جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 48222
تاریخ انتشار: 14 تير 1398 18:08
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گفت: نتایج پژوهش ها نشان می دهد که تهران بیش از پیش در حال زنانه شدن است و فضاهای تجاری و آموزشی به شکل تصاعدی زنانه تر و شهر به میدان عمل زنان تبدیل شده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گفت: نتایج پژوهش ها نشان می دهد که تهران بیش از پیش در حال زنانه شدن است و فضاهای تجاری و آموزشی به شکل تصاعدی زنانه تر و شهر به میدان عمل زنان تبدیل شده است. مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران نیز با بیان اینکه از جمعیت هشت میلیونی تهران نیمی را زنان تشکیل می دهند، گفت: این رقم نشان می دهد که یک میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند تهرانی را دختران رده های سنی کمتر از ۳۰ سال تشکیل می دهند. زهرا بهروز آذر با اشاره به اینکه زنان در حال حاضر ۱۷ درصد از پست های شهری را در اختیار دارند، افزود: این میزان می بایست به ۳۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، سکینه اشرفی روز پنجشنبه در مراسم «زمانی برای تو» که مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) در ایوان شمس برگزار شد، اظهار داشت: توجه به زنان از برنامه های مهم مدیریت شهری است و اساس کار مدیران شهری ایجاد فضای مناسب تری برای حضور زنان در محیط های عمومی است.
وی از تهیه و تدوین برنامه سوم شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح از برنامه های تخصصی محسوب می شود که دی ماه سال گذشته توسط اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسیده است.
معاون برنامه ریزی شهرداری تهران بیان کرد: این طرح به صورت آرام انجام خواهد شد و در صددیم تا هفته آینده سند عملیاتی سوم شهر تهران را به شورای اسلامی ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه در بازه زمانی سال های ۹۰ تا ۹۴ زنان در مقاطع تحصیلی و حرفه ای نسبت به سال های گذشته رشد شتابان تری داشته اند، تصریح کرد: نرخ رشد زنان بیمه شده در پنج سال اخیر ۱۵ و نیم درصد شده که این میزان در مردان پایین تر است.
اشرفی با بیان اینکه حضور زنان در نهاد شورایاری ها شبب نهادینه شدن نقش زنان می شود، گفت: در محلات شهر تهران به عنوان خرد ترین نهاد محلی امروز فضایی فراهم شده است که نخبگان، زنان و جوانان با حضور موثر و مستمر خود تلاش هایی در جهت ایفای نقش و مسئولیت همه مردم شهر تهران را فراهم کنند.

مدیریت با حضور زنان کاربردی تر می شود
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در ادامه این مراسم گفت: تجربه جهانی و توصیه های دینی نشان داده که حضور زنان در همه عرصه ها، مدیریت ها را انسانی و کاربردی تر می کند.
محمد رضا جوادی یگانه بیان کرد: یک دوگانگی مردانه و زنانه همواره در جامعه ما وجود دارد و تجربه نشان داده که حضور زنان در عرصه های مدیریتی بسیار موثر و کارساز است.
وی با اشاره به اینکه حضور غیر کارشناسی و قرار گرفتن جایگاه میانی افراد در مدیریت نمی تواند مشکل زنان را حل کند، افزود: انتظار داریم که زنان در انتخابات شورایاری ها بعنوان مرتبط مردم و مدیریت شهری حضور داوطلبانه و مدنی داشته باشند تا به بهبود و مشکلات شهری کمک کنند.
معاون شهردار تهران به مسئله خشونت خانگی نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از خشونت خانگی مسئله کلی جامعه ایران است که این موضوع باید به صورت کارشناسی و بر اساس برنامه ریزی مدونی حل شود. به گفته وی در این دوره از انتخابات شورایاری ها، حضور زنان ۱۱ درصد بوده و این احتمال هست که در انتخابات بعدی این رقم افزایش پیدا کند.

زنان ۱۷ درصد از پست های شهری را در اختیار دارند

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران نیز با بیان اینکه از جمعیت هشت میلیونی تهران نیمی را زنان تشکیل می دهند، گفت: این رقم نشان می دهد که یک میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند تهرانی را دختران رده های سنی کمتر از ۳۰ سال تشکیل می دهند.

زهرا بهروز آذر با اشاره به اینکه زنان در حال حاضر ۱۷ درصد از پست های شهری را در اختیار دارند، افزود: این میزان می بایست به ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه فضاهای سبر و تفریحی در سطح شهر تهران در اختیار بانوان قرار دارد، گفت: در ۲۲ منطقه تهران مجموعه های فرهنگی، ورزشی و آموزشی در اختیار بانوان قرار دارد.

مراسم «زمانی برای تو» امروز به مناسبت روز دختر با معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری، پیروز حناچی شهردار تهران، طیبه سیاوشی، فاطمه سعیدی و پروانه مافی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، و شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ایوان شمس برگزار شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر