جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 48712
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1398 13:19
مراسم تقدیر از چهره های برتر عرصه خبر در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد

معرفی برگزیدگان جشنواره «امین الضرب»

مراسم پایانی دومین جشنواره فرهنگی امین‌الضرب اتاق بازرگانی تهران در آستانه روز خبرنگار و به مناسبت تجلیل از تلاش‌های فعالان رسانه‌ای کشور در حوزه اقتصاد، با معرفی و تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.
راه امروز:‌ جشنواره فرهنگی امین‌الضرب که امسال دومین دوره آن توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد، با حضور محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، محمد فاضلی جامعه‌شناس و استاد دانشگاه و جمعی از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان مطبوعات و رسانه‌ها در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. در این مراسم علاوه بر تجلیل از خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار، برگزیدگان دومین دوره جشنواره فرهنگی امین‌الضرب معرفی شدند و از آنان تقدیر به عمل آمد.


در این دوره که نسبت به سال گذشته با استقبال بیشتر و گسترده‌تر خبرنگاران مواجه شده و آثار بیشتر و کیفی‌تری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، محمدمهدی فرقانی، فرهت فردنیا و حسن نمکدوست تهرانی داوری را برعهده داشتند و آثار 15 خبرنگار در شش رشته مختلف را به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر معرفی کردند.

بیانیه هیات داوران دومین جشنواره فرهنگی امین‌الضرب اتاق بازرگانی تهران به شرح زیر است:

«روزنامه‌نگاری اقتصادی در این روزها که حل مشکلات اقتصادی به یکی از اولویت‌های مهم کشور تبدیل شده،‌ بیش از هر زمان دیگری اثرگذار است. جای بسی امیدواری و خرسندی است که کیفیت بالای آثار را‌ه‌یافته به مرحله نهایی دومین دوره جشنواره فرهنگی امین‌الضرب بازتاب‌دهنده تلاش روزنامه‌نگاران برای روشن‌کردن و دیده‌بانی ابعاد مختلف فعالیت‌های اقتصادی و نظارت بر عملکرد اقتصاد کلان کشور است. نگاه مردمی و اجتماعی و انسانی به مسایل اقتصادی از جنبه‌های پررنگ آثار مرحله نهایی داوری جشنواره بود و نشان می‌داد روزنامه‌نگاران اقتصادی صرفا خبرهای روزمره تولید و تجارت را زیر نظر ندارند و فراتر از این مسایل، به پیامدهای کلان‌تر فعالیت‌های اقتصادی نیز می‌اندیشند. با این حال،‌ گاهی احساس می‌شد در روزنامه‌نگاری اقتصادی که مدام با اعداد و ارقام سروکار دارد،‌ بی‌دقتی‌هایی در محاسبه و ارائه آمار اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر،‌ تنها بخش جشنواره که رضایت‌بخش نبود و کیفیت آثار به‌اندازه دیگر بخش‌ها بالا نبود، رسته تیتر و تیترنویسی بود. 
این‌طور که از آثار جشنواره پیداست،‌ روزنامه‌نگاران اقتصادی باید بیش از گذشته روی تیترنویسی، بسته‌بندی و ارائه جذاب مطالب خوب خود در مطبوعات و وب‌سایت‌ها کار کنند. همان‌طور که در آثار رسیده به جشنواره نیز به چشم می‌خورد، روزنامه‌نگاری اقتصادی کشور بیشتر نقادانه و بیان‌کننده انتقاد‌ها و منعکس‌کننده خطاهاست و کمتر با زبانی صریح به راه‌حل‌ها و ارائه روش‌های برون‌رفت از مشکلات می‌پردازد. رسیدن به اقتصادی کارا و سالم قطعا به رسانه‌هایی آزاد،‌ نقاد و مسئول نیاز دارد اما در کنار بیان مشکلات، ارائه راه‌های حل مسایل از زبان کارشناسان، می‌تواند مسیر توسعه همه‌جانبه ایران را هموارتر سازد.»
در این نشست و در ابتدای اعلام نام برگزیدگان از محمدصادق جنان‌صفت، به عنوان روزنامه‌نگار پیشکسوت اقتصادی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت. در ادامه این نشست، برگزیدگان جشنواره معرفی شدند و از آنان تقدیر به عمل آمد:


۱- گزارش توصیفی:

اول: مریم خباز (روزنامه جام‌جم)

دوم: الناز محمدی (ماهنامه اندیشه پویا)

سوم: یزدان مرادی (روزنامه سازندگی)

۲-گزارش خبری- تحلیلی:

اول: مریم شکرانی (روزنامه شهروند)

دوم: متین‌دخت والی‌نژاد (روزنامه سازندگی)

سوم: سمیه سایش (سایت تجارت‌نیوز)

۳ -رشته مصاحبه:

اول:پیام عابدی (خبرگزاری ایلنا)

دوم: فرشته فریادرس (روزنامه اعتماد)

سوم: الهام زرقانی (ماهنامه صنعت حمل و نقل)


۴-یادداشت:

اول: ابراهیم علیزاده (سایت تجارت‌نیوز)

دوم: سروش صاحب فصول (روزنامه جمهوری اسلامی)

۵-تیتر:

سوم: بهاره بوذری (ماهنامه ترابران)

(داوران هیچ اثری را شایسته رتبه اول و دوم در رسته تیتر ندانستند.)

6- گزارش ویدیویی:

اول: غلامرضا بهرامی (خبرگزاری صدا و سیما)

دوم: میلاد حاتمی (سایت تجارت‌نیوز)

سوم: علیرضا جعفری (سایت تجارت‌نیوز)
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر