جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 46632
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1397 14:40
بانک مرکزی سوئیس از یکی از باارزش ترین اسکناس‌های جهان رونمایی کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از کوارتز، در شرایطی که اتحادیه اروپا به جهت مقابله با پول‌شویی تصمیم گرفت تا به چاپ اسکناس ۵۰۰ یورویی خاتمه دهد، بانک مرکزی سوئیس از اسکناس‌های جدید ۱۰۰۰ فرانکی خود رونمایی کرد که به گفته بانک مرکزی این کشور، دارای مشخصه‌های امنیتی جدید بوده و از هفته آینده وارد چرخه پولی خواهد شد.

بانک مرکزی اروپا از ماه می ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که صدور اسکناس ۵۰۰ یورویی را تا سال ۲۰۱۸ به دلیل نگرانی از پول‌شویی و تسهیل اقدامات مجرمانه متوقف خواهد کرد. چاپ اسکناس ۵۰۰ یورویی در بسیاری از کشورهای عضو منطقه یورو متوقف شده است و این اسکناس‌ها تا آوریل امسال به طور کامل از چرخه چاپ پولی خارج خواهند شد.

این اسکناس دارای دو رنگ بنفش و زرد است و تصویر دو دست در آن دیده می‌شود که در حال مصافحه با یکدیگر بر فراز کره زمین هستند. این اسکناس پس از اسکناس ۱۰۰۰ دلاری کشور برونئی، دومین اسکناس با ارزش جهان خواهد بود.

بانک مرکزی سوئیس در بیانیه خود به مناسبت چاپ اسکناس جدید گفته است استفاده از طرح‌های جدید و ارتقای ضریب امنیتی اسکناس‌های فرانک (واحد پول این کشور) ادامه خواهد یافت. فریتس سوربرویگ، قائم مقام رئیس این بانک گفت: این اسکناس‌ها می‌توانند هم برای معاملات روزمره و هم به عنوان وسیله‌ای برای حفظ ارزش پول استفاده شوند. وجه نقد هنوز در سوئیس از محبوبیت بالایی برخوردار است و به بخشی از فرهنگ سوئیسی تبدیل شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر