیدار جامعه در بررسی عملکرد دستگاه های مختلف اجرایی موجب می شود، تا ضمن پیشگیری از بروز مفاسد اقتصادی، مدیران نیز برای بهبود عملکرد خود تلاش بیشتری کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر