پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 46490
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1397 15:28
سيده فاطمه مقيمي در گفت وگو با «راه امروز»

خروجي مثبت اتاق نهم با همراهی تمام طیف ها مسير است

نائب رئيس اتاق بازرگاني تهران در گفت وگو با «راه امروز» به روند نهمين دوره از انتخابات اتاق پرداخت و گفت: با همراهی تمام طیف ها خروجي اتاق نهم مناسب تر خواهد بود.
به گزارش راه امروز:  نائب رئيس اتاق بازرگاني تهران در گفت وگو با «راه امروز» به روند نهمين دوره از انتخابات اتاق پرداخته است.

سيده فاطمه مقيمي، انتقاداتی که از سوی برخی کاندیداها نسبت به عملکرد طیف ائتلاف برای فردا در دوره هشتم اتاق مطرح مي شود، را رد كرد و در اين باره به «راه امروز» گفت: این انتقادات را نمی‌پذیرم؛ چراکه اتاق هشتم و طيف حاكم بر آن، با اقداماتي كه انجام داده، كارنامه موفقي از خود نسبت به ادوار گذشته بر جاي گذاشته است. اين فعال اقتصادي بر اين باور است كه با وجود تحریم‌ها و مشکلات موجود در کشور اتاق هشتم توانست مشکلات بخش خصوصی را به بخش‌های تصمیم‌گیرنده انتقال دهد.
به گفته او، اين عملكرد موفق، نتیجه چند دهه تجربه افراد است و تجربیات تجمیع شده حضور بخش خصوصی در یک تشکل است که این تجربیات را بدون هیچ چشم‌داشتی در اختیار فعالان اقتصادی می‌گذارد. 
مقيمي با بيان اينكه طيف ائتلاف براي فردا به آنچه گفته است، عمل كرده و بر اصول خود پايبند بوده است، ادامه داد: زماني مي توان عملكرد اتاق هشتم را زير سوال بود، كه از برنامه هاي اعلامي، تخطي صورت گرفته باشد. 
اين فعال اقتصادي، درباره تفاوت انتخابات دوره هشتم با ادوار گذشته هم گفت: در همه ادوار تغییراتی نسبت به دوره پیشین آن احساس می شود اما مهمترین امر در این دوره انتخابات شرایط حساسي است كه بر اقتصاد حاکم است. به هر حال از نظر معیشت اجتماعی نیز جامعه در فشار بیشتری قرار دارد  و تاثیرات تحریم در این دوره بیشتر جلوه می¬کند.
 به گفته مقيمي، به دلیل وجود رکود اقتصادی وتورم بالاي در اقتصاد، باید هشیارتر عمل كرد. از اين رو، ضروری است مناسباتی که به عنوان پایگاه بخش خصوصی صورت می پذیرد با دقت و مسئولیت بیشتری واقع شود.
او در مورد اينكه اقبال از چهره های سنتی و قدیمی در انتخابات این دوره از اتاق بازرگانی را چگونه ارزيابي مي كنيد، گفت:‌ اين بسته به نظر رای دهندگان دارد؛ چراکه آنها تعیین کننده خروجی نهایی انتخابات هستند.
او اما در عين حال تاکید کرد: اتاق بايد محلي باشد كه هم به چهره های قدیمی اتاق فرصت داده شود تا تجربیات ارزشمند خود را در معرض فعالان اقتصادي قرار دهند. هم اینکه جوانان بتوانند با کسب تجربه از بزرگان حوزه تجارت و صنعت وارد عرصه های انتخاباتی اتاق شوند و ایده های نو خود را ارائه دهند. 
مقيمي در ادامه مهمترین رویکرد ائتلاف برای فردا را منشوری عنوان کرد که بر پایه مسائل اخلاقی پایه ریزی شده است. 
او ادامه داد: گروه ائتلاف برای فردا در هر دوره انتخاباتی که حضور داشته،  ثابت کرده است که در تمام رقابت های صورت گرفته از سوی این طیف همواره پایبند به اخلاقیات بوده است. چراکه اخلاق جامع ترین نیروی اثر گذار در تمام حیطه ها است.
مقيمي در پایان با بيان اينكه تمام طیف های شرکت کننده در این دوره انتخابات اتاق رفیق و همراه هستند، گفت: هر نتيجه اي كه بدست آيد، بايد اتاق بازرگانی را به صورت تیمی و در کنار هم اداره كرد. او براين باور است كه با همراهی تمام طیف ها خروجي اتاق نهم مناسب خواهد بود. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر