پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 48220
تاریخ انتشار: 14 تير 1398 17:53
امام جمعه مشهد گفت: اگر مدیران نمی‌توانند مشکلات را حل کنند مردم خودشان باید پای کار بیایند.
امام جمعه مشهد گفت: ایران جبهه اول مقابله با استکبار است و این جایگاه وقتی تقویت می‌شود که دل‌های همه مسلمانان و شیعیان متوجه مشهد شود و نقطه این اتصال امام رضا (ع) و حرم علی ابن موسی الرضا (ع) است.

به گزارش مهر، سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: ذیقعده ماه امام رضا (ع) است که با ولادت خواهر ایشان شروع می‌شود و با شهادت فرزند ایشان حضرت جوادالائمه (ع) به پایان می‌رسد.

وی افزود: برخی افراد ناآگاه ایجاد دهه کرامت را مناسک سازی عنوان می‌کنند و به این موضوع انتقاد دارند که در پاسخ باید گفت مناسک سازی حرکت بزرگی است که پروردگار از زمان حضرت ابراهیم (ع) با عنوان حج آغاز کردند. همچنین مناسک سازی در دوران ائمه اطهار (ع) برای توسعه دین استفاده می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما با دهه کرامت سیره ائمه اطهار (ع) را زنده می‌کنیم و جریانی را در این ایام به نام امام رضا (ع) در شهرهای کشور و برخی شهرهای خارجی راه می‌اندازیم تا دل‌های شیعیان متوجه این مضجع شریف شود.

امام جمعه مشهد گفت: ایران جبهه اول مقابله با استکبار است و این جایگاه وقتی تقویت می‌شود که دل‌های همه مسلمانان و شیعیان متوجه مشهد شود و نقطه این اتصال امام رضا (ع) و حرم علی ابن موسی الرضا (ع) است.

علم الهدی بیان کرد: دهه کرامت باید توسعه پیدا کند که این مهم سال به سال در حال انجام است و همه شیعیان جهان متوجه این مهم هستند که این روند با عنایت خاصه خود امام هشتم (ع) انجام می‌شود و باید به عنوان یک نعمت ارزشمند قدردان آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تحلیل‌های سیاسی و اقتصادی بر اساس یک معادله بندی ظاهری است و آنچه برای ما مهم است معادله بندی غیبی است که دشمن در مقابل آن صفر و پوچ است. آمریکا به دلیل شکست‌هایی که در منطقه خورده تصمیم گرفته ناوگان خود را از خاورمیانه خارج کند.

امام جمعه مشهد گفت: این معادله غیبی با عنایت امام هشتم (ع) و فرزند برومندشان است که توانسته ۴۰ سال دشمن را مقابل ملت ایران ناکام بگذارد و توطئه‌های آنان را به فرصتی برای ما تبدیل کند.

علم الهدی اظهار کرد: امروز اگر مشکلی در معیشت وجود دارد به دلیل مدیریت‌ها و بی تفاوتی مردم است و اگر مدیران نمی‌توانند مشکلات را حل کنند مردم خودشان باید پای کار بیایند. اتحادیه‌های مردمی و صنفی کجا هستند؟ در گذشته اگر مشکل اقتصادی پیش می‌آمد مشکلات با حضور ریش سفیدان بازار حل می‌شود.

وی بیان کرد: مدیران ما اگر نخواستند و یا نتوانستند مشکلات را مدیریت کنند، مردم باید وظیفه خود را انجام داده و پای کار بیایند تا عرصه معیشت بر قشر آسیب پذیر کشور تنگ نشود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر