جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 48616
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1398 20:25
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای تحریم ظریف را نشانه استیصال دولت آمریکا خواند و تأکید کرد: ظریف و دستگاه دیپلماسی با تمام توان به انجام ماموریت و رسالت خود در دفاع از منافع ملی و مبارزه با تروریسم اقتصادی ادامه می‌دهند.
وزارت امور خارجه تاکید می‌کند اعمال تحریم اخیر بر وزیر امور خارجه هیچ تاثیری بر تلاش‌ها و اقدامات مجموعه وزارت امور خارجه و شخص وزیر امور خارجه به عنوان مسئول سیاست خارجی کشور در اثبات حقانیت ملت ایران، دفاع از منافع ملی و مبارزه با تروریسم اقتصادی دولت آمریکا نخواهد داشت و همچنان با تمام توان و باور قلبی، به انجام ماموریت و رسالت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت آمریکا بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکومیت اقدام دولت ایالات متحده آمریکا در تحریم دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و رئیس دیپلماسی کشور، این اقدام را نشانه روشن استیصال و درماندگی دولت آمریکا می‌داند. تحریم جدید آمریکا، ترس و ضعف این دولت در برابر دیپلماسی هوشمندانه و مبتنی بر منطق جمهوری اسلامی ایران را آشکار می‌کند. 

وزارت امور خارجه تاکید می‌کند اعمال تحریم اخیر بر وزیر امور خارجه هیچ تاثیری بر تلاش‌ها و اقدامات مجموعه وزارت امور خارجه و شخص وزیر امور خارجه به عنوان مسئول سیاست خارجی کشور در اثبات حقانیت ملت ایران، دفاع از منافع ملی و مبارزه با تروریسم اقتصادی دولت آمریکا نخواهد داشت و همچنان با تمام توان و باور قلبی، به انجام ماموریت و رسالت خود ادامه خواهد داد.»
 
وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) دهم مرداد ماه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد که این اقدام واکنش ظریف را در پی داشت و وزیر خارجه بلافاصله در توئیتی نوشت: «««ایالات متحده می‌گوید من را به عنوان "سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان" تحریم کرده است. واقعیت آنقدر دردناک است؟ این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد، چراکه من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می‌پندارید.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر