چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: 48217
تاریخ انتشار: 14 تير 1398 15:19
در جريان سفر وزير صنعت، معدن وتجارت ايران به پاكستان تشريح شد

محورهاي همكاري با پاكستان

هشتمین جلسه کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان با حضور رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به میزبانی عبدالرزاق داود مشاور نخست وزیر پاکستان در تجارت، صنعت و سرمایه‌گذاری خارجی در اسلام آباد برگزار شد.
به گزارش راه امروز: رضا رحمانی در این نشست با اشاره به سفر نخست وزیر پاکستان به ایران، از پیشرفت های حاصل شده در مذاکرات و نتایج حاصله ابراز خشنودی کرد. وی با یادآوری اشتراکات دو ملت و کشور و همچنین ظرفیت های توسعه روابط، ابراز امیدواری کرد دو ملت بزرگ ایران و پاکستان بتوانند از گسترش روابط اقتصادی فی مابین بهره مند شوند. وی گفت: با توجه به حجم مبادلات تجاری طرفین که در حال حاضر بالغ بر 1.5 میلیارد دلار است؛ می توانیم با رویکرد جدید در توسعه روابط و تحقق هدف گذاری های انجام گرفته در قالب سند جامع همکاری های استراتژیک دو طرف. اقدامات بزرگی را رقم بزنیم.
عبدالرزاق داود نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از تشکیل کمیته مشترک همکاری های تجاری ایران و پاکستان گفت: رقم تجارت فی مابین در سطح قابل قبولی نیست و در این راستا باید گام بیشتری برداشته شود. وی اظهار داشت: در صورت جدیت طرفین و در سایه برگزار این نشست های می توانیم همه مسائل، مشکلات و موانع مربوط به توسعه روابط تجاری را حل و فصل کنیم. در پایان این نشست، سند همکاری های مشترک ایران و پاکستان شامل پیشنهادات و موارد مد نظر نمایندگان دستگاه های مختلف اداری تهیه و به امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و مشاور نخست وزیر پاکستان در امور تجارت، صنعت و سرمایه‌گذاری رسید.


ایجاد خطوط منظم کشتیرانی میان ایران و پاکستان
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد خطوط منظم کشتیرانی میان ایران و پاکستان اقدام مهمی برای تحول در روابط دو کشور است. رضا رحمانی روز پنج شنبه در جریان سفر به اسلام آباد و برگزاری کمیته مشترک تجاری در دیدار با علی حیدر زیدی"وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان" با تاکید بر این موضوع، افزود: ایران علاقمند به توسعه و تعمیق حمل و نقل دریایی با کشور پاکستان است.
وی زیرساخت توسعه روابط تجاری را توسعه حمل و نقل دانست و تصریح کرد: توسعه همکارب های حمل و نقل به خصوص در حوزه دریا ضرورت دارد.
در این ملاقات بر نگاه دراز مدت به روابط دو کشور و لزوم برطرف شدن موانع روابط دو کشور تاکید شد.
وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان نیز با تاکید بر توسعه همکاریهای حمل و نقل بالاخص دریایی میان دو کشور گفت: نباید میان دو کشور موضوعات منفی و مشکلات وجود داشته باشد و پاکستان برای توسعه همکاری های میان دو کشور تمام تلاش خود را خواهد کرد.
علی حیدر زیدی با تاکید بر اینکه خطوط کشتیرانی منظم می تواند تحول در تجارت دو کشور ایجاد کند، از طرف ایرانی خواست تا برای زائران پاکستانی به مقصد ایران و عراق تسهیلات تردد برقرار کند.

نساجان پاکستانی  به ایران بیایند

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنين در دیدار با مشاور نخست وزیر پاکستان در امور سرمایه‌گذاری و نساجی با اشاره به ظرفیت های بالای ایران در حوزه نساجی و تولید پوشاک گفت: ایران از سرمایه‌گذاری فعالان پاکستانی این صنعت در ایران استقبال می کند. 
به گزارش شاتا، رضا رحمانی در سفر به پاکستان در دیدار با عبدالرزاق داود ضمن یادآوری اقدامات وسیع برای توسعه صنعت پوشاک در ایران اظهار داشت: تولید پوشاک در داخل ایران اولویت اصلی ماست و برای حضور سرمایه گذاران خارجی در این بخش مزیت های مناسبی در نظر گرفتیم.
وی با اشاره اهمیت توسعه همکاری های اقتصادی ایران با کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: کشور پاکستان در برخی از حوزه های صنعتی از جمله نساجی و پوشاک موفقیت های خوبی کسب کرده و این می تواند به برقراری ارتباط بسیار خوبی میان طرفین باشد.
رحمانی گفت: در صنایع اولویت دار و پیشرفته دو طرف امکان همکاری های مشترک وجود دارد.
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت از ظرفیت های بسیار بالای بخش خصوصی خود برای آغاز همکاری مشترک اقتصادی میان ایران پاکستان حمایت کامل خواهد کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ظرفیت های تجاری دو طرف باید فعال تر شده و حجم مبادلات تجاری خود را می توانیم به میزان قابل قبولی ارتقا دهیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر