جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 47457
تاریخ انتشار: 20 ارديبهشت 1398 15:34
پس از این اقدام نسنجیده شهرداری شیراز برخی از شهروندان شیراز با اعتراض به این اقدام غیر کارشناسی لانه های پرندگان را با خود به مکان امن منتقل کردند.
 حوالی ساعت 8 صبح روز پنجشنبه شماری از نیروهای اجرایی شهرداری شیراز برای هرس درختان به خیابان مجاور اداره کل حفاظت محیط زیست فارس مراجعه کردند.

این نیروها شاخ و برگ درختانی را که پرندگان روی آن لانه سازی کردند را هرس کردند و به سطح خیابان افکندند. با اطلاع نیروهای محیط زیست و اعتراض آنها به هرس خارج از فصل، موضوع مورد اختلاف به نیروی انتظامی ارجاع شد و در نهایت، عملیات هرس درختان قبل از ظهر خاتمه یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نیروهای اجرایی شهرداری شیراز مجددا در ساعت 13 روز پنجشنبه به هرس درختان مبادرت ورزیدند، گفت: در این اقدام غیر کارشناسی، لانه دهها پرنده که در فصل تخم گذاری بودند تخریب شد که این ضربه به محیط زیست قابل پیگیری است.

سعید محمودی افزود: اگر نیروهای محیط زیست جلوی این اقدام نایستاده بودند آنها قصد داشتند حداقل 20 اصله درخت موجود در خیابان را هرس کنند. وی ادامه داد: متاسفانه لانه پرندگانی که در فصل تخم گذاری بودند در هرس خارج از فصل و غیر کارشناسی تخریب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به اقدام کارشناسی برای ارزیابی تخریب صورت گرفته گفت: ما در این زمینه شکواییه ای به دستگاه قضایی تسلیم خواهیم کرد و ضرر و زیان وارد به محیط زیست را مطالبه می کنیم.

وی یادآور شد: نیروهای محیط زیست ابتدا به صورت مسالمت آمیز خواستار توقف این اقدام غیر کارشناسی شدند اما با مقاومت نیروهای اجرایی شهرداری مواجه شدند. برخی از شهروندان شیراز با اعتراض به این اقدام غیر کارشناسی لانه های پرندگان را با خود به مکان امن منتقل کردند. تصاویر مهر را می‌بینیم:



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر