پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 48610
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1398 23:53
روحانی: قیمت دلار را می توانیم قدم به قدم پایین بیاوریم

اگر تا سال بعد برجام پایدار باشد تمام تحریم‌های تسلیحاتی برداشته می‌شود

رئیس جمهور گفت: هر روز ادعا می‌کند که با ایران مذاکره بدون پیش شرط می‌کنیم و در هر لحظه برای مذاکره آماده‌ایم و بعد وزیر خارجه آن کشور را تحریم می‌کنند و البته قبل آن غلط بزرگتری کرده و رهبر را تحریم کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در آیین افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب اظهار کرد: بسیار روز خوبی برای من و هیات دولت و مردم آذربایجان‌شرقی و شهرستان هریس است که قدم دیگری برای رونق اقتصادی کشور و رشد اقتصادی بر می‌داریم. 

وی با بیان اینکه در ظرف چند سال این نیروگاه شروع شده و تا سال ۹۸ به اتمام رسیده است باعث خرسندی است، گفت: این نیروگاه که در این چند سال توانسته قدم بسیار بزرگی را بردارند برای همه ما مایه مباهات است. 
رئیس جمهور افزود: طرح‌های زیربنایی برای تحولات اجتماعی، اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، معمولا این نعمت‌ها در زمانی که انسان می‌تواند به خوبی و راحتی استفاده کند اصل نعمت یادش می‌رود و شبیه ماهی که در آب است و آب را فراموش می‌کند. 

وی توضیح داد: اگر خدایی ناکرده قطعی برق در بیمارستان داشته باشیم یا مواد ضروری تولید شده به علت برق تولید نشود بهتر احساس می‌شود که این خدمات اجتماعی چقدر ضرورت دارد.

روحانی بیان کرد: آماری که وزیر نیرو به آن اشاره کرد که در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی مقدار برق کشور ۷ هزار مگاوات بوده و در آغاز دولت تدبیر و امید ۶۹ هزار مگاوات بوده و امروز که در خدمت شما هستیم ۸۱ هزار و ۷۰۰ مگاوات است، این به معنای یک رشد بسیار چشمگیر در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید در زمینه انرژی است. 

وی با اشاره به اینکه ورود به تکنولوژی مدرن برای بالا بردن راندمان یک ظرفیت بزرگ است، گفت: راندمان ۵۸ درصدی یک راندمان بزرگی بوده و تحولی بسیار بزرگی است که بتوان از نیروگاه‌ها استفاده کرد. 
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هر افتتاحی یک نوع فتح و سرآغاز یک موفقیت برای رشد اجتماعی و اقتصادی است، گفت: در سال جدید در هر ماه شاهد یک افتتاح در زمینه آب و برق بودیم و امروز نیز چنین است.
گزارش‌ها عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در دو فاز ۵۰۰ مگاواتی از اواخر سال ۹۵ آغاز شده و امروز با حضور رئیس جمهور بخش گاز این نیروگاه با ظرفیت ۳۱۰ مگاوات به طور کامل به بهره‌برداری رسید و در مجموع فاز نخست این نیروگاه نیز از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است.

ظرفیت اشتغالزایی این نیروگاه در زمان اجرای طرح یک‌هزار نفر به طور مستقیم و ۳ هزار نفر به طور غیرمستقیم است و در زمان بهره‌برداری بیش از ۱۵۰ نفر به طور مستقیم مشغول کار خواهند بود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در یک استان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود به معنای رشد و نشاط است. 
روحانی گفت: استیصال بدخواهان به کجا‌ها رسیده را همه می‌دانند، یکسال پیش می‌گفتند قادریم نظام ایران را تغییر داده و استقلال ایران را بشکنیم و آینده ایران را به دست بگیریم و کاخ سفید تصمیم گیرنده ایران می‌شود، ولی نمی‌دانستند که ملت ما در همه مقاطع و در همه صحنه‌ها در برابر فشار دشمن موفق و پیروز بوده است. 

نصف یک حقیقت را یک بدخواه تائید کند هم غنیمت است
وی افزود: حالا آن‌ها می‌گویند که ایرانی‌ها در مذاکره پیروز بوده و در جنگ ناموفق بوده است که حالا نصف یک حقیقت را یک بدخواه تائید کند هم غنیمت است. 
روحانی ادامه داد: ما در هر زمینه‌ای اعم از دفاع اهل دفاع بوده و همیشه دفاع موفق بوده و برای آب و خاک و سرزمین همه توان را به کار گرفته‌ایم. 
رئیس جمهور تصریح کرد: ارزشمندترین سرمایه‌ها یعنی جوانان را برای دفاع فرستاده‌ایم و این ملت بزرگی است و الآن بعد از یک سال و چند ماه از شدیدترین تحریم‌ها دشمن دست به کار‌های کودکانه می‌زند و شاید غیراقدام کودکانه تعبیر دیگری شایسته نیست.
روحانی اظهار داشت: هر روز ادعا می‌کند که با ایران مذاکره بدون پیش شرط می‌کنیم و در هر لحظه برای مذاکره آماده‌ایم و بعد وزیر خارجه آن کشور را تحریم می‌کنند و البته قبل آن غلط بزرگتری کرده و رهبر را تحریم کردند. 
وی با بیان اینکه این اقدامات به معنای آن است که دشمنان به قدری عاجز شده‌است که فرصت خردورزی را از دست داده، افزود: راه مذاکره وزارت امور خارجه است و در راس آن وزیر امور خارجه است. 
دولتی که معتقد بر ابرقدرتی خود دارد از مصاحبه وزیر امور خارجه می‌ترسد
روحانی گفت: دولتی که معتقد بر ابرقدرتی خود دارد از مصاحبه وزیر امور خارجه می‌ترسد و از منطق یک دانشمند، فداکار و آگاه می‌ترسد. 
رئیس جمهور ایران تصریح کرد: ظریف یک مصاحبه در نیویورک می‌کند و این‌ها با هراس مدعی می‌شوند که وزیر امور خارجه افکار را منحرف کرده و ادعا‌های غیرقابل ووقعی بیان می‌کند در حالی که خودشان این میزان ادعای دموکراسی و آزادی دارند، ولی از منطق یک عالم مقتدر ایرانی، کاخ قدرتشان به لرزه در آمده و بسیار کودکانه مدعی آمادگی مذاکره هستند و از طرف دیگر وزیر خارجه ایران را تحریم می‌کند. 
روحانی گفت: از هر طرف نگاه کنیم می‌توان دید که آن‌ها با یک ملت متحد و منسجم روبه‌رو شده‌اند چراکه قدرت همه ما اعم از دولت و رهبر و وزیر و ... از مردم است و این قدرت ملت با نشاط و متحرک است که توان عظیمی را در برابر بدخواهان ایجاد کرده است. 

دولت سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های برق سرمایه‌گذاری کرده است
روحانی با بیان اینکه آیا آمریکا فکر می‌کرد بعد از ۱۵ ماه تحریم هر هفته شاهد صد‌ها انجام پروژه در ایران خواهد بود، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های برق سرمایه‌گذاری کرده است. 

وی ادامه داد: پروژه امروز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس مربوط به بخش خصوصی و فعال بودن بانک‌ها است؛ کاری که بخش خصوصی انجام می‌دهد دارای افتخار مضاعف است. 

روحانی اضافه کرد: ۶۷ درصد تولید برق ما مربوط به بخش خصوصی است و این نشان می‌دهد که دولت مسیر صحیحی را برای پیشرفت انتخاب کرده است. 

وی گفت: مسیر انسجام و توسعه ما ادامه خواهد داشت و تردیدی نیست که دشمنان روزی از این تحریم خود پشیمان خواهد شد چراکه شکست سیاسی، اخلاقی و حقوقی و شکست تعهد برابر نهاد‌های بین‌المللی و یک ملت بزرگ ۸۰ میلیونی است و دشمن سراسر به ضرر آن‌ها است، ولی نفع اصلی را ما می‌بریم که البته ما هم ضرر می‌بریم، ولی در مقابل، روی پای خود ایستاده و در فناوری‌های مختلف پیشرفت کرده‌ایم. 

روحانی گفت: طبق گزارش بخشی از قطعات وارداتی خودرو به علت تحریم وارد نمی‌شد الان در داخل کشور تولید می‌کنیم و شاهد افتتاح‌های زیادی در صنعت هوایی و پدافند هوایی خواهیم داشت. 
رئیس جمهور با بیان اینکه پهپاد مدرن آمریکایی را زدیم، ولی مهم این بود که با سیستم پدافندی خودمان زدیم و این یک افتخار بزرگ است، اظهار داشت: یکی از کارشناسان نظامی بیان کرده بود که زدن این پهپاد توسط ایرانی‌ها شبیه یک معجزه است.
وی گفت: دشمن می‌داند که مردم تحت فشار اقتصادی است و این برای ما روشن است، ولی در عین حال مردم سختی را به جان و دل خریدند و می‌دانند مسوولان تلاش خود را به کار گرفته‌اند و دلیل آن همه افتتاح‌های روبه‌رو است. 
رئیس جمهور گفت: آمار بیکاری کاهش یافته و روند رشد رو به افزایش است و راه ما تلاش و فداکاری و اتحاد بیشتر و ورود متخصصان و دانشگاهیان برای پیشرفت بیشتر برای اقتصاد کشور خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر