جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 46968
تاریخ انتشار: 16 فروردين 1398 16:02
خسارت سیلاب به ۱۰ هزار واحد مسکونی در لرستان

هوای لرستان دوباره اخطاری شد

همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به همراه مهندس خودنیا مدیر عامل برق استان با تشکیل کارگروه بحران در مدیریت توزیع برق شهرستان پلدختر برنامه ریزی‌های لازم را جهت تسریع در امر برق رسانی انجام، اکیپ‌های اجرایی را تقسیم بندی و راهی مسیرهای مشخص شده کردند.
راه امروز: امدادرسانی به مناطق سیل‌زده با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها هم‌چنان ادامه دارد و این روند در برخی استانها که از سیل آسیب بیشتری دیدند مانند لرستان و خوزستان و گلستان و فارس و... بیشتر و منسجم‌تر دیده می‌شود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از بازگشایی روزانه ۲۰ تا ۳۰ روستا خبر داد. جمشیدی اظهار کرد: پلدختر از طریق پل زال از بن‌بست خارج شده، البته مسیر اصلی هنوز مسدود است.  وی ادامه داد: راه موقتی به شهر معمولان را بازگشایی کردیم.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: در مسیر پل کشکان محور جدیدی ایجاد کردیم و در حوزه راههای روستایی مشکل داریم و روزانه بین ٢٠تا٣٠راه روستایی را بازگشایی می‌کنیم.

مدیرکل هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد. محمدناصر هاشمی اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی و پیرو اطلاعیه قبلی، با توجه به فعالیت سامانه بارشی بر روی جو منطقه از امروز و تا فردا شب، برای همه نقاط استان بارندگی همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بر طبق خروجی مدل‌های بارشی مقدار بارندگی سامانه مذکور در مناطق مختلف استان به طور متوسط بین 15 تا 35 میلی‌متر برآورد می‌شود.

هاشمی با بیان این‌که چند نکته حائز اهمیت است، تصریح کرد: هر چند بارش‌های این سامانه در مقایسه با بارش‌های سامانه قبلی ضعیف‌تر است اما با توجه به بارش‌های گذشته و وقوع سیل اخیر در استان و نفوذ ناپذیری زمین و هم‌چنین از بین رفتن برخی زیرساخت‌ها، لازم است در خصوص آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و هم‌چنین خطرات ناشی از صاعقه و تگرگ تمهیدات لازم به عمل آید و آمادگی و مراقبت‌های لازم صورت پذیرد.

اکیپ تعمیرات خودرو به مناطق سیل‎زده اعزام می‎شود

علی آشتاب اظهار کرد: از سوی فنی و حرفه‎ای اکیپ تعمیرات خودرو به پلدختر، معمولان، ویسیان و چگنی اعزام می‌‎شوند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این اکیپ به خودروهای آسیب‎دیده در سیل و در راه مانده خدمات ارائه خواهند داد.

ارسال ۲۰محموله به مناطق مختلف دورود/رانش زمین در شهرستان

سرپرست فرمانداری دورود گفت: ۲۰محموله اقلام مختلف به مناطق آسیب دیده شهرستان ارسال شد.
بهاری اظهارکرد: به دنبال سیلاب اخیر ۷ روستای شهرستان دچار آبگرفتگی شدند که در حال حاضر تخلیه آب از منازل این روستاها هستند.
وی تصریح کرد: در حوزه شهری با کمک هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی و کمک های مردمی منازلی که در ۵محله دچار آبگرفتگی شدند تخلیه صورت می گیرد.
سرپرست فرمانداری دورود خاطرنشان کرد: بر اثر سیل راه آهن شمال به جنوب قطع شد که در حال حاضر بازگشایی شده است.

شرایط بحرانی در ١٠روستای منطقه رودبار
بخشدار کوهنانی از شرایط بحرانی در ١٠روستای منطقه رودبار خبرداد. فرهادی اظهار کرد: سیل خسارات زیادی به کوهنانی وارد کرده است و خسارات اولیه ناشی از این سیل را برآورد کردیم.

فرهادی گفت: تمام راههای دسترسی به این روستاها غرق آب شدند و در این منطقه شرایط بحرانی است و احساس خطر می‌کنیم. خشدار کوهنانی افزود: تنها راه ارتباطی با این روستاها از طریق قایق است که هر روز ۵٠٠هزارتومان به یک قایق پرداخت می کنیم تا بیماران را به مراکز درمانی انتقال دهیم.

۴۵۰ میلیارد تومان برآورد خسارت سیل به دلفان است

فرماندار دلفان گفت:۴۵٠ میلیارد تومان براورد خسارت سیل این شهرستان است.

حشمت بهمنی با بیان این‌که وضعیت امدادرسانی به نحو مطلوب در شهرستان دلفان آغاز شده است، اظهار کرد: آب و برق و گاز وصل است، ۵٧٠٠واحد مسکونی و تجاری در شهرستان دلفان خسارت دیده است. وی با بیان این‌که از استان‌های دیگر تیم‌های ارزیاب برای برآورد خسارات به دلفان می‌آیند، تصریح کرد: ۶۵۳ رأس دام سبک و ۹۳ رأس دام سنگین تاکنون تلف شده است.

اعزام چهارمین تیم ویژه عملیاتی اورژانس به"معمولان" و "پلدختر"
رئیس سازمان اورژانس کشور از اعزام چهارمین تیم ویژه عملیاتی اورژانس کشور به مناطق پل دختر و معمولان خبر داد.
دکتر پیرحسین کولیوند، با بیان اینکه چهارمین تیم ویژه عملیاتی اورژانس کشور از تهران به مناطق پل دختر و معمولان اعزام شدند، گفت: این تیم به همراه 10 پزشک و 40 نیروی فوریت‌های پزشکی با آمبولانس، خودرو عملیاتی، موتور آمبولانس و تجهیزات کامل به این دو منطقه اعزام شدند.

۲۶ روستای چگنی آب شرب ندارد

فرماندار چگنی گفت: ۶٢ روستای این شهرستان فاقد آب شرب است.

قدرت الله ترابی‌نژاد اظهار کرد: در حال حاضر سه روستای شهرستان چگنی فاقد گاز هستند.

وی ادامه داد: آب شرب ١٩٠روستای شهرستان بر اثر سیلاب قطع شده بود که آب اکثر آنها وصل و تنها ۶٢ روستای این شهرستان فاقد آب شرب است. فرماندار چگنی گفت: در انتهای بخش شاهیوند به ابنیه و راه‌ها خسارت زیادی وارد شده است.

امدادرسانی به۵۰۰ روستای سیل‌زده لرستان توسط جمعیت هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از ‍ امدادرسانی به ۵۰۰ روستای سیل‌زده استان توسط جمعیت هلال احمر خبر داد.
صارم رضایی خاطرنشان کرد: هم‌چنین ظرف سه روز گذشته نزدیک به ۲۰۰سورتی پرواز به حادثه دیدگان ناشی از سیل انجام‌ شده است. رضایی بیان کرد: در مجموع ۲۰۰سورتی پرواز صورت گرفته و بیش از ۲۵۰ تن مواد غذایی، چادر، موکت، پتو و بسته‌های بهداشتی به وسیله بالگردهای جمعیت هلال احمر و دو بالگرد هوا نیروز ارتش به شهرها و روستاهای استان ارسال شده است.

تمامی خدمات درمانی و دارویی پلدختر و معمولان تا اطلاع ثانوی رایگان است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اعزام دوپزشک متخصص و یک پزشک عمومی به منطقه سیل زده پلدختر و معمولان خبرداد. دکتر عباس پزشکی اظهار کرد:تمامی خدمات درمانی و دارویی شهرستان پلدختر و معمولان تا اطلاع ثانوی رایگان است.

خسارت سیلاب به ۱۰ هزار واحد مسکونی در لرستان
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی که تاکنون صورت گرفته، ۱۰ هزار واحد مسکونی از سیلاب خسارت دیده‌اند.

مسعود رضایی در ستاد مدیریت بحران لرستان با اشاره به این‌که امروز تفکیک وظیفه خوبی شد و مناطق سیل زده تقسیم بندی شدند و برای امدادرسانی زمانبندی صورت گرفت، اظهار کرد: امروز یکی از آن کارهای بسیار خوب اجرایی انجام شد و کار رونق گرفت.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های ارزیاب در مناطق سیل زده تصریح کرد: تا الان ۱۰ هزار پرونده خسارت دیده از سیلاب تشکیل شده است. مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با تاکید بر این‌که آمار به روز تغییر می‌کند و دقیق نمی‌شود میزان خسارت‌ها را گفت، افزود: اما تا غروب دیروز آنچه جمع بندی شد، ۷ هزار واحد تعمیری و ۳ هزار احداثی بوده است.

٢٢٠گروه جهادی در پلدختر خدمات رسانی می کنند

فرمانده سپاه ناحیه پلدختر گفت: ٢٢٠گروه جهادی در این شهرستان خدمات رسانی می‌کنند.

محمودوند اظهار کرد: شهرستان پلدختر به ٩منطقه برای خدمات رسانی تبدیل شده است.

چندین روستا به زیر آب رفته است

فرمانده انتظامی لرستان گفت: چندین روستا در استان به زیر آب رفته است. سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب در خصوص اقدامات ناجا در مناطق سیل‌زده استان اظهار کرد: به لحاظ این‌که 75 درصد لرستان کوهستانی است، میزان بارش در این استان بسیار زیاد بوده و به بخش‌های زیادی از شهر و روستاهای استان خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان وضعیت خوبی حاکم نیست و چندین روستا به زیر آب رفته‌، ادامه داد: همکاران ما در همه جا حضور دارند و مشکل امنیتی خاصی نداریم؛ مراقبت‌های لازم در خصوص جلوگیری از وقوع سرقت‌ها در حال انجام و همکاری خوبی با محل اسکان موقت شهروندان برقرار است تا مشکلی ایجاد نشود.

رانش زمین در روستای «رباط دولتشاه»
فرماندار خرم‌آباد از مشکل راه دسترسی ۱۳۲ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: مسئله رانش زمین در روستای «رباط دولتشاه» هرچه سریع تر باید بررسی شود.  اسد عبداللهی در ستاد مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه در جریان سیل ۱۸۰ روستای خرم آباد مشکل آب شرب پیدا کرده بود که الان به ۱۲ تا رسیده است، اظهار کرد: گاز هم سه روستا و شهر خرم آباد مشکل داشت که حل شده و قسمت پل کرگانه مشکلش مانده است.

۱۳۲ روستای خرم‌آباد راه ارتباطی ندارند

فرماندار خرم‌آباد گفت: ۱۳۲ روستای این شهرستان راه دسترسی زمینی ندارند که تلاش برای برقراری راه این روستاها ادامه دارد.
اسد عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از ۶۳۳ روستای شهرستان بر اثر سیل، ۴۰۰ روستا از لحاظ زیرساختی با مشکل مواجه شد.
وی ادامه داد: با کمک‌ دستگاه‌های خدمت‌رسان مشکل تعداد زیادی از این روستاها حل شده است. عبدالهی اضافه کرد: تا صبح دیروز ۲۷ روستا برق و ۸۹ روستا نیز آب نداشت.

برخی مردم برای تامین آذوقه مشکل دارند

فرماندار الیگودرز بر توزیع عادلانه کمک‌ها در استان تاکید کرد. حمید کشکولی خاطرنشان کرد: بارندگی‌ها به تمام زیرساخت‌های شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۱۵۰۰ میلیارد تومان میزان خسارتی بوده که بارندگی‌ها به زیرساخت‌های الیگودرز وارد کرده است.

کشکولی با بیان اینکه در شهر و روستاها خیلی مشکل داریم، افزود: نیروهای دستگاه‌های اجرایی با تمام توان در حال کار برای رفع مشکلات هستند.

فرماندار الیگودرز با اشاره به اینکه راه ارتباطی حدود ۲۹۰ روستا قطع است، تاکید کرد: شرایط به گونه‌ای است که برخی از اهالی روستاها برای تامین آذوقه مشکل دارند.

با ورود ارتش و سپاه لبخند بر روی لبان مردم نشست

امام جمعه معمولان گفت: با ورود ارتش و سپاه لبخند بر روی لبان مردم نشست. حجت الاسلام موسوی، اظهار کرد: از عصردیروز ارتش دلاور و سپاه به شهر معمولان به شهر ورود کرده و وضعیت بسیار خوب شده است.

وی تصریح کرد: ورود سپاه و ارتش لبخند را بر روی لبان مردم سیل زده معمولان نشاند و امدادرسانی به نحو مطلوب در حال انجام است.

امام جمعه معمولان خاطرنشان کرد: برق از ساعات اول وصل شد و گاز دیروز نیز وصل شده آب هم امروز وصل خواهد شد.  موسوی اضافه کرد: آن‎چیزی که از کمک‎های مردمی توسط بالگرد وارد می‎شود در اختیار ارتش قرار می‎گیرد و همه قضیه امداد را ارتش مدیریت می‎کند.

40 روستای لرستان در معرض رانش است
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که زندگی چند هزار خانواده در سیلاب استان از بین رفته‌ گفت: ۴۰ روستای لرستان در معرض رانش است.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در دهه اول فروردین سه حادثه سیل، برف سنگین و رانش زمین را در لرستان داشتیم، این سه عامل اصلی دست‌به‌دست هم داده تا تمام توان استان لرستان صرف برطرف کردن این مشکل‌ها شود. در دنیا معروف است که سیل سه مشخصه اصلی دارد، دبی آب در رودخانه کشکان و خرم‌رود بی‌سابقه بوده و نکته دوم حجم خروجی آبی است که از لرستان خارج شده، این حجم هم بی‌نظیر بوده به‌طوری‌که استان خوزستان دچار وضعیت فوق‌العاده شد و سومین مسئله نیز تداوم بارش است.

وی افزود: تمام شهرستان‌های ما درگیر سیل بودند، در نورآباد یک‌سوم شهر و هزار و 200 مغازه زیر آب رفته و وسایل آن‌ها از بین رفته، هم‌چنین در خرم‌آباد 165 مغازه با تمام امکانات از بین رفته و آب تعدادی از منازل مجاور کرگانه را برده‌ است.

راه ارتباطی ۷۲ روستا در چگنی و خرم آباد بازگشایی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: راه ارتباطی ۷۲ روستا در شهرستان‌های چگنی و خرم‌آباد که بر اثر سیل مسدود شده بود، بازگشایی شد.

عباس شرفی اظهار کرد: با تلاش جهادی راهداران راه ارتباطی ۳۰ روستای شهرستان دوره چگنی که در سیل مسدود شده بود، بازگشایی و تردد در آن برقرار شد.

وی افزود: هم‌چنین راه ارتباطی ۴۲ روستا از بخش سپیددشت شهرستان خرم آباد هم بازگشایی شد.  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: تلاش برای بازگشایی و برقراری ارتباط سایر محورها ادامه دارد.

وجود ۴۱۲ مزرعه مشکل‌دار بر اثر سیل در لرستان

مدیرکل شیلات لرستان از وجود ۴۱۲ مزرعه مشکل‌دار بر اثر سیل در استان خبر داد. کیارش بیرانوند در جلسه مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان با حضور رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: شیلات لرستان رتبه نخست را بین استان‌های غیرساحلی داشت اما متاسفانه با این سیل اخیر یک بحران عظیم در بخش آبزی‌پروری استان به وجود آمد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۱۲ مزرعه مشکل‌دار داریم که با این سیل خسارت سنگینی به آنها وارد شده است، افزود: تولید ۵۰ تن ماهی به یکباره از بین رفت چراکه عمده مزارع ما در کنار رودخانه‌ها هستند.

بیرانوند تصریح کرد: تنها در منطقه شول‌آباد که هنوز راه‌شکافی نیز نشده است ۲۵ مزرعه پرورش ماهی داریم که حتی سازه‌ آنها نیز از بین رفته است.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به اینکه ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش آبزی‌پروری استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: هم‌اکنون تعداد کثیری از آنها بیکار شدند و سرمایه خود را از دست داده‌اند. وی با بیان اینکه این افراد تحت فشار هستند، گفت: پیشنهاد می‌کنیم مصوبه هیئت دولت برای پرداخت غرامت استان‌های سیل‌زده شمالی در لرستان اجرا نشود چراکه محاسبه به هکتار است و استان ما به علت پرورش ماهی سردابی زیان بالایی را خواهد دید.

500 ساختمان در شهر معمولان دچار آسیب‎دیدگی شده است

شهردار معمولان گفت: 500 ساختمان در شهر دچار آسیب‎دیدگی شده است. عزیزی اظهار کرد: بعد از بارندگی اخیر یک سوم شهر را آب فرا گرفته است، 250 ساختمان تخریب و 500 ساختمان دچار آسیب‎دیدگی شده و هر کدام که سرپا هستند قابل سکونت نیستند و امکان تخریب آنها وجود دارد.

شهردار معمولان خاطرنشان کرد: پاکسازی شهر شروع شده اما فقط تجهیزات و امکانات شهرداری است.
عزیزی اضافه کرد: کلیه راه های دسترسی به شهر معمولان قطع است که راه دسترسی از نیازهای اساسی شهر است. وی بیان کرد: راه دسترسی اولویت کار ما است در صورت بازگشایی راه دسترسی تجهیزات وارد شهر می‎شود. شهردار معمولان گفت: مردم نگران بارندگی دوم هستند.

خسارت ۸۴۸ میلیاردی سیل به بخش کشاورزی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از خسارت ۸۴۸ میلیاردی سیل به بخش کشاورزی استان خبر داد. دکتر عبدالرضا بازدار در جلسه مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه ۸۴۸ میلیارد تومان بر اثر سیل‌های اخیر به زیر بخش‌های کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

احتمال شیوع آفت سن در مزارع لرستان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از احتمال شیوع آفت سن در مزارع استان خبر داد.
چنگیز ابراهیمی در جلسه مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: با توجه به سیل اخیر خسارات زیادی به کشاورزان ما وارد آمده است.

وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون در مرحله حساس داشت قرار داریم، افزود: به دلیل خسارات سنگینی که به زارعین وارد آمده مزارع خود را رها کرده و فکرشان مشغول سایر آسیب‌هاست.

ابراهیمی با بیان اینکه هم‌اکنون بحث آفت سن را داریم، ادامه داد: این آفت بسیار خطرناک است و قطعا هزینه‌های بسیار سنگینی برای ما خواهد داشت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی بیان کرد: برای مقابله با آن باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم و امکانات مورد نیاز فراهم شود.

خسارت ۳۴ میلیاردی سیل به حوزه آبخیزداری لرستان

شیرزاد نجفی در جلسه مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: لرستان جزو پنج استان اول به لحاظ سیل‌خیزی در کشور است. وی با بیان این‌که این استان ۵۲۰ نقطه سیل‌خیز دارد، افزود: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی اعتبار خوبی برای بحث آبخیزداری اختصاص داده شد و حدود ۱۸ حوضه آبخیز در استان عملیاتی کردیم.

مهار سیلاب شهر الیگودرز توسط سد حوضیان

معاون طرح توسعه آب منطقه‌ای لرستان گفت: سد حوضیان توانست سیلاب ورودی به شهر الیگودرز در فروردین ماه را کنترل کند.
حیات اله سرلک افزود: پیک دبی سیلاب 12فروردین ماه به حدود150متر مکعب رسید که در داخل مخزن خالی سد تسکین یافت و اگر این سد نبود بدلیل گنجایش کم ابعاد رودخانه خصوصا در محل پل های داخل شهر،آبگرفتگی و خسارت به شهر حتمی بود.

بیمه دام، طیور و آبزیان اجباری شود

مدیرکل دامپزشکی لرستان بر لزوم اجباری کردن بیمه دام، طیور و آبزیان تاکید کرد.

دکتر زینب محمدخانی در جلسه مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: با توجه به سیل اخیر و خسارت وارد آمده باید بیمه در زیربخش‌های دام، طیور و آبزیان اجباری شود.

وی تاکید کرد: همچنین بیش از پیش باید به دستورالعمل‌های دامپزشکی قبل از صدور پروانه‌های بهداشتی توجه شود.

تخریب ایستگاه‌های پمپاژ در شرف افتتاح لرستان طی سیل اخیر

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی لرستان از تخریب ایستگاه‌های پمپاژ در شرف افتتاح استان خبر داد. بهمن فریدونی در جلسه مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: طی سیل اخیر خسارتی که به آب و خاک استان وارد آمده خیلی زیاد است.

وی با بیان اینکه بحث طرح‌های تملیکی و خصوصی را داریم که دچار خسارت شده‌اند، ادامه داد: ایستگاه‌های پمپاژی که طی سنوات گذشته به بهره‌برداری رسیده بودند و حتی آنهایی که در شرف افتتاح بودند خسارت دیدند. فریدونی تصریح کرد: این خسارت‌ها به کانال‌های آبیاری، قنوات، مزارع، بندهای انحرافی، ایستگاه‌های پمپاژ خصوصی و دولتی وارد آمده است.

۹۷ روستای سیل‌زده لرستان در خاموشی

همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به همراه مهندس خودنیا مدیر عامل برق استان با تشکیل کارگروه بحران در مدیریت توزیع برق شهرستان پلدختر برنامه ریزی‌های لازم را جهت تسریع در امر برق رسانی انجام، اکیپ‌های اجرایی را تقسیم بندی و راهی مسیرهای مشخص شده کردند.  در ادامه مهندس حائری با اشاره به آخرین وضعیت برق رسانی به مناطق سیل زده گفت: هم‌اکنون از مجموع ۶۷۰ روستای بدون برق ناشی سیل ۵۷۳ مورد برقدار شده است.
وی با اعلام این‌که روستاهای باقیمانده بدون برق ۹۷ مورد هستند، گفت: عملکرد امروز تامین برق ۱۲۳ روستا و تمامی شهرهاست.
معاون وزیر نیرو اظهار کرد: شهر پلدختر کاملا برقدار شد و فقط یک ترانس خاموش دارد که آن‌هم به‌خاطر حجم انبوه گل و لای فعلا امکان برقدار شدن آن نیست.

کشاورزی دلفان بیشترین خسارت را از سیل دیده

معاون سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: بیشترین میزان خسارت بخش کشاورزی سیل مربوط به شهرستان دلفان است.

نامدار صیادی در جلسه مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: کل خسارت وارد آمده به بخش کشاورزی استان در اثر سیل فروردین امسال ۸۴۸ میلیارد تومان بوده است.

راه ارتباطی معمولان بازگشایی شد

معاون وزیر راه از بازگشایی محور ارتباطی شهر سیل زده معمولان خبر داد. عبدالهاشم حسن نیا گفت: با بازگشایی محور ارتباطی پلدختر از مسیر خرم آباد کمک رسانی به بخش معمولان از طریق زمینی شدت گرفته و این کمک‌ها از امروز بیشتر افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: جاده قدیم معمولان؛ خرم آباد ترمیم و هم اکنون آماده عبور خودروهای امدادی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر