پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 48113
تاریخ انتشار: 08 تير 1398 19:44
با وجود اینکه سان از حضورهمسر حاکم دبی در آلمان خبر داده اما برخی رسانه های انگلیسی خبر داده اند که او در این کشور مخفی شده است.
همسر حاکم دبی در حالی که با پول هنگفتی فرار نمود، از آلمان پناهندگی خواسته است و هم‌اکنون در مکانی مخفی زندگی می‌کند. برخی گزارش ها حاکی از آن است که او در انگلیس به سر می برد.


به گزارش اسپوتنیک، روزنامه سان، فرار «شاهدخت هیا»، خواهر پادشاه اردن و زن «محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دبی و نخست وزیر امارات متحده عربی را تأیید نمود. این روزنامه نوشت که هیا چند هفته پیش به همراه دختر 11 ساله و پسر 7 ساله‌اش امارات را به مقصد آلمان ترک کرده و در آلمان خواستار پناهندگی شده است.

شاهزاده خانم 31 میلیون پوند (حدود 39 میلیون دلار) پول را از امارات به آلمان برده است. هم اکنون، دولت آلمان با اعطای پناهندگی سیاسی با هیا دختر ملک حسین موافقت کرده است، ولی او می خواهد در انگلیس زندگی کند. با وجود اینکه سان از حضورهمسر حاکم دبی در آلمان خبر داده اما برخی رسانه های انگلیسی خبر داده اند که او در این کشور مخفی شده است.

درخواست حاکم دبی از پادشاه اردن
در همین رابطه روزنامه القدس العربی دو روز پیش نوشت که اختلاف شاهزاده "هیا الحسین" پس از اقدام سه ماه پیش بن راشد مبنی بر تعطیل کردن مؤسسه خیریه‌ای که به نام وی بود و قطع بودجه این مؤسسه با همسرش افزایش یافت. وی به همراه فرزندانش خود دبی را ترک کرده و در لندن پایتخت انگلیس ساکن شد.
بن راشد پس از سفر همسرش با عبدالله دوم پادشاه اردن تماس گرفت و خواستار بازگرداندن فرزندانش و جدایی از همسرش شد. حاکم دبی در این تماس اعلام کرده است تنها چیزی که می‌خواهد فرزندانش است تا این حادثه در صحنه بین المللی باعث رسوایی بیشتر نشود. از قرار معلوم سخنان بن راشد درباره همسرش به مذاق خاندان پادشاهی اردن خوش نیامده است.
با ادامه سکوت رسمی اردن و امارات، مخالفان اردنی در خارج نیز وارد داستان شده و روایت‌های مختلفی را درباره این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده اند.


شاهزاده اردنی در دیدار برادرش بر نگهداری فرزندانش تاکید کرده است. منابع نزدیک به وی اعلام کرده اند که وی به دلیل فشارهای بسیار و پس از تلاش "محمد بن راشد" برای گرفتن فرزندانش در پی اختلافات خانوادگی مجبور شده است به اروپا برود.


القدس العربی افزود: هیا الحسین علت خودداری از انتقال فرزندانش به اردن را، جلوگیری از ایجاد مشکل برای کشورش اعلام کرده است.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر