جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 48649
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1398 09:31
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که یکی از حامیان اصلی کارخانه های اسلحه سازی و مخالف ممنوعیت آزادی حمل سلاح است، روز شنبه در صفحه کاربری توییتر خود، حادثه تیراندازی ال پاسو تگزاس را وحشیانه توصیف کرد.
«دونالد ترامپ» بامداد یکشنبه به دنبال تیراندازی مرگبار تگزاس، آن را وحشیانه و خبر بد، توصیف و اضافه کرد که با پلیس محلی برای بررسی اوضاع در تماس است.

 خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در تیراندازی شنبه شب در یکی از مراکز خرید ایالت تگزاس آمریکا ۱۸ تن کشته شدند.

 شبکه خبری سی ان ان نیز گزارش داد که در جریان این تیراندازی دستکم ۲۲تن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، پلیس ناحیه ال پاسو تگزاس اعلام کرد که به دنبال تیراندازی در منطقه هاوکینز در یکی از مراکز خرید این شهر، نیروهای پلیس به حال آماده باش در آمده و خود را به محل حادثه رسانده اند.

شاهدان عینی گفتند که صدای شلیک چندین گلوله را شنیده اند.

قانون حمل آزاد سلاح در آمریکا و حمایت نیرومند تولید کنندگان اسلحه در این کشور به دلیل سودهای سرشار ناشی از تولید و فروش آن، با گذشت هشت دهه مبارزه مستمر مخالفان و موافقان این قانون در دستگاه های قانونگذاری این کشور، به دور و تسلسل بی سرانجام تبدیل شده است. 

گزارش مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا حاکی است که از ابتدای سال 2019 میلادی تاکنون، ۳۱ هزار و ۶۱۹ مورد تیراندازی در این کشور به ثبت رسیده که در نتیجه این تیراندازی ها، هشت هزار و 332 نفر کشته و 16 هزار و 431 نفر زخمی شده اند.

368 نفر از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث، کودکان زیر 11 سال هستند و یکهزار و 703 نفر نوجوانان کمتر از 17 سال سن دارند.

در این مدت، 238 مورد تیراندازی به جمع، 993 مورد حمله به منازل و 844 مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و 885 مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.

 
 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر