پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 48297
تاریخ انتشار: 18 تير 1398 12:55
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در نقطه فشار حداکثری قرار گرفته ایم اما دشمن بیش از این توان ندارد و در تهدیداتش به اشباع رسیده ولی با این همه تهدیدهای او متوقف نمی شود. در عین حال جمهوری اسلامی ایران نیز در طول ۴۰ سال اخیر رشد کرده و حقیقت نظام جمهوری اسلامی برای دشمنان پذیرفته شده است.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز سه شنبه در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد افزود: راهبردهای دشمن در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر نموده بطوری که جنگ را همزمان در همه میدان‌ها فعال کرده و همه قدرت خود را در عرصه‌های نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران بکار گرفته است.
به نوشته ایرنا، وی ادامه داد: با این وجود تهدید دشمن برای ما موهبت است و هر چه این تهدیدات بزرگ‌تر باشد سودمندتر است. تا با قدرتهای جهانی دست و پنجه نرم نکنیم جهانی نمی‌شویم. هر چه زمان می‌گذرد تهدیدات دشمن شکل جدی تری به خود می‌گیرد، فضای منازعه شدیدتر و دشمن به ما نزدیکتر می‌شود.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در چنین شرایطی مقابله به فرسایش کشیده است اما فرسودگی دشمن بیش از ما است چون دارای گسترش بیش از حد است و قدرت جایگزینی نیروی انسانی ندارد. انگیزه و آرمان هم ندارد و ما می‌توانیم در یک بازه طولانی از زمان بر آنها غلبه کنیم.
وی افزود: ما در مقابل دشمن قادر به جایگزینی نیروهای خود هستیم زیرا جوانانی را داریم که مانند رودخانه خروشان می آیند و می‌روند و انگیزه‌های ایمانی و معنوی آنها بسیار قوی است. همین انگیزه‌ها باعث می‌شود که هیچگاه در کار خود خسته نشوند. داستان شهید حججی درس آموز بوده و نشان داد هنگامی که پای جهاد در میان باشد جوانان ما چگونه دست بکار شده و از خانواده و زرق و برق دنیا دست می‌کشند و وارد عرصه می‌شوند.
سردار سرلشکر سلامی ادامه داد: در برابر دشمن، مقاومت است که معنا دارد، مقاومت به معنی پایداری در یک نقطه نیست بلکه ایستادگی در طول زمان است و کسی در این نزاع موفق می‌شود که دامنه تحمل بیشتری داشته باشد. استقامت رمز جاودانگی، پایداری و بقا است.
وی همچنین بر نقش پراهمیت نیروی زمینی سپاه تاکید و بیان کرد: این نیرو به عنوان محور اصلی و ضامن بقای نظام جمهوری اسلامی ایران، واقعیت‌های روی زمین را مدیریت می‌کند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هر جنگی پایانه‌ای دارد و پایانه همه نبردها روی زمین است. حسن نیروی زمینی سپاه پاسداران در این است که هرگز از میدان نبرد جدا نشده است.
همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه ساله به منظور جمع بندی برنامه‌های یک سال گذشته نیروی زمینی، قرارگاه و یگانهایی که در مناطق عملیاتی مسئولیت ایجاد امنیت را بر عهده دارند و نیز به منظور بررسی و تحلیل عملکرد برگزار می‌شود. ارائه راهکار برای برنامه‌های آینده قرارگاه‌ها و یگانهای نیروی زمینی سپاه در حوزه‌های مختلف از دیگر اهداف این همایش است. همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امسال در مشهد برپا شده امشب به کار خود پایان می‌دهد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر