جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 46616
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1397 09:54
معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد که مدیر اینس‌تکس به زودی به تهران خواهد آمد.
راه امروز: سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت که ایران امیدوار است که سهم خود را از ساز و کار مالی اروپا به دست آورد. او گفت: امیدوارم که این اتفاق تا پایان سال جاری شمسی رخ دهد.

به گزارش روزنامه دیلی استار، سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در وین اظهار کرد که ایران امیدوار است که سهم خود را از ساز و کار مالی اروپا به دست آورد. وی گفت: امیدوارم که این اتفاق تا پایان سال جاری شمسی رخ دهد.
عراقچی در ادامه با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اظهار کرد که تمامی طرفین در جلسه به طور قاطع از توافق هسته‌ای حمایت کرده‌اند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین گفت که مدیر اینس‌تکس به زودی برای انجام مذاکراتی نزدیک با همتایان ایرانی از تهران بازدید خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، از روز دوشنبه هفته جاری مذاکرات کارشناسی دوجانبه و چند جانبه بین هیأت‌های کارشناسی ایران و سایر طرف‌ها در خصوص موضوع مقابله با اثرات خروج غیر قانونی آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های این کشور و نحوه عملیاتی کردن تعهدات اعضای باقی مانده در برجام در این ارتباط آغاز شده است.

همچنین صبح روز سه‌شنبه، نشست کارگروه اجرایی کردن لغو تحریم‌ها (که بر اساس پیوست چهارم برجام تشکیل شده است) در وین برگزار شد.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه صبح سه‌شنبه وارد وین شد و ملاقات‌های دوجانبه‌ای با همتایان خود از جمله هلگا اشمید، معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی داشت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر