چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: 48675
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1398 12:00
ظریف در پاسخ به سوالی درباره احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: من یک بار در تلویزیون هم گفتم که می‌خواهید برویم محضر و امضا کنم و الان در برابر همه جهان اعلام می‌کنم آن کار را بلد نیستم. نگران ۱۴۰۰ نباشید و به خاطر نگرانی از سال ۱۴۰۰ مانع کار من نشوید و مخلص همه شما هستم. محضر هم بخواهید می‌آیم و محضری امضا می‌کنم در سال ۱۴۰۰ یا دانشگاه هستم یا منزل.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشستی خبری با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. در ابتدای این جلسه، علی ربیعی سخنگوی دولت در سخنانی گفت: بنظرم هیچ دوره‌ای مثل امروز نسبت رسانه با ایران عزیز چنین نبوده است. بنظرم در کمتر دوره‌ای وزیر خارجه ما در سپر جهانی قرار داشته است. هیچ دوره‌ای اینگونه کاخ سفید علیه ایران بسیج نشده بود. در هیچ دوره‌ای رئیس جمهوری مانند ترامپ بر قدرتمندرین کشور به لحاظ اقتصادی و سیاسی سر کار نیامده بود. هیچ دوره‌ای مثل امروز قدرت‌های متخاصم خارجی بر عملیات روانی مسلط نشده بود. امروز خاک ما تسخیر نشده، آنچه می‌خواهد تسخیر شود معیشت، زیست و کرامت انسانی است.

سخنگوی دولت در ادامه افزود: هیچ دوره‌ای اینچنین افکار عمومی در داخل در معرض تناقض‌ها و منفعت‌های کوتاه مدت قرار نداشته است. امروز همه موجودیت ایران به تلاش‌های رسانه‌ای ما معطوف است، رسانه‌ها خط مقدم کشور هستند. اگر مرزی از ما فرو بریزد از میان قلم‌های ما فرو خواهد ریخت. امروز بیش از هر دوره دیگری امنیت ملی و تمامیت ارضی ما به فعالیت‌های رسانه‌ای مربوط است. خوشحالم بگویم که ظریف هم یک رسانه است، هم تولید محتوا می‌کند و هم منعکس می‌کند و هم بازتاب می‌گیرد. جلوی پارازیت‌های داخلی را در رسانه ملی بگیریم. برای آقای ظریف آرزوی موفقیت دارم. روز پنجشنبه که ظریف تحریم شد را روز دیپلماسی عمومی اعلام می‌کنیم.


سخنان ظریف
در ادامه محمد جواد ظریف در آغاز نشست خبری خود با رسانه های داخلی و خارجی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد گفت: آقای دعایی همواره با لطف خود بنده را مورد شفقت قرار داده است.

وی با تشکر از ربیعی و خدادی و تبریک به مناسبت روز خبرنگار به همه خبرنگاران، سالروز شهادت محمود صارمی روز خبرنگار را تبریک و تسلیت گفت.

ظریف همچنین فرا رسیدن هشتاد و پنجمین سالگرد تأسیس ایرنا را تبریک گفت. وی همچنین یاد دیپلمات‌هایی که در جریان حمله طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف به شهادت رسیدند را گرامی داشت
وزیر خارجه همچنین یاد شهید آوینی را گرامی داشت و گفت: در این جا مناسب است یاد و خاطره مرحوم مردوخی را نیز گرامی بداریم.

ظریف همچنین برای سه تن از خبرنگاران که این روزها در بستر بیماری هستند آرزوی سلامت و بهبودی کرد. وزیر خارجه در بخشی از سخنان خود همچنین با بیان این که ما تمدنی هستیم که در اوج پیشرفت علم و تمدن مان، علم خود را در اختیار دیگران قرار دادیم، گفت: ولی آنها اکنون اجازه نمی‌دهند که حتی این علم را بخریم.

ظریف گفت: امروز ایالت متحده در دنیا تنها است و نمی‌تواند ائتلاف ایجاد کند. کشورهای دوست شان هم خجالت می‌کشند که با آنها در یک ائتلاف حضور پیدا کنند.
ظریف با انتقاد از یک جانبه گری آمریکا در عرصه بین‌المللی گفت : آنها هر جا رفتند با حقارت روبرو شدند ‌. آنها از جنگ ویتنام در هیچ جنگ دیگری به جز جنگ «گرانادا »به هیچ پیروزی نرسیده اند.

ظریف خطاب به مقامات آمریکایی ها گفت: دوره گفتمان سلطه و زورگویی به اتمام رسیده است. وزير امور خارجه در ادامه با اشاره به سیاست های تحریمی آمریکا در عرصه جهانی علیه برخی از کشورها از جمله ایران گفت : تحریم وزیر امور خارجه یک کشور از سوی آمریکایی ها به معنای شکست گفت وگو و دیپلماسی است.
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سخنان خود گفت: ما هیچ گاه امنیت خود را نخریده ایم و نخواهیم خرید چرا که امنیت ما قابل خرید و فروش نیست. امنیت ما از مردم‌مان نشات می‌گیرد.
وزیر خارجه در آغاز پاسخ به سوالات خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا گفت: در زمان حضور در نیویورک به آمریکا سفر نمی‌کنم.
وی گفت: من در مورد آنچه در مذاکرات اتفاق افتاده مطلبی را نمی‌گویم اما در سفر اخیرم به نیویورک به من گفتند ظرف دو هفته تحریم می‌شوم که من پیشنهاد حضور در کاخ سفید را نپذیرفتم و تحریم شدم.
ظریف در پاسخ به سوالی درباره احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: من یک بار در تلویزیون هم گفتم که می‌خواهید برویم محضر و امضا کنم و الان در برابر همه جهان اعلام می‌کنم آن کار را بلد نیستم. نگران ۱۴۰۰ نباشید و به خاطر نگرانی از سال ۱۴۰۰ مانع کار من نشوید و مخلص همه شما هستم. محضر هم بخواهید می‌آیم و محضری امضا می‌کنم در سال ۱۴۰۰ یا دانشگاه هستم یا منزل.

این خبر تکمیل می‌شود...
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر