جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 47382
تاریخ انتشار: 16 ارديبهشت 1398 14:15
مجلس شورای اسلامی با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرد. نمایندگان معتقد به سهمیه بندی بنزین هستند.
راه امروز: امروز مجلس جلسه غیر علنی درباره بنزین تشکیل داد و نماینگان در حضور چند تن از وزرای دولت دیدگاه های خود را مطرح کردند. پس از این جلسه علی لاریجانی رییس مجلس گفت: "مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین به خاطر قاچاق سوخت از کشور است. اکثر نمایندگان معتقدند برای کاهش قاچاق سوخت از کشور، نظام سهمیه‌بندی سوخت احیا شود."

او درباره موثرترین راهکارهای کاهش مصرف سوخت گفت: «براساس مطالب و پیشنهادات نمایندگان در جلسه غیرعلنی استفاده فراگیر از سوخت سی‌ان‌جی در شبکه حمل و نقل عمومی و خصوصی وجود دارد؛ بنابراین وزارت نفت باید از این مسئله حمایت کند.»  در جلسه غیرعلنی امروز مجلس که وزرای اقتصاد، نفت و کشور و نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند.

نعمتی: هیچ گونه افزایش قیمت بنزین صورت نخواهد گرفت

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس، در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره جلسه غیر علنی درباره نحوه مدیریت مصرف بنزین پرداخت.

او گفت: "در این جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی موضوعات مهم اقتصادی از جمله اصلاح ساختار بودجه مطرح شد که قرار بود توسط دولت انجام شود. آقای نوبخت سناریوهای مختلفی را بیان‌ کرد و در نهایت قرار شد کمیته‌ مشترکی با مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و روی سناریوها کار مشترکی صورت بگیرد تا در مهلت زمانی چهار ماهه کار انجام شود."

سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره بحث افزایش قیمت بنزین افزود: "جمع بندی مجلس شورای اسلامی این بود که افزایش قیمت بنزین نخواهیم نداشت و بنزین هزار تومانی همچون گذشته عرضه می‌شود."

به گفته نعمتی "برای این کار باید ساماندهی لازمه برای عرضه سوخت و اقدامات برای جلوگیری از قاچاق سوخت صورت بگیرد. در این‌ راستا قرار شد کارت‌های سوخت احیا شود و دولت هم همکارهای لازم را انجام دهد."

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: «موضوع مهم دیگر درباره گسترش مراکز CNG در کشور بود به خصوص برای ناوگان‌های خصوصی و اتوبوسرانی که هر چقدر بتوانیم آنها را گسترش دهیم از میزان مصرف بیهوده هم جلوگیری به عمل می‌آید.»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا احیای کارت سوخت برای سهمیه بندی بنزین است، در این باره توضیح داد: "هیچ گونه افزایش قیمت بنزین صورت نخواهد گرفت، کارت سوخت هم فقط برای ساماندهی است. لذا مصرف بنزین سقفی ندارد، یعنی ممکن است فردی در ماه ۹۰ لیتر و یا دیگری ۳۰ لیتر مصرف داشته باشد. این کار یعنی احیای کارت سوخت فقط برای ساماندهی و جلوگیری از قاچاق سوخت است."

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال شاهد افزایش قیمت بنزین نخواهیم بود، در این رابطه، بیان کرد: «این تصمیم همدلی مجلس شورای اسلامی و دولت بود که ان‌شاء‌الله پایدار خواهد ماند.»

به گفته نعمتی در این جلسه غیر علنی مجلس هیچ تنشی وجود نداشت و برخی مسائل دیگر نیز مطرح شد.

پس از پایان جلسه غیر علنی امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس در نطقی گفت: "همکاران عزیز همانطور که امروز در مجلس در برابر افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین مقاومت کردیم باید در برابر گرانی سایر کالا نیز بایستیم."

تکمیل می شود ...

 
برچسب ها: بنزين ، سوخت ، نعمتي
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر