جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 47816
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1398 00:04
سرپرست دادسرای امور جنایی خبر داد:

علیه صدا و سیما اعلام جرم می‌شود

خبرنگار صداوسیما اسلحه‌ای را مقابل دوربین گرفته و این‌گونه عنوان می‌کند که این اسلحه ارتکاب جرم است و گلوله‌های آن را خالی می‌کند و می‌شمرد. این گزارش به دردسری برای رسانه ملی تبدیل شده است.
راه امروز: ویدیوهایی که پس از بازداشت محمدعلی نجفی قاتل میترا استاد توسط صداوسیما منتشر شده است، نشان می‌دهد که محمدعلی نجفی با ظاهری معمول در حالی که در دفتر آگاهی تهران روی مبلی در برابر رئیس‌پلیس آگاهی نشسته، مشغول نوشیدن چای است.

در فیلم دیگری خبرنگار صداوسیما اسلحه‌ای را مقابل دوربین گرفته و این‌گونه عنوان می‌کند که این اسلحه ارتکاب جرم است و در حالی که گلوله‌های آن را خالی می‌کند و می‌شمرد، درباره تعداد گلوله‌های شلیک‌شده به مقتول را توضیح می‌دهد.

او در برابر دوربین نشان می‌دهد و می‌گوید که در این کلت کمری ١٣ فشنگ باید وجود داشته باشد اما با شلیک ٥ گلوله تنها ٨ تیر در اسلحه به جا مانده است. با انتشار این فیلم‌ها واکنش‌ها و انتقادات بسیاری به این گزارش‌ها شده است که گفته می‌شود چرا آلت قتاله باید در دست خبرنگار صداوسیما باشد یا با آن اسلحه چرا جلوی دوربین آمده است؟ بسیاری دیگر نیز نشاندن محمدعلی نجفی در مقابل دوربین و در جایگاه متهم را بر خلاف قانون دانستند (نکته ای که دادسرای جنایی نیز غیرقانونی بودن آن را تایید کرده است).

محمدعلی نجفی هم در دادسرا و به روزنامه «شهروند» درباره انتشار این گزارش ها و تصاویر گفته است: «عکس‌های خود را بدون پوشش و به صورت مجله‌ای در روزنامه‌ها دیدم. من واقعاً راضی نیستم؛ چراکه عکس‌های زیادی از من وجود دارد؛ چرا رسانه‌ها به دنبال تصاویری می‌روند که جنجالی است. اینها همه برنامه‌ریزی‌شده است؛ عکس‌هایی که هیچ وقت دلم نمی‌خواست منتشر شود اما خیلی زود به سوژهای پربازدید فضای مجازی تبدیل شد.» او درباره فیلم منتشرشده‌اش در پلیس آگاهی هم گفت: «پس از اعترافات و معرفی خود به پلیس خبرنگار صداوسیما خواست که فیلم بگیرد اما من نمی‌خواستم در آن شرایط فیلم و عکسی گرفته شود اما با درخواست آنها موافقت کردم.»

«محمد شهریاری»، سرپرست دادسرای امور جنایی، هم درباره فیلم‌های منتشرشده در پلیس آگاهی پایتخت گفت: «هیچ رسانه‌ای حق ندارد چهره متهم را بدون پوشش منتشر کند، چه برسد به صورت فیلم آن هم در صداوسیما و این‌که اسلحه یک آلت قتاله است و نباید به غیر از قضات و تیم جنایی کسی آن را در اختیار داشته باشد. حتی خبرنگار در تصاویر اعلام می‌کند که ساعت ٧ غروب است در حالی که بعد از اذان مغرب بوده است. اینها همه جرایم جداگانه‌ای دارد که به زودی علیه صداوسیما اعلام جرم می‌شود.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر