پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 47738
تاریخ انتشار: 07 خرداد 1398 11:57
فرانس پرس طی گزارشی نوشت: چندین شرکت آلمانی علیرغم فشارهای آمریکا و تحریم‌های آن، به همکاری با ایران و حفظ دفاترشان در این کشور ادامه می دهند.
فرانس پرس طی گزارشی نوشت: چندین شرکت آلمانی علیرغم فشارهای آمریکا و تحریم‌های آن، به همکاری با ایران و حفظ دفاترشان در این کشور ادامه می دهند. به گزارش تسنیم به نقل از فرانس پرس، چندین شرکت آلمانی علیرغم فشارهای آمریکا و تحریم‌های آن، به همکاری با ایران و حفظ دفاترشان در این کشور ادامه می دهند.
 ارقام منتشر شده توسط اتاق بازرگانی و صنعت آلمان نشان می‌دهد که شرکت‌های آلمانی هنوز علاقه به حضور در بازار ایران دارند. در حالیکه در ماه‌های اخیر آمریکا تحریم‌های خود را با هدف قطع همکاری شرکت‌های خارجی با بازار ایران تشدید کرده است، فعالیت چند شرکت آلمانی در ایران نشان می دهد این شرکت ها توجهی به این تحریم‌ها ندارند.
رئیس تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنعت آلمان ، ولکر ترایر، می‌گوید حدود 60 شرکت آلمانی هنوز با ایران همکاری می کنند.
طبق آمار رسمی، مقدار صادرات آلمان به ایران طی ژانویه تا مارس سال جاری 339 میلیون یورو بوده است. مهمترین کالاهای وارد شده از آلمان ماشین آلات ، وسایل مکانیکی ،تاسیسات آزمایشگاهی و الکترونیکی و محصولات صنعتی مانند محصولات وابسته به خودرو هستند.
روابط اقتصادی بین آلمان و ایران از قدیم نزدیک بوده است. 30 درصد زیر بنا های صنعتی ایران در آلمان تولید شده‌اند. در 2017 تجارت بین ایران و آلمان 17 درصد در مقایسه با 2016 افزایش یافت و به 3.4 میلیارد یورو رسید.
ارزش صادرات آلمان به ایران 3 میلیارد یورو بود در حالیکه واردات آلمان از ایران به 410 میلیون یورو می‌رسید. آلمان بزرگترین صادر کننده اتحادیه اروپا به ایران بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر