جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 46563
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1397 13:24
متهم پرونده در دادگاه دوم هدایتی مطرح كرد

«هدایتی» می‌گفت فالورهايم را به خیابان می‌آورم!

متهم پرونده حسین هدایتی گفت: هدایتی در بازداشتگاه به من می‌گفت: هزینه بازداشتم برای حاکمیت گران است؛ یک میلیون و ۲۰۰ هزار فالور دارم و همانطور که کارگران لوله نورد اهواز را به خیابان آوردم، این یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را نیز به خیابان می‌آورم.
به گزارش راه امروز: مصوبه اعطای وام به هدایتی با تبانی مدیران بانک سرمایه اخذ شده بدون اینکه وثیقه لازم را بگذارند؛ دو ملک در جاده جهرم به شیراز به عنوان وثیقه به مبلغ 453 میلیارد داده شده در حالیکه قیمت واقعی آنها 13 میلیارد تومان بوده است؛ هدایتی گفته اصلا در جریان املاک نبوده و وقتی متوجه شده قیمت املاک گران است از موسوی‌نژاد شکایت کرده است در صورتی که تفاهمنامه خرید پروژه کارسان را شخص هدایتی امضا کرده و چند ماه بعد نیز به بانک ترهین شده است.
سید مهدی موسوی‌نژاد در دومین جلسه محاکمه متهمان پرونده گروه موسوم به حسین هدایتی در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی اظهار کرد: هدایتی به‌راحتی دروغ می‌گوید و ایجاد شبهه، تنها حربه دفاعی او است. وی اضافه کرد: شبهه فرمایشی بودن دادگاه نیز به همین دلیل از سمت وی مطرح شده و من به استقلال و سلامت قوه قضاییه ایمان و اعتقاد راسخ دارم و به قانونمندی و سلامت بازپرسان در این پرونده گواهی می‌دهم.

متهم ردیف دوم پرونده ادامه داد: هدایتی به‌علت اینکه نتوانسته در بازپرسان پرونده اعمال نفوذ یا آن‌ها را تطمیع کند، اقدام به بیان آن سخنان در جلسه قبلی کرد.

موسوی‌نژاد افزود: کتمان حقیقت و رابطه غیر‌سالم با مدیران ارشد بانک سرمایه، عمق اعتماد به‌نفس کاذب هدایتی را نشان می‌دهد؛ از او استدعا می‌کنم صادقانه و با سند صحبت کند و بداند فرار از مسئولیت مشکلی را حل نخواهد کرد.

متهم اظهار کرد: آقای هدایتی، من نیز در جبهه حضور داشتم و برادرم شهید شده، اما آیا این دادگاه برای این است که درمورد مقدسات صحبت کنیم.

وی بار دیگر خطاب به هدایتی گفت: اینجا حاشیه فوتبال نیست که در قبال بذل سکه شاهد طرفداران اجاره‌ای خود باشی.

متهم با بیان اینکه حواله امر به امور مجعول، شگرد هدایتی برای انحراف ذهن مردم و دادگاه است، افزود: حاصل و تاوان اقدامات شما را حاکمیت پرداخته است؛ شما در بازداشتگاه به من گفتید هزینه بازداشتم برای حاکمیت گران است؛ یک میلیون و ۲۰۰ هزار فالور و طرفدار دارم و همانطور که کارگران لوله نورد اهواز را به خیابان آوردم، این یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را نیز به خیابان می‌آورم، آقای هدایتی دوران پدرخواندگی تمام شده است.

موسوی‌نژاد ادامه داد: تمام اظهارات هدایتی خارج از چارچوب عقلی و منطقی است؛ هدایتی اعلام کرده که املاک را بدون بازدید خریداری کرده در حالیکه قبل از قرارداد وجهی به حساب سهامی به منظور خرید بلیت رفت و برگشت هواپیما واریز شده است تا هدایتی و کارشناسان به محل پروژه‌ها بروند و بازدید کنند.

وی افزود: همچنین در مبایعه‌نامه قید شده بود که مورد مبایعه‌نامه مورد بازدید حضوری طرفین قرار گرفت که اکنون تمامی این قرارداد‌ها را به محضر دادگاه تقدیم می‌کنم.

متهم یادآور شد: هدایتی در مورد پروژه کارسان ولیان اعلام کرد که این پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که این ادعا کذب است؛ او در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۹۵ به همراه مدیرعامل وقت بانک سرمایه برای خرید و اخذ مجدد تسهیلات از هر دو پروژه بازدید حضوری و در مصاحبه‌ای اعلام کرد که پروژه‌ها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

"هدایتی" بخشی از تسهیلات دریافتی را صرف اقدامات شهرت‌طلبانه خود کرده است
نماینده دادستان تهران با بیان اینکه عده‌ای با پول‌های کثیف فیلم ساختند و هدایتی در ساخت یک فیلم نیز پرداخت‌هایی داشته است، گفت: درصدی از تسهیلات به مدیران فاسد اختصاص داده شده و بخشی از تسهیلات نیز صرف اقدامات شهرت‌طلبانه هدایتی شده است.

نماینده دادستان تهران نیز در ادامه دومین جلسه محاکمه "حسین هدایتی" در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی اظهار کرد: آقای هدایتی دفاتر مالی خود را به ما ارائه دهید؛ فرار مالیاتی در پرونده شرکتهای شما وجود دارد که البته این اتهام به شما تفهیم نشده است.

وی با بیان اینکه هدایتی در انجام اقدامات ردپایی از خود به جا نگذاشته است، افزود: در روند مصوبات، شریعتی؛ در روند وثیقه‌ها، کیان‌پیشه و در روند ثبت شرکتها، افراد بی‌بضاعت پوششی برای اقدامات هدایتی بوده‌اند و ما ردپای وی را در هزینه‌کردها کشف کردیم.

نماینده دادستان تهران تصریح کرد: حتی هیچ ملک و سیم کارتی به نام هدایتی وجود ندارد اما تمام اقدامات با رهبری او بوده است.

قهرمانی در ارتباط با قراردادهایی که منشا اخذ ضمانت‌نامه‌ها بوده است، تصریح کرد: این قراردادها بدون امضا است و شرکتها بدون قرارداد پایه و بدون امضا، ضمانتنامه اخذ می‌کردند و پولها نیز به حساب صادر‌کننده فاکتور، واریز نشده است.

وی اضافه کرد: مصرف تسهیلات در چند بخش بوده که درصدی از آن به مدیران فاسد اختصاص داده شده، 93 میلیارد به حساب پسر موسوی‌نژاد واریز شده، 22 میلیارد تومان بابت حق دلالی بوده، 9 میلیارد تومان حسب اقرار علی‌اکبر یقینی، حق دلالی شرکتها بوده و بخشی از تسهیلات نیز صرف اقدامات شهرت‌طلبانه هدایتی و به حساب برخی اشخاص برای تهیه فیلم واریز شده است.

نماینده دادستان متذکر شد: عده‌ای با پولهای کثیف فیلمسازی کرده‌اند و هدایتی برای ساخت یک فیلم، پرداخت‌هایی نیز داشته است.

نقش "هدایتی" در تبانی با مدیران بانک سرمایه محرز است
نماینده دادستان تهران گفت: نقش حسین هدایتی در تبانی با مدیران بانک سرمایه برای اخذ وام و تسهیلات از این شرکت محرز است و نمی‌تواند بگوید هیچ کاره بوده است.

نماینده دادستان صبح امروز در جریان در دومین جلسه محاکمه "حسین هدایتی" در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی جرائم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام اظهار کرد: آقای هدایتی در پوشش 8 شرکت تسهیلات و ضمانتنامه از بانک سرمایه اخذ کرده است و عنوان کرده تمام این موارد توسط موسوی‌نژاد و یقینی صورت گرفته است.

نماینده دادستان در پرونده هدایتی تصریح کرد: از این 8 شرکت، 5 شرکت با همکاری موسوی‌نژاد بوده و نقش او مفروض است اما آقای هدایتی درباره 3 شرکت دیگر چه حرفی دارد بگوید زیرا در دریافت تسهیلات برای شرکتهای جاویدگشت هیرمند، سیویل‌سازی پارمیدا و جاویدگشت ارکا، موسوی‌نژاد حضوری ندارد.

قهرمانی افزود: تسهیلات و تمام منابع هدایتی از 3 منبع و یک مجرا بوده که منبع نخست از طریق اقدامات خود هدایتی، منبع دوم، تبانی پشت صحنه هدایتی با یاسر ضیایی معاون بانک سرمایه و منبع سوم با تبانی هدایتی و مدیران بعدی بانک سرمایه است.

وی متذکر شد: بانک سرمایه در شرایطی بود که نمی‌توانست تسهیلات زیادی بدهد چون نقدینگی لازم را نداشت و بانک مرکزی برخورد می‌کرد اما آقایان بانک مرکزی را هم دور می‌زنند و می‌گویند یک منبعی را داخل بانک می‌آوریم و تامین‌های مالی لازم را انجام می‌دهیم تا بانک مرکزی کاری نداشته باشد.

نماینده دادستان اظهار کرد: در این ارتباط با چند گروه مذاکره می‌کنند تا منابع مالی بیاورند که قرار بوده شریعتی از موسسه ثامن، جواهری از یکی از شرکتهای ذخیره فرهنگیان، تقوایی از بانک ملت و شرافتمند از موسسه ثامن منابع مالی بیاورند.

قهرمانی افزود: در این ارتباط ابتدا تفاهمنامه‌ای منعقد می‌شود که شخص موسوی‌نژاد و علی بخشایش و پرویز کاظمی آن را امضا می‌کنند اما بعدها موسوی‌نژاد از این تفاهمنامه کنار می‌رود و شخصی به نام شریعتی وارد شده و تفاهمنامه را در تاریخ 16 مرداد 92 امضا می‌کند.

نماینده دادستان ادامه داد: قرار بوده پولهایی که به بانک آورده شده 5 سال در این بانک سپرده شود اما نهایتا دو ماهه یا چند ماهه از بانک خارج شده است حتی در مصوبات آمده بود که سررسید تسهیلات یک ماهه باشد اما چند ماه بعد این پولها از بانک خارج شده و بانک با مطالبات معوق مواجه شده و به نوعی بانک مرکزی و نهادهای نظارتی را دور زده‌اند.

وی گفت: همچنین حدود 21 میلیارد تومان حق دلالی توسط هدایتی به تقوایی، شرافتی و جواهری پرداخت شده و آقای شریعتی که تفاهمنامه را امضا کرده، یک فرد پوششی بوده است چرا که شریعتی در سازمان بازرسی اینطور اظهار کرده که امضاها به دستور هدایتی بوده است و تنها به واسطه دوستی با هدایتی قرارداد را امضا کرده و به هیچ وجه در جریان اعطای تسهیلات و محل تامین منابع بانک نبوده و گفته که مبلغی دریافت نکرده است.

نماینده دادستان تصریح کرد:‌ مصوبه اعطای وام به هدایتی با تبانی مدیران بانک سرمایه اخذ شده بدون اینکه وثیقه لازم را بگذارند؛ دو ملک در جاده جهرم به شیراز به عنوان وثیقه به مبلغ 453 میلیارد داده شده در حالیکه قیمت واقعی آنها 13 میلیارد تومان بوده است؛ هدایتی گفته اصلا در جریان املاک نبوده و وقتی متوجه شده قیمت املاک گران است از موسوی‌نژاد شکایت کرده است در صورتی که تفاهمنامه خرید پروژه کارسان را شخص هدایتی امضا کرده و چند ماه بعد نیز به بانک ترهین شده است.

نماینده دادستان گفت: هدایتی املاک کارسان و لیان را 75 میلیارد خریده اما چطور 453 میلیارد تومان به بانک داده است!

وی تاکید کرد: نقش هدایتی در این ارتباط محرز است و نمی‌تواند بگوید هیچ کاره بوده است؛ هدایتی می‌گوید ملک‌ها را ندیده، اما طبق بند 5 مبایعه‌نامه امضا شده، املاک پس از بازدید طرفین خریداری شده است و نهایتاً 320 میلیارد تومان به این شکل از بانک سرمایه خارج شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر