جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 46540
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1397 12:57
مذاکرات مجمع‌ تشخیص درباره «پالرمو» ناتمام ماند

تصميم گيري در مورد «پالرمو» تا سال آینده به تأخیر افتاد

لایحه الحاق به کنوانسیون «پالرمو» با ناتمام ماندن مذاکرات اعضای مجمع تشخیص مصحلت نظام در نشست امروز هم به نتیجه نرسید و ادامه بررسی آن به سال آینده موکول شد.
لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملّی (پالرمو) با ناتمام ماندن مذاکرات اعضای مجمع تشخیص مصحلت نظام در نشست امروز (شنبه ۱۱ اسفند) هم به نتیجه نرسید و مقرر شد، مجمع در نشست سال آینده در این باره تصمیم‌گیری کند.
اعضای مجمع، امروز هم در دو گروه موافق و مخالف به اظهار نظر درباره این لایحه اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداختند، که به علت طولانی شدن مذاکرات، فرصت به رأی‌گیری نهایی نرسید.

مظفر: بررسی به جلسات آتی موکول شد
اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان جلسه امروز درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو به نتیجه نرسیدند.

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این جلسه پالرمو به تعیین تکلیف نهایی نرسید و نیازی به بررسی بیشتر دارد لذا به بررسی در جلسات آتی موکول شد.
مظفر با بیان اینکه هم پالرمو و هم cft هردو از پیچیدگی خاصی برخوردار است، نیاز به بررسی بیشتر دارد، گفت: برای بحث کارشناسی بیشتر در جلسات بعدی روی آن کار می‌شود تا تصمیم‌گیری شود.
وی افزود: شاید یک جلسه بیشتر برای بررسی کافی نباشد و چند جلسه نیاز داشته باشیم، به‌خصوص اینکه cft نیز به مجمع ارجاع شده و این دو باید با هم مورد بررسی قرار بگیرد تا تصمیم واحدی گرفته شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت خاطرنشان کرد: تقریباً با این تصمیم هم نمایندگان دولت مخالفتی نداشتند و هم کسانی که از مجلس آمده بودند، این نظر را به‌عنوان نظر فردی قبول داشتند که بررسی پالرمو نیاز به کار بیشتری دارد، ضمن اینکه انتظار است اروپایی‌ها به وظایف خود عمل کنند و اگر آنها به وظایف خود عمل کنند، زمینه برای بحث‌های جدی‌تر مطرح می‌شود و می‌توان تصمیم‌گیری کرد.

مظفر درباره فضای جلسه امروز مجمع تشخیص گفت: همه در این زمینه اجماع داشتند که نیاز به بحث کارشناسی بیشتری است و باید این مباحث را ادامه دهیم.
مصباحی مقدم: پالرمو و cft همزمان در مجمع تشخیص مصلحت رای‌گیری می‌شود
عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: از آنجا که لوایح پالرمو و CFT کاملا با یکدیگر مرتبط هستند، نظر اعضا بر این شد که پس از اتمام بررسی CFT، این لوایح به شکل همزمان به رای گذاشته شود.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه امروز (شنبه) مجمع که با دستور کار بررسی نهایی لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو برگزار شد، گفت: بررسی درباره پالرمو به پایان رسید و خروجی جلسه امروز این شد که اعضا رای نهایی خود را فعلا اعلام نکنند و تصمیم گیری نهایی را به جلسه بعد مجمع موکول کنند.
وی با تشریح علت موکول شدن تصمیم‌گیری نهایی درباره پالرمو به جلسات بعدی مجمع، گفت: از آنجا که لوایح پالرمو و CFT کاملا با یکدیگر مرتبط هستند، نظر اعضا بر این شد که پس از اتمام بررسی CFT، این لوایح به شکل همزمان به رای گذاشته شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت درباره زمان آغاز بررسی لایحه CFT در صحن مجمع گفت:‌ با توجه به اینکه این لایحه ابتدا باید در کمیسیون‌های تخصصی مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرد، به همین دلیل از حالا نمی‌توان زمان دقیق بررسی CFT در صحن مجمع را بیان کرد.

مصباحی مقدم افزود: مجمع تشخیص امسال دیگر جلسه‌ای نخواهد داشت و روند بررسی دستور کارهای مجمع به فروردین ماه سال آینده موکول می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر