جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 48284
تاریخ انتشار: 17 تير 1398 18:28
لیست جالب بازیکنان تیم ملی واکنش ها را برانگیخت

فهرست بازیکنان تیم ملی؛ ویلموتس همه را غافلگیر کرد!

مارک ویلموتس امروز لیست جدید بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان اعلام کرد. لیستی جالب که تعجب بسیاری را برانگیخته است. سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از بازیکنان کمتر شناخته شده فوتبال کشورمان دعوت به عمل آورده است.
به گزارش راه امروز: «مارك ویلموتس» سابقه سرمربیگری تیم ملی فوتبال بلژیک را در کارنامه خود دارد و برخی معتقدند او نسل طلایی حال حاضر فوتبال این کشور را تربیت کرده است. شاید ویلموتس می‌خواهد همین روش را نیز در ایران به کار ببرد و نسل طلایی تازه‌ای را برای تیم ملی فوتبال ایران تربیت کند.


این فهرست ۲۳ نفره به این شرح است:

دروازه بان ها: محمد رشید مظاهری، مهدی امینی، احمد گوهری.
مدافعان: محمد انصاری، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، ایمان سلیمی، دانیال اسماعیلی فر، مهدی شیری، محمد نادری و سعید آقایی
هافبک ها: علی کریمی، احمد عبدالله زاده، رضا اسدی، امیر حسین کریمی، مهرداد محمدی، محمد محبی، محمد کریمی، سعید واسعی، آرش رضاوند و مجید علیاری
مهاجمان: شهریار مغانلو و پیمان رنجبری

دور جدید تمرینات تیم ملی از شنبه آتی آغاز خواهد شد. قرار است در این اردو یک بازی تدارکاتی میان تیم ملی و تیم امید با هدایت فرهاد مجیدی برگزار شود تا هردو تیم شرایط خود را محک بزنند.

درباره فهرست جدید ویلموتس چند نکته مهم وجود دارد.
۱- در این فهرست خبری از بازیکنان کلیدی تیم ملی و لژیونر‌های مشهور نیست. همچنین ویلموتس از دیگر بازیکنان که بیشتر در اردو‌های تیم ملی حاضر بوده اند نیز دعوت نکرده است.
۲- ولیموتس از دو آقای گل لیگ دست یک کشور دعوت به عمل آورده و آن‌ها را به عنوان تنها مهاجمان در لیست خود جای داده است. این در حالی است که لیگ برتر فوتبال کشورمان مهاجمان آماده‌ای دارد که می‌توانستند در این لیست جا بگیرند.
۳- سرمربی جدید تیم ملی از جمع لژیونر‌ها تنها مهرداد محمدی تازه پیوسته به یک باشگاه پرتغالی را در فهرست قرار داده است.
۴- از این موارد می‌توان نتیجه گرفت که ویلموتس در آغاز کار خود به دنبال استعدادیابی برای تیم ملی است. شاید او می‌خواهد تیم ملی را از ابتدا بکوبد و بسازد، که البته در این مورد باید بسیار با احتیاط عمل کند.

واکنش‌ها به فهرست تازه بازیکنان تیم ملی 
پس از اعلام این فهرست کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به آن ابراز شگفتی کردند. پژمان راهبر سردبیر سایت ورزش سه در توئیتی درباره لیست تازه ویلموتس نوشته است: «حضور در اردو‌های کی روش (منهای چند استثنا) بسیار سخت نصیب بازیکنان فوتبال ایران می‌شد، اما این اردو با نفراتی بسته شده که بعضی هایشان هرگز نمی‌توانند در حد ملی باشند. ضمنن لیگ یکی‌ها هم مشخصا (با توجه پست ها) با دید سفارشی و دست پایین دعوت شده اند. دو آقای گل و یک هافبک نفوذی.»
او از گنجاندن بازیکنان لیگ یکی در لیست ابراز شگفتی کرده است و البته نوشته است: "صبر می‌کنیم به تماشای ایده‌های ویلموتس."
کاربران دیگر عقاید متفاوتی درباره این لیست دارند. کاربری نوشته است: "از فهرست تازه‌ی ویلموتس مشخصه که هدف، آشنایی سرمربی با چهره‌های تازه و شرایط روز فوتبال ایرانه. بدنه‌ی اصلی تیم‌ملی و ستاره‌های همیشه دعوت شده، واقعیت فوتبال ما نیست! ویلموتس از توی همین اردو‌ها باید با پتانسیل اصلی فوتبال ما آشنا بشه و به شناخت برسه؛ این فرصت‌ها رو ازش نگیریم! "
یا کاربر دیگری از این لیست ابراز خوشحالی کرده و نوشته است: «لیست جدید ویلموتس رو دوست دارم. مصداق بارز این بیت جناب سعدی علیه الرحمه بود که: هر که نان از عمل خویش خورد منت حاتم طایی نبرد. برخلاف نظر دوستانی که معتقد بودن ویلموتس تا دو سال آینده سر سفره‌ی حاضر آماده‌ی کی روش می‌شینه، با این لیست نشون داد قراره خودش برای خودش لقمه بگیره.»

خبرگزاری تسنیم نیز در گزارشی دلیل انتخاب این فهرست از سوی سرمربی تیم ملی را اینگونه شرح داده است: "علت دعوت از این بازیکنان از سوی مارک ویلموتس نگاهی به آینده است تا بتواند برای تیم ملی پشتوانه سازی کند. ویلموتس به دنبال تغییراتی در تیم ملی است و تعدادی از بازیکنان فعلی که پا به سن گذاشته‌اند باید کم کم از بازی‌های ملی خداحافظی کرده و جای خود را به بازیکنان جدیدی بدهند. از همین‌رو سرمربی تیم ملی به دنبال ارزیابی بازیکنان جوانی است که در لیگ‌های داخلی ایران خود را نشان داده‌اند تا در صورت جلب رضایت او، در آینده به تیم ملی اضافه شوند."
با این حال بسیاری می‌گویند این فهرست در شان تیم ملی نیست و تیم ملی هم جای آزمون خطا نیست.
مارک ویلموتس بلژیکی اول خردادماه به طور رسمی سرمربی تیم ملی فوتبال شد. قرارداد این مربی بلژیکی با ایران سه ساله و تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.
او پس از کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته است. کی روش دو بار توانست فوتبال ایران را به جام جهانی ببرد. حالا انتظار‌ها از ویلموتس بالاتر هم رفته است.
ویلموتس سابقه سرمربیگری تیم ملی فوتبال بلژیک را در کارنامه خود دارد و برخی معتقدند او نسل طلایی حال حاضر فوتبال این کشور را تربیت کرده است. شاید ویلموتس می‌خواهد همین روش را نیز در ایران به کار ببرد و نسل طلایی تازه‌ای را برای تیم ملی فوتبال ایران تربیت کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر