جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 48103
تاریخ انتشار: 07 تير 1398 12:58
روزنامه وال استریت جورنال پنجم تیرماه گزارش داده، سه کشور اروپایی در راستای حفظ روابط خود با ایران تا امروز جمعه یک خط اعتباری چند میلیون یورویی از طریق کانال مالی اتحادیه اروپا موسوم به اینس‌تکس راه‌اندازی می‌کنند.
روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت‌های اروپایی هفته جاری تلاش‌های خود را برای زنده نگه‌داشتن روابط اقتصادی با ایران افزایش می‌دهند و در این راستا خطی اعتباری به منظور کمک به برقراری مکانیسم ویژه مالی (اینستکس) ایجاد می‌کنند.

روزنامه وال استریت جورنال پنجم تیرماه گزارش داده است، سه کشور اروپایی در راستای حفظ روابط خود با ایران تا روز جمعه یک خط اعتباری چند میلیون یورویی از طریق کانال مالی اتحادیه اروپا موسوم به اینس‌تکس راه‌اندازی می‌کنند.

مقام های مطلع به این روزنامه گفته‌اند، دولت‌های اروپایی تلاش های خود را در این هفته تشدید کرده‌اند تا برای زنده نگهداشتن روابط اقتصادی با ایران، سازوکار ویژه مالی موسوم به کانال اینس‌تکس کار خود را شروع کند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفته بود که اینس‌تکس در روزهای آینده آماده اجرایی شدن خواهد بود. مقام‌های مطلع هم به وال استریت جورنال گفته اند، آغاز به کار این سازوکار مالی جمعه به طور رسمی اعلام می‌شود.

این گزارش می افزاید، فرانسه، بریتانیا و آلمان قرار است روز جمعه با تزریق دست‌کم چند میلیون یورو سرمایه به خط اعتباری اینس‌تکس ، اولین تراکنش‌ها را تسریع خواهند کرد.

ایران خواهان تسریع در اجرایی شدن اینس‌تکس بوده است و در مقابل کشورهای اروپایی ابراز امیدواری کرده‌اند که نخستین تراکنش‌ها به زودی انجام شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر