جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 48594
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1398 17:25
معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از راه‌اندازی معادن کوچک در استان‌های محروم خبر داد و گفت که ارزش تولید معادن کوچک مقیاس راه‌اندازی شده، سالانه ٥٠ میلیون دلار است.
جعفر سرقینی اظهار کرد: ٣٠ درصد ارزش افزوده در بخش معدن متعلق به معادن کوچک است، اما ٧٠ درصد اشتغال‌زایی مربوط به این بخش است.  وی با بیان اینکه ارزش تولید معادن کوچک مقیاس راه‌اندازی شده سالانه ٥٠ میلیون دلار است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مصمم به توسعه طرح احیا و توسعه معادن کوچک است.
به گفته این مقام مسئول، سال گذشته ارزش مواد معدنی و زنجیره فرآوری حدود ٢١ میلیارد دلار بوده است.
به گزارش ایسنا، معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) توسعه معادن کوچک را بهترین رویکرد برای اشتغالزایی پایدار دانست و گفت: در این طرح باید مناطق محروم را بیشتر مورد توجه قرار داد.
همچنین مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برنامه تولید ١٠٠ هزارتنی ذوب در مجتمع مس سونگون خبر داد و ضمن اعلام آمادگی شرکت مس برای خرید محصول مورد نیاز خود از معادن کوچک، گفت که در خاتون آباد در چهار ماه آینده ۱۲۴ هزار تن ظرفیت تولید ایجاد می‌شود.
اردشیر سعدمحمدی ضمن اعلام آمادگی شرکت مس برای خرید محصول مورد نیاز خود از معادن کوچک، اظهار کرد: در حال حاضر نیاز داریم میزان تولید کنسانتره افزایش یابد و معادن کوچک می‌توانند بخشی از این نیاز را تامین کنند.
وی افزود: پیشنهاد می‌شود تعدادی معادن کوچک، با تشکیل کنسرسیوم تجمع شوند و در کنار آن‌ها کارخانه فرآوری راه‌اندازی شود.
این مقام مسئول از برنامه تولید ١٠٠ هزارتنی ذوب در مجتمع سونگون خبر داد و گفت: در حال حاضر توانایی تولید ٢٨٠ هزار تن ذوب جهت تولید کاتد مس در مجتمع سرچشمه وجود دارد و در خاتون‌آباد نیز طی چهار ماه آینده ۱۲۴ هزار تن ظرفیت تولید ایجاد می‌شود.
سعدمحمدی با اشاره به سوددهی بیش از ٩٥ درصد بنگاه‌های مس دنیا طی سال ٢٠١٨، گفت که حداقل سود بنگاه‌داری مس در کف ١١٠٠ دلار قرار گرفته است.          
امروز (سه‌شنبه) همایش "رونق تولید با احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس" برگزار شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر