پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 46874
تاریخ انتشار: 06 فروردين 1398 12:40
آخرین وضعیت سیلاب در فارس؛

اسامی ۱۷ نفر از جانباختگان حادثه شیراز

کتر غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: تا کنون پیکر 18 نفر از جان باختگان حادثه سیل شیراز به این اداره کل انتقال یافته که کار تشخیص هویت و سایر مراحل قانونی کار از بدو ارجاع اجساد آغاز و تا کنون 17 نفر از این عزیزان تعیین هویت شده اند.
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز آخرین وضعیت ترافیکی خیابان‌های شیراز در دومین روز از بارندگی‌های اخیر را تشریح و تاکید کرد که با توجه به احتمال آب گرفتگی معابر، شهروندان تا حد امکان از تردد غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی، دکتر غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: تا کنون پیکر 18 نفر از جان باختگان حادثه سیل شیراز به این اداره کل انتقال یافته که کار تشخیص هویت و سایر مراحل قانونی کار از بدو ارجاع اجساد آغاز و تا کنون 17 نفر از این عزیزان تعیین هویت شده اند.

 1 جسد شناسایی نشده زن است.

اسامی افراد شناسایی شده به شرح زیر می باشد:

1. مهدی برامکی فرزند حمزه (شیراز)

2. لیلا رنجبر فرزند مظفر (شیراز)

3. رضا (پویا) برامکی فرزند مهدی (شیراز)

4. نیلوفر گودرزی فرزند هیببت الله (مرودشت)

5. ارسلان اکبرزاده فرزند مجید (مرودشت)

6. محمود حقیقت فرزند (کرج)

7. یاسین حقیقت فرزند محمود (کرج)

8. ساناز کیانی فرزند عطالله (آمل)

9. محسن استوار فرزند حبیب الله (شیراز)

10. محمودرضا ناصری فرزند (شیراز)

11. سپهر زاهدی فرزند آرش (شیراز)

12. پاسدار کیامرث قاسمی فرزند اله مراد (شیراز)

13. راحله تیموری فرزند عبدالستار (اصفهان)

14. محمدامین بردبار فرزند میزاعلی اکبر (شیراز)

15. لعیا نریمانی فرزند محمد

16. خدیجه ابراهیمی فرزند قربانعلی (آمل)

17. زهرا عاقل زاده فرزند عبدالحسین (شیراز)

احتمال آّبگرفتگی معابر شرقی رودخانه خشک شیراز/
لزوم تخلیه انبارها و برخی اماکن
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از احتمال آبگرفتگی معابر شرقی رودخانه خشک شیراز خبر داد.

رحیم آزادی در گفت و گو با ایسنا گفت: با توجه به حجم بارش‌های شب و روز گذشته و تداوم بارش‌ باران در شیراز، احتمال آب گرفتگی محدوده‌ای از معابر اطراف رودخانه خشک شیراز وجود دارد.

آزادی گفت: از تمام شهروندان و ساکنان اطراف رودخانه خشک در محدوده پل علی‌ابن حمزه به سمت میدان الله، درخواست شده که به هیچ عنوان در این مسیر توقف نداشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین از مردم خواست که اگر در این محدوده انبار کالا دارند، برای حفاظت از آن، انبار را تخلیه کنند.

آزادی تاکید کرد که شهروندان و مسافران به هیچ عنوان در اطراف رودخانه خشک خصوصا در محدوده شرقی این رودخانه، توقف، تجمع و حتی عبور نداشته باشند.

سیل شیراز حاصل ده دقیقه بارندگی بود

استاندار فارس اعلام کرد که تا پایان تعطیلات نوروزی همچنان آماده باش نیروهای امدادی و اجرایی برقرار است و گفت: در حادثه سیل شیراز بالغ بر ١٥٠ خودرو دچار آسیب شد.

به گزارش ایسنا، عنایت‌الله رحیمی شامگاه دوشنبه ٥ فروردین در ستاد بحران استان که با حضور محمدباقر نوبخت؛ معاون رئیس جمهور و آیت‌الله علوی؛ وزیر اطلاعات برگزار شد به روند برنامه ریزی‌ها پیش از بروز حادثه امروز شیراز اشاره و خاطرنشان کرد: در ستاد بحران تصمیماتی در این جلسات گرفته شده بود که به ستاد بحران کشور نیز ارسال شده بود و پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از خطرات احتمالی اتخاذ شده بود .

وی ادامه داد: علی‌رغم اخطارهای قبلی واقعه تاسف باری را شاهد بودیم.از ساعت ١٠:٣٠ صبح بارش‌ها آغاز شد و به مدت ١٠ دقیقه بارش شدید موجب بروز خسارات جانی و مالی شد .

استاندار فارس با اشاره به موقعیت قرارگیری شیراز در یک خط القعر و محصور شدن توسط ارتفاعات، عنوان کرد: در کمتر از ١٠ دقیقه روان آب‌ سنگینی شکل گرفت .

رحیمی با بیان اینکه ١٥٠ خودرو در این حادثه دچار خسارت شدند، گفت: مجموعه‌های سپاه و ارتش و امدادگران هلال احمر به سرعت ورود کردند و پس از تخلیه محل حادثه، آب کمتر از نیم ساعت حرکت کرد و از محدوده خارج شد

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، علویان مهر اعلام کرد: تمام معابر و مسیرهای منتهی به دروازه قرآن از سمت حافظیه، ادبیات، چهل مقام، زیباشهر مسدود است.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌ها مسیر دروازه قرآن تا حدی دچار آب گرفتگی شده اما وضعیت تحت کنترل نیروهای خدمات رسان شهرداری، پلیس راهور و سایر دستگاه‌های خدمات رسان است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: هم‌اکنون برخی از معابر سطح شهر از جمله بلوار فرهنگ شهر، بلوار رسول اعظم، زیرگذر شهیدان شیخی، تقاطع سیاحتگر، چهارراه بنفشه، مسیرها و معابر پشت آرامگاه سعدی، خیابان شهید گرجی، راستگرد تقاطع دفاع مقدس از سمت کوی زهرا، خیابان نبی اکرم به سمت کمربندی و تقاطع سیاحتگر – بنفشه دچار آب گرفتگی هستند، از این رو از شهروندان و مسافران خواهشمندیم برای تردد از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

علویان‌مهر تاکید کرد: در حال حاضر سطح آب رودخانه خشک به ویژه در ضلع جنوبی بالا آمده و آب وارد کنارگذرها شده است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز همچنین از شهروندان و مسافران خواست تا از ایستادن کنار رودخانه و پل‌های روی آن اکیدا خودداری کنند.

هشدار شهرداری به شهروندان و مسافران شیراز/ پرهیز از نزدیک شدن به رودخانه چنارراهدار

شهردار منطقه ۹ شیراز به شهروندان و مسافران در این منطقه از شیراز هشدار داد که از نزدیک شدن به حریم رودخانه جدا پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا ، فرزاد میرزایی تاکید کرد که حجم آب در رودخانه چنارراهدار، به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: آب رودخانه چنارراهدار در حال بالا آمدن است، از همه ساکنین منطقه ۹ شهرداری خواهشمندیم از نزدیک شدن به حریم رود اکیدا خودداری و به هشدارها توجه جدی کنند۰

شهردار منطقه 9 شیراز تاکید کرد به دلیل احتمال رانش زمین در خیابان شهدای احمدآباد (منطقه ۹)، از تردد در این مسیر خودداری شود.

تشریح وضعیت محورهای مسدود و جایگزین فارس
سرپرست معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری فارس آخرین وضعیت ممنوعیت در تردد محورهای اصلی استان در دومین روز از بارندگی‌های اخیر را تشریح و تاکید کرد که با توجه به احتمال آب گرفتگی، مسافران تا حد امکان از تردد غیرضروری پرهیز و از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

علی نقی لقمانی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: هم‌اینک مسیر فراشبند به کازرون در محور پل بالاده مسدود شده و مسافران نورزوی می‌توانند از مسیر جایگزین کازرون- شیراز-فراشبند جهت تردد استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: محور امامزداه اسماعیل در مسیر دردوزن به اقلید نیز مسدود شده که مسیر جایگزین آن مرودشت-سورمق و اقلید پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شیراز:

افزایش تعداد اتوبوس‌ها در مسیرهای پر تردد

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: بر اساس دستور شهردار علاوه بر خدمت رسانی همه خطوط ناوگان اتوبوسرانی به شهروندان و مسافران، تعداد اتوبوس‌ها در خطوطی که میزان مسافر و تردد بیشتری دارد، افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا ، مسعود حسن‌شاهی سه‌شنبه 6 فروردین در جمع خبرنگاران پیرامون وضعیت خطوط اتوبوسرانی سطح شهر بیان کرد: هم‌اکنون همه مسیرها و خطوط اتوبوسرانی فعال هستند.تنها خط 76 از مبدا دروازه قرآن به علت مسدود بودن این معبر تغییر مسیر پیدا کرده و از اکبرآباد به سمت پل معالی آباد مسافران جابجا می‌شوند.

وی افزود: در خیابان سعدی نیز به دلیل بارندگی با اختلال تردد روبرو هستیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز تاکید کرد: در صورت تغییر در نحوه خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی به شهروندان و مسافران، این تغییرات متعاقبا اعلام خواهد شد.

شدت گرفتن بارش باران در شیراز/ لزوم توجه شهروندان به هشدارها

از دقایقی پیش بارش رحمت الهی در شیراز شدت گرفت و با توجه به حجم بارندگی روز گذشته، احتمال آب گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب، قابل پیش بینی است.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، از دقایقی قبل بارندگی در شیراز خصوصا نقاط غرب، مرکز و شرق این کلانشهر، شدت گرفته است.

مسئولان مدیریت بحران استانداری فارس در مراحل مختلفی نسبت به توجه شهروندان به احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع سیلاب در رودخانه و مشکلات ناشی از آن هشدار داده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس صبح سه شنبه 6 فروردین از مردم خواست تا کناره های رودخانه خشک در مسیر پل علی ابن حمزه تا میدان الله (گلسرخ) را تخلیه کرده و از توقف در کنار رودخانه و مسیل ها جدا پرهیز داشته باشند.

با شدت گرفتن بارش ها، اخباری حاکی از جاری شدن سیلاب در معابر نیز منتشر شده است؛ حال آنکه مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز در خصوص وقوع آبگرفتگی هشدار داده بود.

علی رغم هشدارهای مکرر، در مسیرهای مختلف برخی شهروندان و مسافران در کنار رودخانه خشک شیراز توقف کرده و اقدام به گرفتن عکس و فیلم می کنند.

هشدارها حاکی از احتمال طغیان رودخانه چنارراهدار و آبگرفتگی معابر اطراف این رودخانه است.

ترخیص 69 تن از مصدومان سیل شیراز/ 41 تن همچنان تحت درمان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: از مجموع 110 مصدوم حادثه شیراز، تنها 41 نفر هم‌اینک در مراکز درمانی تحت درمان‌های تخصصی و فوق تخصی قرار گرفته و مابقی مرخص شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سعید نمکی در حاشیه بازدید از مصدومان سیل شیراز، روند ارائه خدمات به بیماران را مطلوب و قابل رضایت اعلام کرد و گفت: تلاش شبانه‌روزی پزشکان برای ارائه خدمات به بیماران قابل ستایش است.

وی اضافه کرد: تمام بیمارانی که در بیمارستان‌های شیراز بستری هستند تا بهبودی و سلامت کامل جسمی از خدمات درمانی برخوردار خواهند شد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه این بیماران می‌توانند پس از مرخصی از بیمارستان در صورت نیاز به خدمات توانبخشی در هر منطقه درمانی از این خدمات بهره‌مند شوند، به مسئولان توصیه کرد که نسبت به پرداخت دیه و خسارت به آسیب دیدگان اهتمام ویژه داشته باشند.

نمکی در خاتمه این بازدید برای بازماندگان این حادثه صبر و برای کشته شدگان علو درجات از خدواند مسئلت کرد.

هشدار نماینده مردم مرودشت در مجلس:

بروز سیل مشابه خوزستان حوزه کر را با خطر جدی مواجه خواهد کرد
 
نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی هشدار داد که اگر مشابه سیل خوزستان در حوزه کر اتفاق بیفتد همه جمعیت در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، محمدمهدی برومند شامگاه  دوشنبه ٥ فروردین در جلسه ستاد بحران استان اظهار کرد که زیر ساختهای فارس وضعیت خوبی ندارند و اگر مشابه بارش و سیل خورستان در این استان رخ دهد به مراتب وضعیت وخیم تر از حادثه امروز شیراز خواهد بود .

وی تاکید کرد: استانی که هر ساله مقام اول گردشگری کشور را به خود اختصاص می‌دهد به گونه‌ای که در ایام نوروز امسال روزانه بیش از ٣٠٠ هزار نفر از هم‌وطنان وارد تخت‌جمشید و پاسارگاد می‌شوند بنابراین می‌طلبد که به زیرساخت‌ها توجه بیشتری شود .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  طی سال‌های گذشته گرفتار خشکسالی بودیم و رودخانه کر چندین سال است که دچار فرسایش جدی و در بخش‌هایی دچار آب شوری شده است .

برومند خواستار پیش‌بینی اعتبار لازم برای لایبروبی این رودخانه به جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از بارندگی‌ها شد .

احتمال افزایش شدت سیلاب در رودخانه خشک شیراز/ بررسی پرداخت خسارت به حادثه‌دیدگان سیل

شهردار شیراز با یادآوری اینکه تمام عوامل اجرایی شهرداری در آماده باش کامل و در سطح شهر هستند، از پیش بینی افزایش حجم سیلاب در رودخانه خشک شیراز طی ساعات آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، حیدر اسکندرپور صبح سه شنبه 6 فروردین در حاشیه بازدید از محدوده پل علی ابن حمزه و بررسی وضعیت رودخانه در این محور، بار دیگر از وقوع حادثه سیل دیروز شیراز ابراز تاسف و با بازماندگان جان باختگان اعلام همدردی کرد.

اسکندرپور گفت: مجموعه شهرداری روز گذشته و با بسیج امکانات در کنار سایر دستگاه ها اقدام به خدمت رسانی در این حادثه کرد و توانست در فاصله زمانی کوتاهی بحران حاصل از سیل دروازه قرآن  را مدیریت کند .

وی خاطرنشان کرد: به علت بارندگی های شب گذشته در چندین نقطه شهر از جمله شهرک سعدی، برخی معابر سطح منطقه چهار و دو و دروازه قرآن شاهد آب گرفتگی هستیم .

شهردار شیراز با بین اینکه طبق اطلاعات دریافتی گفته می شود سیلابی از بالادست رودخانه خشک در حال جاری شدن است که حدود ۵۰ هزار مترمکعب آب را به این رودخانه اضافه می کند، افزود: هم اکنون در همه پل های روی این رودخانه نیروهای شهرداری برای کنترل مشکلات احتمالی حضور دارند .

اسکندرپور اضافه کرد: همچنین به منظور حفظ جان ساکنین روستاهای پایین دست رودخانه خشک به آنها اطلاع رسانی شده است و با در اختیار دادن اتوبوس اقدام به تخلیه این روستاها کرده ایم .

شهردار شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه پرداخت بیمه به ماشین های خسارت دیده در سیل دروازه قرآن گفت: استاندار فارس به عنوان رییس ستادبحران استان در جلسه با دکترنوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه که به نمایندگی از رییس جمهور برای بررسی وضعیت حادثه سیل، عازم شیراز شده اند، توافقاتی در این خصوص داشتند که متعاقبا اعلام می شود .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر