پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 47570
تاریخ انتشار: 28 ارديبهشت 1398 13:54
سجاد سیف، روزنامه نگار به مناسب در گذشت اصغر عالم تبریز استاد شاخص مدیریت به بيان دلنوشته اي در وصف اين مرحوم پرداخته اند.
از شمار دو چشم، یک تن کم
 وز شمار خرد، هزاران بیش
بنویسید: اصغر عالم تبریز استاد شاخص مدیریت درگذشت.

 

یکی از میان خیل عظیم شاگردان سوخته دلش-
چه خبر شوم و تاثر برانگیزی صبح جمعه در گوشی دوستداران و علاقمندان استاد شهیر اصغر عالم تبریز پیچید...خبر عمیقا برای خیل عظیم شاگردان و دوستداران این استاد نامی اندوهبار است‌‌‌..‌‌. قطعا دوستداران و شاگردانش منتظر حضور با صلابتش در برگزاری کلاس درس و سمینارهای هفتگی او بودند اما دریغ و صد افسوس آه از نهاد علاقمندانش بلند شد.
بارها شنیده ایم
رحلت و نبودن برخی انسان‌ها، تنها نبودنِ یک جسم خاکی نیست، بلکه فقدانِ یک جانِ آگاه است. فقدان گنجینه علم و دانش است
درگذشت دکتر «اصغر عالم تبریز» فقدان یک جان آگاه است.؛ فقدانِ چراغی برای روشنگری، اشارتی برای خردورزی است.
 آن‌ها که او را به‌خوبی می‌شناسند و با او حشر و نشر داشته‌اند، خوب می‌دانند که دانشگاه و سرزمین ما، چه مرد بزرگ و با بلندی طبعی را از دست داده است.
کارنامۀ یک عمر کوشش‌های خستگی‌ناپذیر و مجاهدت‌های صادقانۀ او، گواهی می‌دهد که مرحوم عالم تبریز از هیچ کاری برای اعتلای دانش دانشجویان دریغ نکرد؛ کارنامۀ پربار و درخشان و شگفت‌آوری که با مرور آن باید گفت آنچه در عمر او گذشت، مصداقِ کامل خیر و برکت و باقیات‌ صالحات است.
گفتن و نوشتن از آن‌ همه جهد و کوشش علمی ؛ سوابق اجرایی ؛ سوابق پژوهشی و تالیف های فراوان و به ویژه سوابق تدریس در مرکز آموزش مدیریت دولتی ، دانشگاه های شهید بهشتی، علامه طباطبایی ، پیام نور ، آزاد اسلامی و...همچنین برگزاری سمینار های آموزشی از سال ۱۳۷۳ هر هفته در موضوعات مختلف مدیریتی حقیقتا یک دهان میخواهد به پهنای فلک...
پس آه از نهاد که این غم جای صد غم است.
چهره همیشه خندان و بشاش با روحیه ی وصف ناپذیر مرحوم اصغر عالم تبریز بخشی از پیکره و شناسنامه وجودی او بود. هر گاه وصفش میشد علم و لبخند کنار هم می آمد. از عصبیت های زندگی روزمره  و تصاویر بد دوروبرش به خوبی و به لبخند گذر می کرد...
کمتر دیده ام استادی به تواضع و مهربانی و راحتی او باشد که به خوبی بتواند در مکتب درس و زندگی با دانشجویان خود ارتباط قلب و عاطفی برقرار نمایید و پر از موج مثبت باشد.
چه اعتباری داشت نام و امضای او...
برخوش میبالم  نام و امضای او در پایان نامه ام نقش بسته است.
در پایان پر کشیدن و به وصال حضرت دوست رسیدن الگوی و استاد ارجمندم مرحوم مغفور جنت مکان دکتر اصغر عالم تبریز را به اطلاع می رسانم و از آنجا که قضا حمله کرد چاره ای جز تسلیم و رضا در برابر ذات احدیت نداریم.
این ثلمه بزرگ را به بیت معزز و با دانش ایشان و سایر بازماندگان داغدیده و خیل عظیم شاگردان و علاقمندانش تسلیت عرض مینمایم و به خوبی میدانم خالق مهربان به شایستگی مهربانی و تواضع و دستگیری اش و مجاهدتش در عرصه علم و دانش از او پذیرایی خواهد نمود‌.
همچنین مراسم ترحیم و یاد بود آن استاد فرزانه؛ امروز شنبه مورخ ۲۸/۲/۱۳۹۸ از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در مسجد ولیعصر واقع در خیابان وزرا منعقد و برگزار می گردد.

حضور در مراسم بهترین تسلی برای دل داغدیدگان وموجب شادی روح مرحوم مغفور جنت مکان است.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

سجاد سیف

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر