پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 46534
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1397 17:20
امام جمعه مشهدمقدس گفت: روزی گفتید تا برجام نشود، هیج چیز درست نمی‌شود و حتی گفتید مشکل آب با برجام حل می‌شود حالا امروز می‌گوئید مشکل گوشت با FATF حل می‌شود و می‌گوئید پولش را ندارید گوشت را آزاد کنید؟ مگر آن حل شد؟
امام جمعه مشهدمقدس گفت: روزی گفتید تا برجام نشود، هیج چیز درست نمی‌شود و حتی گفتید مشکل آب با برجام حل می‌شود حالا امروز می‌گوئید مشکل گوشت با FATF حل می‌شود و می‌گوئید پولش را ندارید گوشت را آزاد کنید؟ مگر آن حل شد؟

 حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: زینت بخشی و آرایش اعمال مهمترین کارکردی است که شیطان در قبال اعمال انسانی صورت می‌دهد تا این اعمال در را در نزد انسان زیبا کند.

 به گزارش خبرگزاري تسنیم، خطیب جمعه مشهدمقدس افزود: انسان مومن باید از هرچه خدا بدش می‌آید، بدش بیاید؛ حضرت آدم بعد از اینکه توبه‌اش مورد قبول واقع شد به ایشان عنوان شد که علت اخراجش از بهشت این بوده که با خدا پیمان بسته بود که از آنچه خداوند رویگردان است او نیز رویگردان باشد.

علم الهدی تصریح کرد: انسان وقتی عملی را می‌خواهد صورت دهد باید مراقب باشد قبل از اینکه در این عمل نفع و ضرر را بسنجد، جانب خدا را بسنجد و ببیند از این کار خداوند متعال رضایت دارد یا خیر؟ در هر عملی باید رضایت حق مورد سنجش قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ایام مقارن با سالروز میلاد مسعود صدیقه اطهر فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: این سرور و شادمانی بسیار ذی‌قیمت که خاطره ولادت باسعادت حضرت صدیقه اطهر(س) است را تبریک می‌گوئیم؛ گام دوم انقلاب که در بیانیه رهبری به عنوان یک مانیفست برای انقلاب مقدس اسلامی در 40 ساله دوم مطرح شده، از ابعاد مختلف باید مورد تبیین و تحلیل قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آنچه در این بیانیه یک محور اساسی است، نظام انقلابی و تبیین نظام انقلابی است گفت: این نظام باید برای مردمی که پای انقلاب و نظامی که مولود انقلاب است ایستاده‌اند تبیین شود؛ حضرت آیت الله مکارم شیرازی اعلام فرمودند بیانیه مقام معظم رهبری، منشور این انقلاب در چله دوم و در چهل ساله دوم است؛ این منطق از یک مرجع تقلید صاحب فتوا که میلیون‌ها انسان شیعه در کره زمین در داخل و خارج از او تقلید می‌کنند یک حجت قطعی برای ما است که به تمام نکات این بیانیه توجه داشته باشیم.

علم الهدی افزود: مقام معظم رهبری در تبیین نظام انقلابی، اصول سه گانه‌ای را مطرح فرمودند که جای تحلیل دارد؛ رعایت احکام دین و قسط اسلامی، اصل دوم شایسته‌سالاری در کارگزاری نظام و اصل سوم هم اعتماد مردم و جلب رضای مردم و برقراری رابطه مردم با جریان انقلاب و جریان نظام و کارگزاران مدیریت نظام است. اینها اصول نظام انقلابی است؛ ضمنا مقام معظم رهبری دو خطر را برای این نظام انقلابی اعلام کردند که خطر نخست اشرافیگری است و اینکه ارزش‌ها در زندگی مردم و در سبک زندگی مردم، بر معیار اشرافیگری قرار گیرد و محور، تجملات و اشرافی بودن باشد.

وی تصریح کرد: رقابت در حوزه اشرافیگری و مسابقه گذاشتن مسئولان با مردم و بالعکس و میان مردم در طبقات مختلف یک خطر از سوی رهبری برای نظام انقلابی مطرح شده است؛ این اشرافیگری موجب ارتجاع انقلاب می‌شود؛ موسی(ع) بنی اسرائیل را از چنگ فرعون و از دریا نجات داد و دشمن مردم را دفن کرد اما آنچه سبب شد نظام منحرف شود، «طلا و اشرافیگری» بود تا جائی که گوساله سامری که از طلا ساخته شده را پرستیدند.

خطیب جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه اشرافیگری انقلاب را به عقب برمی‌گرداند گفت: در جامعه‌ای که معیار زندگی باید تقوا و عفت و عصمت و دینداری و نجابت و اخلاق باشد اگر بنا شد پول و تجمل و طلا معیار باشد این برای انقلاب و نظام خطر است؛ این مردم اگر بنا شد در دنده اشرافیگری بیفتند، پای انقلاب نمی‌ایستند. اگر 40 سال ایستادیم، به دلیل این بود که با هنر امام و رهبری اشرافیگری در جامعه ما سقوط کرد و افرادی پای نظام ایستادند و شهید و جانباز و آزاده شدند و امروز در نسل سوم و چهارم نیز هستند که از اشرافیگری فاصله دارند.

علم الهدی افزود: این پرونده‌های فساد اقتصادی و این پرونده‌های دزدی و اختلاس و چپاول از بیت‌المال از جریان اشرافیگری مردم و افراد و مسئولان سرچشمه می‌گیرد؛ اگر اشرافیگری نبود این مفاسد اقتصادی نبود، اینکه بدزدند و بخورند و ببرند آن هم در زندگی‌ای که دشمن سفره مردم را هدف گرفته و روز به روز بر ثروت بیفزایند، جز با خوی اشرافیگری جور درنمی‌آید.

وی گفت: خطر دوم، محافظه‌کاری است؛ بگوئیم این کار را نکنیم زیرا اروپا بدش می‌آید؛ آقای مسئول روابط بین‌الملل کشور با کمال صراحت بگوید FATF نه مشکل اقتصادی را حل می‌کند و نه فشار دشمن را کم می‌کند و نه مسئله تحریم را حل می‌کند؛ بلکه باید فقط به دست آمریکا بهانه ندهیم؛ این اوج محافظه‌کاری در انقلاب است که بخواهیم آمریکا را از خود راضی کنیم، مگر ابوجهل از پیامبر راضی شد؟ مگر ابن ملجم از حضرت علی(ع) راضی شد که آمریکا بخواهد از ما راضی شود؟ اصلا راضی کردن آمریکا مگر جزو اهداف انقلابی ماست؟ امام بزرگوار ما فرمودند هر روزی که آنها از ما خوششان بیاید، به همان میزان از انقلاب و اسلام جدا شدیم. محافظه‌کاری این است که بخواهیم اینها از ما راضی شوند و خوششان بیاید.

علم الهدی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این از خطرات نظام انقلابی است که مردم و مسئولان و ارزش‌ها دنبال این برود که دشمن را راضی کند؛ این مصوبه(FATF) نتیجه‌اش رفتن زیر بار ریاست و قدرت وزیر خزانه‌داری آمریکا است؛ مقام معظم رهبری فرمودند اتاق جنگ آمریکا با ایران در وزارت خزانه داری و فرمانده در این فشار اقتصادی، وزیر خزانه‌داری آمریکا است؛ رئیس FATF در دنیا، وزیر خزانه‌داری آمریکا است؛ حالا قراردادی را رسمی و قانونی کنیم تا زیر بار فرمانده جنگ آمریکا با ایران برویم تا آمریکا بهانه نگیرد؟ مقداری عقل خود را به کار اندازیم؛ اینها معتقدند در کله مردم مغز نیست که این حرف را می‌زنند؟ می‌گویند 20 تا 30 نفر حاضر در مجمع تشخیص، ملت نیستد و اینهایی هم که در مجلس هستند ملت نیستد و اینهایی که در کابینه هستند هم ملت نیستند؛ بله، ملت همانی است که در 22 بهمن میلیون‌ها آدم این خیابان‌ها را پر کردند.

وی افزود: این ملت چند میلیونی که همه دنیا هم به چشمش آن را دید در دستش جز عکس رهبری بود؟ شعار این چند میلیون چه بود؟ جز این بود که می‌گفتند «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده»؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: معنای ملت، مقام رهبری است چون این ملت روز 22 بهمن نشان دادند، رهبری نیز روز اول نظر خود درباره کنوانسیون‌ها را بیان فرمودند و فرمودند اینها قراردادهای دیکته شده برای حفظ منافع آمریکا است؛ وقتی که 7 وزیر نامه نوشتند که مصلحت اقتضا می‌کند این مصوبات اجرایی شود مقام معظم رهبری آن را به شورای مشورتی یعنی مجمع تشخیص واگذار کردند.

علم الهدی عنوان کرد: چطور وقتی لایحه می‌آورید و فقهای شورای نگهبان مخالفت اما بعد مجمع تشخیص به آن رای موافق می‌دهد اینها ملت نیستند؟ امروزی که می‌خواهید محافظه کاری با دشمن را متوجه این نظام انقلابی کنید آن وقت 20 تا 30 نفر مجمع، ملت نیستند. ما هم می‌گوئیم ملت نیستند. ملت آنی بود که 22 بهمن آمدند و همه چیزشان رهبری بود. همه چیز ملت و همه کاره ملت، رهبر است که تکلیف را مشخص فرمودند. اینها اما در خط محافظه‌کاری هستند و می‌خواهند دشمن را راضی کنند. فکر و تامل و بررسی صورت گرفته و به این نتیجه رسیده‌اند که این مصوبات، «مملکت فروشی» است اما اوقاتشان تلخ شده و می‌گویند این 20 تا 30 نفر، ملت نیستند.

وی خاطرنشان کرد: روزی گفتید تا برجام نشود، هیج چیز درست نمی‌شود و حتی گفتید مشکل آب با برجام حل می‌شود حالا امروز می‌گوئید مشکل گوشت با FATF حل می‌شود و می‌گوئید پولش را ندارید گوشت را آزاد کنید؟ مگر آن حل شد؟ نظام انقلابی در این مملکت اگر حاکم نباشد، اسلام حاکم نیست و پیامبر و قرآن حاکم نیست؛ نظام انقلابی بخواهد حاکم شود با محافظه کاری با دشمن و دنیای کفر و الحاد و استکبار حاکم نمی‌شودو این مانیفست چهل سال آینده انقلاب است که مقام معظم رهبری محور نظام انقلابی را در این فرمایش انقلابی بیان فرمودند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر