جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 47179
تاریخ انتشار: 01 ارديبهشت 1398 19:21
نمکی با اشاره به اینکه ۳ درصد واردات دارو، ۱.۳ میلیارد را به خود اختصاص داده است، گفت: ۵۵۰ میلیون دلار هزینه ۹۷ درصد داروی ساخت داخل است.

مهر نوشت: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در عرضه و توزیع دارو با مشکل مواجه هستیم، خطاب به سازمان غذا و دارو، گفت: باید نظام توزیع دارو اصلاح شود. سعید نمکی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح سایت تولیدی دارو شهرک صنعتی بهارستان کرج، ضمن تبریک به مناسبت نیمه شعبان، اظهار کرد: امروزه جهان در بی‌عدالتی به سر می‌برد، منتظر ظهور امام زمان هستیم.
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه تولیدکنندگان برخی شرکت‌های خارجی به تحریم‌ها توجهی ندارند، اظهار کرد: افتتاح سایت دارویی در استان البرز یکی از افتخارات حوزه داروی کشور است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه برنامه بنده حمایت از تولید داخل است، افزود: اولین بازدید بنده از سازمان غذا و دارو بود، که برخی با این اقدام از سر خیرخواهی برخورد کردند و برخی نیز معتقد بودند که برخی از کارها را نباید انجام دهم.
نمکی بابیان اینکه امروز باید از مرزهای اخلاق دفاع کنیم، گفت: مادر شهیدی تمام سرمایه‌اش را برای راه‌اندازی یک درمانگاه به میدان آورده بود بنده نیز باافتخار در مراسم افتتاحش حضور یافتم.

وی با تأکید بر اینکه مدت‌هاست قالی عمرمان از نیمه گذشته، گفت: جلب اعتماد مردم مهم‌ترین وظیفه ما است.
بساط رانت حوزه دارو هنوز جمع نشده است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری به مشکلات حوزه دارو اشاره کرد و گفت: و داریم، گفت: اقداماتی در راستای جلوگیری از واردات دارو انجام‌شده اما هنوز آن‌طور که مطلوب باشد، نیست و برخی هنوز می‌توانند از رانت استفاده کنند و کار خود را جلو ببرند.

نمکی با اشاره به اینکه با تمام قدرت برای جمع‌کردن بساط رانت وارد میدان شده‌ام، گفت: معتقد به شفاف‌سازی هستم، باید سازمان غذا و دارو اصلاح‌شده و درست‌کار کند، دولت نباید راه را برای بخش خصوصی ببندد و راه برای برخی باز باشد.
وی با تأکید بر اینکه نمی‌گذارم دارویی که در داخل تولید می‌شود را دیگری بارانت وارد کند، گفت: همچنین اجازه تولید دارو بی‌کیفیت را نخواهیم داد، نباید در کشور دارو بی‌کیفیت وارد بازار شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری بابیان اینکه رعایت استانداردهای ملی باید در دستور تولیدکنندگان داخلی باشد، گفت: صنعت داخلی نیازمند ارتقا است و این مهم با فضای رقابتی امکان‌پذیر است، تولیدکنندگان نباید یکدیگر را حذف کنند بلکه باید رقابت سالم داشته باشند زیرا در غیر این صورت بازی را خواهند باخت.
نمکی بابیان اینکه بازار رقابت را با این قیمت‌های تمام‌شده از دست می‌دهیم، گفت: واقعیت این است که قیمت تمام‌شده ما بالاست و بازار صادرات را پیدا نکرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه حوزه دارو و بدنه داروسازی در عرضه و توزیع دارو با مشکل مواجه است، خطاب به سازمان غذا و دارو، گفت: باید نظام توزیع دارو اصلاح شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه برخی مواقع شاهد هستیم که به داروی ساخت داخل بی‌اعتنایی می‌شود، گفت: برخی داروخانه‌ها داروی داخلی و خارجی را کنار هم می‌گذارند و به مراجعه‌کننده می‌گویند فرق این‌ها فرق پراید و بنز است.
نمکی با اشاره به اینکه ۳ درصد واردات دارو، ۱.۳ میلیارد را به خود اختصاص داده است، گفت: ۵۵۰ میلیون دلار هزینه ۹۷ درصد داروی ساخت داخل است.
وی اضافه کرد: داروخانه‌ها با داروی وارداتی مدیریت نمی‌شوند بلکه با تولید داخل مدیریت می‌شوند، داروخانه‌ها و داروسازها باید بدانند با واردات نمی‌شود داروخانه‌ها را پر کرد پس داروسازها هنگام عرضه دارو صنعت ملی را تخریب نکنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر