پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 47198
تاریخ انتشار: 02 ارديبهشت 1398 18:54
رئیس کل بیمه مرکزی از ارسال دستورالعملی به دولت خبر داد که براساس آن، ٣٠ میلیون واحد مسکونی تا سقف ٣٠ میلیون تومان بیمه خواهند شد و سهم پرداختی هر خانوار ٦٠ هزار تومان است.
راه امروز: غلامرضا سلیمانی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه با بیان اینکه یک نظام کارآمد تأمین مالی بستگی به فعالیت بخش‌های سه گانه بانک، بورس و بیمه دارد، گفت: این سه بخش باید در اقتصاد به صورت متوازن رشد کرده باشد. به گفته وی، صنعت بیمه می‌تواند دو نقش مهم در تأمین مالی داشته باشد و از سرمایه خرد مردم بهره بگیرد.

سلیمانی ادامه داد: پرتفوی بیمه اکنون ٦٠ هزار میلیارد تومان است که قابلیت ارتقا به ١٨٠ هزار میلیارد تومان را دارد.

وی افزود: ١٨ درصد از منابع بیمه در سرمایه گذاری بورس وارد شده است که عدد کمی است چراکه در بیمه‌های زندگی در کشورهای پیشرفته این سهم به ٥٠ درصد می‌رسد.

سلیمانی گفت: سهم بیمه زندگی در سال ٩٧ به ١٥ درصدرسیده که باید افزایش یابد، ضمن اینکه اوراق بهادار بیمه‌ای نیز جای کار بسیار دارد؛ چراکه ٣٠ میلیارد دلار، سهم اوراق بیمه‌ای در دنیا است و در ایران که کشور حادثه خیزی است باید در این بخش سریع‌تر وارد عمل شویم و این اوراق را در بخش حوادث طبیعی زودتر منتشر کنیم.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: با تلاش فراوان صنعت بیمه، بیمه‌های با ریسک بالا از سوی شرکتهای بیمه‌ای داخلی تحت پوشش قرار گرفته است و اگر اوراق بیمه منتشر شود، بازار سرمایه با بیمه‌های اتکایی خارجی که بعد از تحریم ایران را ترک کرده‌اند، جایگزین خواهند شد.
وی ادامه داد: این موضوع البته ریسک بالایی را به عهده شرکتهای بیمه قرار می‌دهد ولی منجر به رشد آنها خواهد شد.
وی گفت: در عین حال باید اوراق بدهی از طریق بازار سرمایه برای برخی شرکتهای بیمه منتشر کنیم. سلیمانی از ارسال دستورالعمل صندوق خسارت حوادث طبیعی به هیأت دولت خبر داد و گفت: قرار است برای ٣٠ میلیون واحد مسکونی تا سقف ٣٠ میلیون تومان بیمه نامه صادر شود که حق بیمه هر واحد ١٢٠ هزار تومان است که از این رقم ٦٠ هزار تومان بصورت ماهانه ٥ هزار تومان از سوی خانوارها طی یکسال پرداخت می‌شود.
وی اظهار داشت: این رقم ناچیز است ولی تحولی بزرگ در حوزه بیمه حوادث طبیعی برای واحدهای مسکونی ایجاد می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر