پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 47371
تاریخ انتشار: 15 ارديبهشت 1398 16:13
رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با بیان اینکه روزانه هم ۹۲ قلم کالا را رصد می‌کنیم، گفت: شش ماه قبل گرانی گوشت را هشدار داده بودیم.
به گزارش رادیو جوان، عباس تابش، معاون وزارت صنعت معدن و تجارت با اشاره به حمایت توأمان این سازمان از حقوق مصرف کننده و تولید کنند اظهار داشت: برای کسب سهم بیشتر از بازار، افزایش تولید و راهکارهای قدیمی جوابگو نیست امروزه برای کسب سهم بیشتر از بازار، تولید بر اساس سلایق و خواست مشتری حرف اول را می‌زند و سازمان حمایت در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان از طریق ارتباطی که با بازار مصرف دارد سلایق و خواسته‌های مشتریان را از راه‌های مختلف به تولیدکنندگان منتقل می‌کند و تولید کنندگان با تولیدی که در جهت سلایق مشتریان انجام می‌دهند، موجبات رضایت مشتری را فراهم می‌آورند این باعث حمایت از تولید همزمان با حمایت از مصرف کننده می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سازمان حمایت، اولویت بر حمایت از حقوق مصرف‌کننده است. این سازمان روزانه قیمت ۹۲ کالا را رصد می‌کند و در بانک اطلاعاتی ثبت می‌شود، سپس بر اساس تغییرات قیمت چه از لحاظ کمبود کالا چه مازاد آن به تمام مراجع تولید، سیاستگذاری و مصرف اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در خصوص وظیفه این سازمان نیز اظهار داشت: وظیفه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ایجاب می‌کند که شش ماه قبل از تغییر قیمت در کالا با تحلیل‌های کارشناسی و با رصد بازار به صورت مکتوب به واحدهای تأمین کننده امکان تغییر در قیمت این اقلام را انعکاس بدهد. در خصوص اقلامی مانند گوشت، پیاز و شکر هم سازمان حمایت با دستگاه‌های متولی مکاتبه کرد و احتمال تغییرات را گزارش داد و گفته شد برای تأمین این اقلام اقدام شود، ولی عدم توجه به تأمین این اقلام باعث گله مندی مردم شد.

وی تصریح کرد: بحث گران‌فروشی نیز مطرح است که عده قلیلی از تحولات و تنش‌های اقتصادی استفاده می‌کنند. وظیفه دیگر سازمان حمایت، برخورد با این افراد است و از مردم خواهشمندیم با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و گزارش بدهند. در خرید کالاها مردم باید مطالبه فاکتور کنند زیرا معیار سنجش گران فروشی فاکتور است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر