پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 46808
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1397 11:56
رئیس جمهور ونزوئلا به منظور آنچه که «بازسازی بنیادین» کابینه خوانده از وزرای دولتش خواسته است از سمت خود استعفا کنند.
 نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از کل اعضای کابینه خود خواسته است که در راستای انجام تغییرات بنیادین برای مقابله با تهدیدها از سمت خود استعفا کنند.  «دلسی رودریگوئز» نخست وزیر ونزوئلا در یک پیام توئیتری گفت: مادورو از وزرا خواسته به منظور انجام بازسازی عمیق در دولت برای تقویت دولت و سرزمین پدری علیه هرگونه تهدیدی از سمت خود استعفاکنند.

به گزارش رویترز، ترمیم کابینه پس از آن صورت می‌گیرد که ونزوئلا به مدت 10 روز با قطع برق سراسری با مشکلات عدیده‌ای بعد از بحران سیاسی چند ماهه در این کشور مواجه شده بود.

نیکلاس مادورو علت قطع برق را حمله سایبری آمریکا با کمک مخالفان داخلی برای سرنگونی حکومت خوانده است.

ریس جمهوری ونزوئلا هفته گذشته در سخنرانی خود در جمع هوادارنش در کاراکاس، ایالات متحده را به «جنگ برق» متهم کرده و قطعی غیرعادی جریان برق را نتیجه دخالت عوامل امپریالیسم توصیف کرده بود.

اواخر ماه ژانویه و اندکی پس از برگزاری مراسم تحلیف مادورو به عنوان رئیس جمهور برآمده از رای مردم این کشور، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور اعلام کرد.

آمریکا، کانادا و تعدادی از کشورهای همپیمان با واشنگتن گوایدو را برسمیت شناختند. این در حالی است که روسیه، چین، مکزیک، کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی، ترکیه، ایران، صربستان، سوریه و چندین کشور دیگر در سرتاسر جهان حمایت خود را از دولت منتخب ونروئلا اعلام کرده و خواستار آن شدند که قدرت‌های بیرونی نباید در امور داخلی کشورهای آمریکای لاتین مداخله کنند.

در شرایطی که اکثریت جامعه جهانی از ریاست‌جمهوری مادورو در ونزوئلا حمایت می کنند، «الیوت آبرامز» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ونزوئلا گفته، طرفهای سومی که از تغییر دولت در ونزوئلا حمایت نمی‌کنند، احتمالا تحریم خواهند شد.

منبع: فارس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر