جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 47903
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1398 18:07
هووی لی تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «امیدواری به اینکه جنگ تعرفه ای آمریکا و مکزیک موقتی خواهد بود سب شده تا خوش بینی ها در بازارهای جهانی تقویت شود.»
به دنبال تقویت احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا و بالا گرفتن تنش های تجارب در جهان قیمت طلا امروز کاهشی اندک داشت اما‌همچنان‌در‌ مسیر ثبت بیشترین رشد هفتگی در سال ۲۰۱۹ باقی ماند.  به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال تقویت احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا و بالا گرفتن تنش های تجارب در جهان قیمت طلا امروز کاهشی اندک داشت اما‌همچنان‌در‌ مسیر ثبت بیشترین رشد هفتگی در سال 2019 باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر‌اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1330 دلار و 99 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با نیم درصد کاهش به 1336 دلار و 20 سنت رسید.

قیمت فلز زرد از‌ابتدای هفته جاری تاکنون 2 درصد افزایش داشته و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی از اواخر ماه دسامبر تاکنون قرار دارد.

هووی لی تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «امیدواری به اینکه جنگ تعرفه ای آمریکا و مکزیک موقتی خواهد بود سب شده تا خوش بینی ها در بازارهای جهانی تقویت شود.»

وی افزود، احتمالا قیمت طلا تا پایان امروز یعنی زمان انتشار آمارهای بازار کار آمریکا در این سطح باقی خواهد ماند. سرمایه گذران می خواهند بدانند که جنگ تجاری چه تاثیری بربازار کار آمریکا گذاشته است.

مقامات آمریکایی و مکزیکی روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی مذاکراتی را در مورد مسائل تجاری و مهاجرتی انجام دادند. گزارش شده که احتمالا دولت ترامپ وضع تعرفه بر کالاهای مکزیکی را به تعویق خواهد انداخت. این خبر موجب تقویت شاخص ها در بازارهای مالی شده و افت نسبی قیمت طلا را به دنبال داشته است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر