پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 47545
تاریخ انتشار: 26 ارديبهشت 1398 16:35
میزبانی کاخ سفید از رئیس‌ جمهور سوئیس؛ بحث ایران در میان است؟

آیا رئیس‌جمهور سوئیس میان واشنگتن و تهران میانجی‌گری خواهد کرد؟

سوئیس اینفو گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا امروز پنجشنبه میزبان «اولی ماورر» رئیس جمهوری سوئیس است. برخی از رسانه ها گمانه زنی کرده اند که مسائل ایران محور این مذاکرات باشد.
به گزارش راه امروز:‌ تارنمای خبری سوئیس اینفو گزارش داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا امروز پنجشنبه میزبان «اولی ماورر» رئیس جمهوری سوئیس است. برخی از رسانه ها گمانه زنی کرده اند که مسائل ایران محور این مذاکرات باشد.  برخی از رسانه ها از جمله روزنامه اسرائیلی هاآرتص به گمانه زنی درباره قرار داشتن ایران در محورمذاکرات امروز کاخ سفید بین روسای جمهوری آمریکا و سوئیس پرداخته اند.


هاآرتص نوشت: رئیس جمهور سوئیس در دیداری غیرمنتظره از کاخ سفید ممکن است درباره ایران میانجی گری کند.
این رسانه افزود: دیدار یک رئیس جمهور از واشنگتن بدون اطلاع قبلی امری غیر عادی است. تحلیلگران می گویند این دیدار اعلام نشده ممکن است با تمرکز بر افزایش تنش ها بین ایران وآمریکا باشد.
به نوشته این روزنامه، سوئیس در گذشته نیز نقش میانجی را بین ایران و آمریکا ایفا کرده است. برخی از رسانه ها گزارش داده اند که دولت ترامپ ممکن است از سوئیس خواسته باشد پیام او را به ایران برساند همان طوری که دولت های قبلی در آمریکا چنین اقدامی را انجام داده اند.

سوئیس در حال حاضر حافظ منافع آمریکا در ایران می باشد. این رسانه افزود: بر اساس گزارش ها دولت سوئیس شماره تلفنی را در اختیار ایران قرار داده که از طریق آن می توان با برخی از نزدیک ترین مقامات ترامپ تماس برقرار کرد. ترامپ هفته پیش گفت که از ایران می خواهند «به او زنگ بزنند».

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر