پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 46708
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1397 11:47
دیروز (دوشنبه) نخستین بخش از مطالبات دولت ایران از عراق به حساب بانک مرکزی واریز شد.
به گزارش راه امروز به نقل از بانک مرکزی: دیروز (دوشنبه) نخستین بخش از مطالبات دولت ایران از عراق به حساب بانک مرکزی واریز شد. چهار میلیارد دلار از 12 میلیارد دلار صادرات ایران به عراق مربوط به صادرات برق و گاز است.
رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با همتای عراقی خود، نحوه پیگیری و اجرای توافق ماه گذشته بانک مرکزی دو کشور را مورد بحث و توافق قرار دادند.
در دیدار «عبدالناصر همتی» و «علی العلاق»، دو طرف در مورد «تسهیل امور بانکی صادرکنندگان کالا و خدمت ایرانی»، «فعالیت شعبه های بانک های ایرانی در عراق»، «ایجاد روابط کارگزاری بانک های ایرانی با بانک های عراقی» و همچنین «ضرورت پذیرش ضمانت نامه های دیناری به جای ضمانت نامه دلاری برای فعالیت ‌پیمانکاران ایرانی» بحث و گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، چهار میلیارد دلار از 12 میلیارد دلار صادرات ایران به عراق مربوط به صادرات برق و گاز است.

به گزارش ایرنا، «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی شانزدهم بهمن ماه در راس هیاتی وارد بغداد پایتخت عراق شد.

در آن دیدار، توافقنامه سازوکار پرداخت مالی میان ایران و عراق از سوی رئیسان کل بانک های مرکزی دو کشور امضا شد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان سفر دو روزه به عراق در پاسخ به سوال خبرنگاران ایرانی در بغداد، گفت: دیدارها و مذاکرات بسیار خوبی با مقامات عراقی داشته و توافقی که میان بانک های مرکزی دو کشور انجام شده، زمینه رفع مشکلات و افزایش تبادلات تجاری میان دو کشور را فراهم می کند.

همتی ابراز امیدواری کرد با اراده جدی مقامات دو طرف در تقویت روابط همه جانبه اقتصادی، توافق های انجام شده در این سفر هر چه زودتر اجرایی شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر