پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 46545
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1397 09:11
انقلاب سیاسی راه می اندازم؛ مقابل طمع‌کاری نظام سرمایه‌داری می ایستم

برنی سندرز رسما وارد رقابت انتخاباتی با ترامپ شد

سندرز در سخنرانی روز شنبه (دوم مارس) وعده داد که یک "انقلاب سیاسی" به راه بیندازد و در مقابل "طمع‌کاری نظام سرمایه‌داری" بایستد.
بی بی سی نوشت: برنی سندرز، سناتور برجسته آمریکایی، با برگزاری نخستین همایش انتخاباتی رسما وارد رقابت‌های سیاسی برای مقابله با دونالد ترامپ شد. او در کارزار مقدماتی حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۱۶ هم رقیبی بسیار جدی برای هیلاری کلینتون بود. او در سخنرانی خود دونالد ترامپ را "خطرناک" خوانده است.
او که اکنون ۷۷ سال دارد در جریان رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ مغلوب هیلاری کلینتون شد. اما کمی بعد معلوم شد که دبیرخانه و کمیته ملی حزب دموکرات، بر خلاف مقررات این حزب، جانب هیلاری کلینتون را گرفته بودند. رسوایی که به استعفای دبیر حزب دموکرات و دلخوری هزاران هوادار برنی سندرز انجامید.

برنی سندرز که امروز در بروکلین نیویورک میان هوادارنش ظاهر شد دونالد ترامپ را "خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ معاصر آمریکا" خواند.
او این بار باید با تعداد بسیار بیشتری از نامزدهای دموکرات رقابت کند اما همزمان به علت شهرت و خیل بزرگ هوادارانش شانس زیادی برای پیروزی در رقابت های درون حزب دموکرات دارد.

بیش از ۱۰ چهره دموکرات از جمله سناتور الیزابت وارن از ایالت ماساچوست؛ سناتور کوری بوکر، از ایالت نیوجرسی، سناتور کمیلا هریس، از ایالت نیویورک و جولیان کسترو، شهردار سن آنتونیو در تگزاس تاکنون رسما وارد صحنه رقابت‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شده‌اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر