جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 46653
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1397 15:07
در حالی‌که قیمت خودرو در بازار سیر نزولی را تجربه می‌کند، سایپا در اقدامی عجیب برای چندمین بار قیمت خودرو‌های خود را بالا برده است و قیمت تیبا و کوییک امروز افزایش ۴ تا ۵ میلیونی را تجربه کردند.
راه امروز: در حالی‌که قیمت خودرو در بازار سیر نزولی را تجربه می‌کند، سایپا در اقدامی عجیب برای چندمین بار قیمت خودرو‌های خود را بالا برده است و قیمت تیبا و کوییک امروز افزایش ۴ تا ۵ میلیونی را تجربه کردند. در همین راستا سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد: خودروسازان نمی‌توانند تا یک سال آینده خودرو‌های پیش فروش شده را تحویل دهند.

به گزارش خانه ملت؛ بهرام پارسایی، (سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس) از تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون متبوعش برای بررسی مشکلات صنعت خودرو خبر داد و گفت: اگرچه در ۲۹ آذر ماه خودروسازان متعهد شدند تمامی خودرو‌های پیش فروش شده را ظرف مدت شش ماه به خریداران تحویل دهند، اما در هفته جاری این شرکت‌ها اذعان کردند حداقل یک سال فرصت برای تحویل این خودرو‌ها نیاز است.

تغییر قیمت محصولات سایپا
نام خودورقیمت فروش فوری ۳۰ بهمنقیمت فروش فوری ۱۱ اسفندقیمت فروش فوری امروز
پراید 151
۳۸۰,۰۰۰،۰۰۰
۳۹۸,۰۰۰,۰۰۰
۳۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تیبا
۴۰۴,۰۰۰،۰۰۰
۴۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۴۵۵،۰۰۰،۰۰۰
کوئیک
۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۱۹،۰۰۰،۰۰۰
ساینا
۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۲۸,۰۰۰,۰۰۰
۵۴۹,۰۰۰،۰۰۰
نیسان تک سوز
۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۷۰،۰۰۰،۰۰۰
 
مشتریان خودرو‌ی پیش‌فروشی یک سال صبر کنند!
وی با بیان اینکه خودروسازان ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی پیش فروش شده را تاکنون تحویل نداده‌اند، خاطرنشان کرد: اگرچه در ۲۹ آذر ماه خودروسازان متعهد شدند تمامی خودرو‌های پیش فروش شده را ظرف شش ماه -یعنی تا آخر خرداد ماه- به خریداران تحویل دهند، اما در هفته جاری این شرکت‌ها اذعان کردند حداقل یک سال فرصت برای تحویل این خودرو‌ها نیاز است؛ در واقع تا یکسال آینده نیز نمی‌توانند خودرو‌های پیش فروش شده را تحویل داده و به تعهدات خود عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: به دلیل خُلف وعده‌های مکرر خودروسازان، مقرر شد کمیته‌ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارشناسان حسابرسی و کارشناسان حوزه خودرو تشکیل شود تا با بازدید‌های میدانی از دو شرکت بزرگ خودروساز و بررسی مشکلات آن‌ها ابهامات موجود در صنعت خودروسازی کشور مشخص شود.

پارسایی گفت: خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان بابت پیش فروش خودرو از مردم دریافت کرده‌اند، اما مشخص نیست این مبلغ در چه محلی هزینه شده است همچنین این شرکت‌ها یان انباشته دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: اگرچه خودروسازان ادعا می‌کنند ۲۰ درصد از تولید خود را در فروش‌های نقدی ثبت‌نام می‌کنند، اما به نظر می‌رسد ثبت‌نام خودرو در طرح‌های فروش نقدی بیش از این مقدار باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مسئول رسیدگی به شکایات واصله و نظارت بر عملکرد سه قوه است، ادامه داد: با توجه به اینکه دو خودروساز بزرگ کشور دولتی هستند کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع خودرو‌های پیش فروش شده و قیمت آن‌ها ورود کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر