جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 48471
تاریخ انتشار: 31 تير 1398 14:00
قاضی کشکولی با توجه به ادعاهای وکیل نجفی در جلسه قبلی دادگاه و مصاحبه با یکی از رسانه‌ها، از متهم خواست دوباره در جایگاه قرار بگیرد.
قاضی کشکولی با توجه به ادعاهای وکیل نجفی در جلسه قبلی دادگاه و مصاحبه با یکی از رسانه‌ها، از متهم خواست دوباره در جایگاه قرار بگیرد.
به گزارش تسنیم، در ادامه سومین جلسه محاکمه محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران به اتهام قتل عمد میترا استاد همسر دومش، قاضی کشکولی به اظهارات وکیل متهم در جلسه قبل اشاره کرد و گفت: وکیل نجفی مطالبی را در جلسه قبل مطرح کرد و اظهاراتی نیز در خارج از دادگاه با یکی از رسانه‌ها بیان کرد که این اظهارات برخی شائبه‌ها را ایجاد کرده است و برای روشن شدن ابهامات بهترین دلیل دفاعیات خود آقای نجفی خواهد بود.

وی ادامه داد: در قتلی که اتفاق افتاد همسر نجفی و محل قتل محل سکونت دائمی متهم است.
در این هنگام قاضی کشکولی از نجفی خواست در جایگاه حاضر شود و از او پرسید از ساعت 12 شب گذشته تا زمان وقوع قتل به غیر از شما مقتوله و فرزند وی آیا فرد دیگری در منزل شما بود یا خیر.
نجفی پاسخ داد: اگر منظورتان از شب قبل از قتل است پاسخ منفی است.
رئیس دادگاه خطاب به وی گفت: شما در تحقیقات قبلی گفتید 7 الی 8 روز قبل به این منزل نقل مکان کردید و افرادی هم در این نقل مکان مانند برادر مرحومه و آقای آقازاده راننده شما کمک می‌کردند. از ساعت 12 شب تا صبح که از خواب بیدار شدید و زمان وقوع قتل و خروج از منزل فرد دیگری هم داخل منزل بود یا خیر، که نجفی پاسخ داد: خیر، غیر از ما سه نفر، فرد دیگری در منزل نبوده است. البته شب قبل برادر مرحومه به منزل ما برای شام آمده بود که حدود ساعت 10:30 شب رفت که از آن به بعد من، مرحومه و فرزند وی داخل منزل بودیم.

قاضی کشکولی از متهم پرسید اتفاقات رخ داده از حدود ساعت 9:05 تا 9:23 که قتل صورت گرفته را توضیح دهید.

نجفی پاسخ داد: آنچه که اتفاق افتاد حدود ساعت 9:30 بود و بعد از این مدت دچار شوک شدم و پس از آن به راننده‌ خود زنگ زدم تا به منزل بیاید. زمان وقوع قتل من و مرحومه استاد داخل منزل بودیم و قبل از آن نیز ساعت 8:30 صبح مهیار را از خواب بیدار کردم تا برای رفتن به مدرسه آماده شود.

قاضی کشکولی از متهم سوال کرد آیا شما غیر از اسلحه کمری سلاح دیگری هم داشتید یا خیر، که نجفی در جواب گفت: سلاح دیگری نداشتم. البته یک مسلسل که توسط وزارت دفاع یا ارتش به صورت شکیل ساخته شده بود به اعضای دولت و برخی مسئولین داده شده بودکه آن اسلحه را پس از مدتی بازگرداندم.

قاضی سوال کرد: بنابراین اسلحه به شما تعلق دارد.
متهم پاسخ داد: بله.
رئیس دادگاه همچنین از نجفی سوال کرد آیا بعد از وقوع قتل و خروج از منزل با اسلحه تا زمان تحویل آن به آگاهی فرد دیگری غیر از شما اسلحه را حمل کرد یا خیر.
متهم پاسخ داد: خیر.
قاضی کشکولی همچنین سوال کرد: در منزل اسلحه را به همراه چند گلوله نگهداری می‌کردید؟
نجفی گفت: گلوله‌ها داخل خشاب بود و فکر می‌کنم تعداد آن 13 گلوله باشد که طبق گزارش ماموران 5 گلوله شلیک و 8 گلوله در خشاب باقی مانده است.
رئیس دادگاه از متهم سوال کرد: شما از مرحله تحقیقات تا جلسات دادگاه 3 روایت درباره مسلح بودن یا نبودن اسلحه مطرح کردید؛ یکجا گفته‌اید اسلحه را مسلح کردم، در جای دیگری گفته‌اید یادم نمی‌آید و در جلسه دادگاه مطرح کردید که اسلحه از قبل مسلح بوده است. در این باره توضیح دهید؟
نجفی در پاسخ گفت: زمانی که این اتفاق افتاد اسحله را از داخل کمد برداشتم و به سمت حمام رفتم یادم نمی‌آمد که چه اتفاقی افتاده است اما الان که فکر می‌کنم، اسلحه از قبل مسلح بوده است.
قاضی در ادامه از وی پرسید: با توجه به اینکه یکی از ابهاماتی که وکیل شما مطرح کرده شلیک 9 گلوله یا وجود آثار 9 گلوله در صحنه جرم است توضیح دهید که چند گلوله شلیک کردید؟
نجفی پاسخ داد: ابتدا فکر می‌کردم 4 گلوله شلیک کردم اما در دادسرا گفتند که بعد از شلیک گلوله اول که به بالش و سپس به درب کمد برخورد کرده 4 گلوله دیگر و در مجموع 5 گلوله شلیک شده است و در مورد تعداد گلوله‌ها نمی‌توانم اظهار نظر قطعی کنم زیرا در آن شرایط تعداد گلوله‌ها را متوجه نشدم و بعد متوجه شدم که بعد از گلوله آخر مرحومه دست مرا رها کرد و عقب رفته و داخل وان افتاد. طبق گزارش ماموران ظاهرا 5 گلوله شلیک شده چون 8 گلوله هم داخل خشاب باقی مانده است.
قاضی از متهم سوال کرد: آیا مرحومه دست شما را گرفته بود؟
نجفی گفت: مرحومه ابتدا دستها را روی شانه من گذاشت و تعادل من به هم خورد، عقب رفتم و یک گلوله شلیک شد که به بالش اصابت کرد و پس از آن به درب کمد برخورد کرد و بعد از آن با دو دست، دست مرا گرفت و چند بار دستم بالا و پایین شد. با توجه به اینکه انگشتم روی ماشه بود خواستم دستم را رها کنم اما در بی‌تعادلی 3 یا 4 گلوله شلیک شد و شلیک گلوله‌ها در این حالت بود و بعد از گلوله چهارم دست مرا رها کرد و بعد از آن هیچ شلیکی انجام نشد.
نجفی ادامه داد: وقتی که مرحومه دست مرا رها کرد و داخل وان افتاد نگاه کردم و به جلو رفتم و دستی به سر و صورتش کشیدم اما هیچ حرکتی نکرد.
قاضی سوال کرد: وکیل شما خواستار آزمایش خونی شده است که کف حمام ریخته شده بود آیا این خون ناشی از بدن شما بود یا مقتوله. نجفی پاسخ داد: مسلما من زخمی نشدم و حتما از بدن مرحومه بوده است.
قاضی پرسید: وقتی مرحومه داخل وان حمام سقوط کرد اسلحه را کجا گذاشتی؟
نجفی گفت: جلو آینه دستشویی گذاشم و سپس رفتم مرحومه را بررسی کردم. چند قدم داخل منزل زدم و سپس اسلحه را داخل کیف گذاشتم و از منزل خارج شدم.

قاضی کشکولی همچنین از متهم سوال کرد دکمه‌های پیدا شده داخل سالن آیا متعلق به شماست؟
نجفی پاسخ داد: زمانی که به منزل جدید رفتیم مشاجره و درگیری فیزیکی با همدیگر نداشیم و مشاجره‌ها لفظی بوده است من می‌دانم یک دکمه مربوط به پیراهنی است که پوشیدم و به قم رفتم، آستین این پیراهن دو دکمه داشت که یکی از آنها افتاده بود و از وجود دکمه‌های دیگر اطلاعی ندارم. در ادامه قاضی کشکولی از سرگرد عزتی، سرگرد اسماعیلی و خانم عبادی کارشناسان اسلحه و عوامل بررسی صحنه جرم خواست در جایگاه حاضر و به سوالات پاسخ دهند.
پیش از پاسخ کارشناسان به سوالات چند دقیقه از فیلم صحنه جرم با حضور نجفی به نمایش درآمد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر