پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 48138
تاریخ انتشار: 09 تير 1398 21:11
سردار کوثری، جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران درباره ادعای سریال گاندو درباره دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در شهادت سردار تهرانی‌مقدم گفت: شاید به مرور زمان که اطلاعات درباره انفجار تکمیل شده باشد، به نتیجه رسیده‌باشند که این انفجار کار آنها بوده است.
به گزارش خبرآنلاین، سریال گاندو به دلیل پرداختن به موضوع جاسوسی این روزها با واکنش‌های زیادی روبرو شده است. در قسمت جدید این سریال ادعایی مطرح شده که با اظهارات گذشته فرماندهان سپاه پاسداران در تضاد است.


سپاه و سردار کوثری درباره شهادت تهرانی‌مقدم درست می‌گویند یا موساد و گاندو؟
در قسمت گذشته این سریال ادعا شده که انفجار بیدگنه که در آن سردار حسن تهرانی مقدم و چند تن از نیروهای سپاه پاسداران به شهادت رسیده‌اند به دستور آمریکا و موساد و همکاری منافقین انجام شده و یک اتفاق نبوده است.

در یکی از سکانس‌های این سریال مامور امنیتی می‌گوید: «در انفجار بیدگنه ابتدا ما فکر می کردیم انفجار یک سانحه بوده اما دوسال بعد در اسنادی که ویکی لیکس منتشر کرد، مشخص شد جاسوسی که با نام رحمت والی به عنوان کارمند به این پایگاه وارد شده بود این عملیات تروریستی را به دستور آمریکایی ها و موساد و همکاری گروهک مجاهدین خلق انجام داده است».

این ادعایی بود که ایهود باراک، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی پس از انفجار بیدگنه، آن را مطرح کرد؛ ادعای که البته همان زمان با واکنش فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شد و سردار سرلشکر عزیر جعفری در در همایش پیام ماندگار گفت: این حادثه بر اثر مسائل طبیعی بود و دشمن در آن دستی نداشت که البته رژیم صهیونیستی به دنبال فرصت‌طلبی بود تا این حادثه را به نفع خود رقم بزند.

سردار کوثری: شاید به مرور زمان اطلاعات درباره انفجار بیدگنه کامل شده باشد
اما سردار محمداسماعیل کوثری جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران در واکنش به ادعای جدید سریال گاندو به خبرآنلاین گفت: شاید در آن مقطع زمانی دلیل حادثه مشخص نشده باشد، اما به مرور زمان که اخبار و اطلاعات درباره انفجار تکمیل شده باشد، به این نتیجه رسیده باشند و من نمی‌توانم دقیق در این باره نظری بدهم.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران با اشاره به اینکه این اتفاق‌ها در این موارد طبیعی است گفت: در انفجار حزب جمهوری اسلامی و ریاست جمهوری هم ابتدا کسی فکرش را نمی‌کرد که این انفجارها کار کشمیری و کلاهی باشد، اما به مرور که تحقیقات تکمیل شد به این نتیجه رسیدند که کار این دو نفر بوده است.

وی افزود: در این مورد هم بنده نمی‌توانم نظر قطعی بدهم، اما این احتمال است که در مقطع اولیه دسترسی کامل به اطلاعات وجود نداشته و به مرور که تحقیقات دنبال شده به نتایج دیگری رسیده باشند و در این موارد این اتفاق طبیعی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر