جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 47813
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1398 23:49
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته اول لیگ‌ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ توانست با پیروزی ۳ بر یک مقابل ایتالیا، شروع قدرتمندانه‌ای در این مسابقات داشته باشد.
ترکیب تیم ایران را در شروع این دیدار سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، جواد معنوی نژاد و علی شفیعی به همراه حضرت پور (لیبرو) تشکیل می‌دادند. ایتالیا نیز با لباس سورمه‌ای و ترکیب جیانلی، بالاسو، آنتونوف، آنزانی، لاویا و گابریل نلی بازی را شروع کرد.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز (جمعه) ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۸ تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود از لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال برابر ایتالیا یکی از ریشه دارترین تیم‌های والیبال جهان به میدان رفت که توانست با برتری سه بر یک مقابل این تیم شروع قدرتمندانه‌ای را نسبت به سال‌های گذشته، در لیگ ملت‌ها داشته باشد.
ترکیب تیم ایران را در شروع این دیدار سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، جواد معنوی نژاد و علی شفیعی به همراه حضرت پور (لیبرو) تشکیل می‌دادند. ایتالیا نیز با لباس سورمه‌ای و ترکیب جیانلی، بالاسو، آنتونوف، آنزانی، لاویا و گابریل نلی بازی را شروع کرد.

ست نخست: ۲۵ - ۲۰ ایتالیا

دو تیم در شروع این دیدار نمایش پایاپایی داشتند. سیمونه جیانلی کاپیتان با تجربه ایتالیا سعی می‌کرد تا سایر بازیکنان تیمش را تهییج کند. در حالی که بازی خوب جواد معنوی نژاد و پاس‌های طلایی معروف در شروع بازی کار را برابر پیش می‌برد، اما یکی دو اشتباه فردی از بازیکنان ایران کافی بود تا ایتالیا وقت استراحت نخست را به سود خود تمام کند.

بازی سرعتی در دستور کار ایران قرار داشت و علی شفیعی به خوبی پاس‌های کوتاه را به امتیاز تبدیل می‌کرد. اگر چه ایتالیا در اواسط این ست به برتری سه - چهار امتیازی رسیده بود اما دفاع جانانه تیم ایران نمی‌گذاشت روند بازی از دست شاگردان ایگور خارج شود. محمد موسوی همچنان سد مستحکم دفاع ایران بود. ایران خوب بازی می‌کرد اما هنوز سه امتیاز از ایتالیا عقب بود. آناتوف بی شک ستاره ایتالیا در ست نخست بود. وقتی ایتالیا به امتیاز ۲۰ رسید، فیاضی جانشین معنوی نژاد شد. قدری تعلل در دریافت توپ‌های اول موجب برتری ایتالیا در امتیازهای پایانی شده بود. در نهایت ایتالیا با درخشش آنتالوف و گابریل نلی ست نخست بازی را با ۵ اختلاف امتیاز برد.

ست دوم: ۲۳ - ۲۵ ایران

ایتالیایی‌ها در ست دوم با بهره گیری از اشتباه دفاع روی تور ایران خیلی زود به سه امتیاز برتری رسیدند. دریافت‌های نه چندان خوب اجازه نمی‌داد توپ به پاسور برسد و برنامه‌های هجومی تیم را کنسل می‌کرد. ایگور بعد از واگذاری ۴ امتیاز تقاضای وقت استراحت کرد. ایران اگر چه به کمک توانایی فردی ستاره‌هایش امتیاز می‌گرفت اما روند بازی را در دست نداشت. در مقابل ایتالیا کاملاً بر روند بازی مسلط بود. حمله از کناره‌ها روی پاس‌های بلند این تیم مهار نشدنی نشان می‌داد. جیانلی بی شک ستاره بی چون و چرای این دیدار بود. ایران توانست با گرفتن دو امتیاز فاصله را کم‌تر کند. فشار بازی روی محمد موسوی تأثیر گذاشته بود با از دست رفتن پاس سرعتی معروف اختلاف امتیاز میان دو تیم به ۵ امتیاز رسید.

در حالی که ایتالیا همچنان به برتری امتیازی ادامه می‌داد بازیکنان ایران سر تسلیم شدن نداشتند و از جان و دل برای برگشتن به روند بازی مایه می‌گذاشتند. کادرفنی ایران نکات فنی لازم را گوشزد می‌کرد. سرانجام ایران در یک رالی طولانی توسط عبادی‌پور امتیاز گرفت. بازیکنان ایران به تدریج اختلاف امتیاز را کم کردند. ایران در وقت استراحت فنی دوم ۳ امتیاز با حریف فاصله داشت. اختلاف سه امتیازی ادامه داشت تا اینکه ایران با گرفتن سه امتیاز متوالی در امتیاز ۱۸ بازی را در ست دوم به تساوی کشاند. بازی پایاپای ادامه داشت تا اینکه شفیعی با گرفتن امتیاز سرویس بازی را ۲۰ - ۱۹ به سود ایران کرد. ایتالیایی‌ها یک امتیاز دیگر گرفتند و بازی مساوی شد اما ایران با آبشار عبادی‌پور به امتیاز ۲۱ رسید تا سرمربی ایتالیا درخواست وقت استراحت کند. دفاع و حمله ایران شرایط خوب خود را ادامه داد تا برتری خود را به دو امتیاز اختلاف برساند. با رسیدن ایتالیا به امتیاز ۲۳ تیم ایران درخواست استراحت فنی کرد تا روند بازی را از دست ندهد. با دریافت سرویس نلی ایران توانست توسط امیر غفور امتیاز ۲۵ را کسب کرده و با بازگشت فوق‌العاده به بازی سرانجام پیروز ست دوم شود.

ست سوم: ۲۳ - ۲۵ ایران

با آغاز ست سوم ایران برتری خود را حفظ کرده و با دو امتیاز پیش افتاد. ایتالیایی‌ها دو امتیاز متوالی را با تاکتیک سرعت کسب کرده و بازی را در امتیاز چهار به تساوی کشاندند. در حالی که ایتالیا ۶ بر ۵ پیش افتاده بود، با کسب سه امتیاز متوالی توسط شریفی و عبادی‌پور ایران ۸ - ۶ وقت اول استراحت فنی را از آن خود کرد. در ادامه با امتیاز سرویس فیاضی ایران در امتیاز ۱۳ اختلاف را به سه امتیاز رساند. ایتالیا با گرفتن دو امتیاز متوالی اختلاف را به یک امتیاز رساند که باعث شد کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند اما، با بازگشت بازیکنان به زمین ایتالیا سه امتیاز متوالی دیگر را کسب کرد و ۱۳ - ۱۵ پیش افتاد.

در ادامه هم هر دوتیم یک امتیاز را کسب کردند تا ایتالیا با رسیدن به امتیاز ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند. پس از اینکه ایران بازی را در امتیاز ۱۷ به تساوی کشاند، توانست روند خوب خود در دریافت‌ها را ادامه داده و با دو امتیاز اختلاف از ایتالیا پیش بیفتد. درخشش بازیکنانی چون فیاضی و امیر غفور در زدن آبشار و دفاع روی تور پیروزی ۲۵ - ۲۳ را در ست سوم برای ایران رقم زد.

ست چهارم: ۲۲ - ۲۵ ایران

با شروع این ست ایتالیایی‌ها با درخشش جیا نلی توانستند ۳ صفر از ایران پیش بیفتند. با درخشش فیاضی اختلاف دو تیم به دو امتیاز رسید. در ادامه ایتالیا با پاس‌های دوبل وسط جیا نلی از دفاع ایران رد شده و ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. با ورود دو تیم به زمین ایران عملکرد بهتری داشت و با کسب سه امتیاز متوالی بازی را به تساوی کشاند. سرانجام ایران در امتیاز ۱۰ با ضربه‌ای از نلی پشت خط زن ایتالیا که به اوت رفت، پیش افتاد. ایران توانست اختلاف را با به کار گیری سرعت در خط حمله به سه امتیاز افزایش داده و ۱۶ - ۱۳ وقت استراحت فنی دوم را به سود خود تمام کند.

با ورود دو تیم به زمین روند خوب ایران ادامه داشت و در حالی که ۱۸ - ۱۴ از ایتالیا پیش بود، سرمربی ایتالیا با ایجاد حاشیه سعی در به هم ریختن تمرکز بازیکنان ایران داشت و گویا با غفور هم درگیری لفظی داشت. این اختلاف امتیاز ادامه داشت تا اینکه ایران دو امتیاز پی در پی را از دست داد و بازی ۲۰ - ۱۸ شد و به همین دلیل کولاکوویچ اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد. با این حال ایتالیا عملکرد خوب خود را ادامه داد تا اینکه در امتیاز ۲۲ بازی را به تساوی کشاند تا بار دیگر کادر فنی ایران تقاضای وقت استراحت کند. با ورود تیم‌ها به زمین ایران توانست سه امتیاز متوالی را کسب کرده و ۲۵ - ۲۲ پیروز ست سوم و این بازی شود.

برنامه دو بازی دیگر ایران در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال به شرح زیر است:
بازی دوم: ایران - چین، شنبه ۱۱ خرداد ساعت ۱۶:۳۰
بازی سوم: ایران - آلمان، یکشنبه ۱۲ خرداد ساعت ۱۲:۳۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر